Βήμα-βήμα προχωρά η κατασκευή της Ιόνιας

on .

GEFYRA GYMNOTOPOS

• Βήμα-βήμα προχωρά η κατασκευή της Ιόνιας οδού, καθώς σημειώνεται μεν πρόοδος των εργασιών σε πολλά «μέτωπα», ωστόσο υπάρχουν και άλλα στα οποία οι εργασίες γίνονται μετ’ εμποδίων, όπως συμβαίνει και στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, στο τέλος του περασμένου μήνα (Ιανουάριος) η πρόοδος των εργασιών άγγιζε το 68,62%, έναντι 62,68% που είχε φθάσει στο τέλος του  Σεπτεμβρίου 2015.
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία και για τους απασχολούμενους στο έργο, το οποίο υλοποιείται μέσω τεσσάρων εργοταξίων. Συνολικά απασχολούνται περισσότερα από 1.900 άτομα κάθε ειδικότητας, ενώ ο αριθμός των μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα και μισθωμένα από κατά τόπους ιδιώτες) ανέρχεται σε 1.478.
Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, αποτελεί σήμερα έναν από τους βασικούς στόχους των Ηπειρωτών, αλλά και γενικότερα των κατοίκων της Βορειοδυτικής Ελλάδος, καθώς ο δρόμος έχει τεράστια κοινωνική και αναπτυξιακή σημασία, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, δίνει πρόσβαση προς τη γειτονική Αλβανία, αναβαθμίζει σημαντικά αγροτικά και αστικά κέντρα, όπως τα Γιάννενα, την Άρτα και πιο νότια το Αγρίνιο. Με την παράδοση του συνόλου του έργου στην κυκλοφορία, θα μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος μετάβασης από την Ήπειρο στο Αντίρριο (μία ώρα περίπου πιο σύντομα υπολογίζεται από τα Γιάννενα), παρέχοντας παράλληλα ασφάλεια και άνεση στους οδηγούς, γεγονός που θα έχει θετικές επιπτώσεις και στη διακίνηση εμπορευμάτων, πρώτων υλών κ.α.
Η επικείμενη- έστω και μια ακόμη μικρή καθυστέρηση – ολοκλήρωση του έργου, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο την αναγκαιότητα συνέχισης του δρόμου  μέχρι την Κακαβιά, ώστε πραγματικά να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού. Πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο αν και έχει και εθνικές προεκτάσεις,  δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα βαρύτητα από την Κυβέρνηση, που πρέπει επιτέλους να το προτάξει και να το εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ώστε να ενισχυθούν και τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της Ιόνιας Οδού.

Τεχνικά στοιχεία
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις  Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου,  θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Από τις 4 συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.      

Τα εργοτάξια
Τα εργοτάξια που σήμερα λειτουργούν ανά τμήμα είναι  τα εξής:
- 0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου
- 76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
- 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
- 170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού