Με στρατηγικό σχέδιο τα Γιάννενα διεκδικούν και διεθνή τουρισμό!

on .

MPEGKAS TOYRISMOS

• Από εσωτερικό τουρισμό καλά πηγαίνουν τα Γιάννενα. Η κίνηση κορυφώνεται  σε περιστάσεις όπως το ερχόμενο τριήμερο της Αποκριάς που παραδοσιακά φέρνουν πολλούς επισκέπτες στην περιοχή μας, ενώ το δικό τους θετικό ρόλο παίζουν και οι σχολικές εκδρομές που ήδη ξεκίνησαν και ανεβάζουν σημαντικά τους αριθμούς στις λίστες με τις τουριστικές αφίξεις.
Ζητούμενο λοιπόν είναι, για την περαιτέρω τουριστική μας ανάπτυξη, η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών από το εξωτερικό, τομέας στον οποίο η Ήπειρος γενικότερα υστερεί. Για να γίνει αυτό τίθεται σε εφαρμογή από τον Δήμο Ιωαννιτών, την Ένωση Ξενοδόχων και το Επιμελητήριο Ιωαννίνων ένα νέο στρατηγικό σχέδιο προβολής του τόπου μας κι εκτός συνόρων, το οποίο βαπτίστηκε με το σλόγκαν «Ioannina old new you».
Το σχέδιο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στα Γιάννενα και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του. Τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας αυτής μένει να φανούν αφού ξεδιπλωθεί πλήρως…

Έρχεται τριήμερο
Μετά την ικανοποιητική τουριστική κίνηση των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι επαγγελματίες του τουρισμού στα Γιάννενα αναμένουν εξίσου υψηλό αριθμό αφίξεων και για το τριήμερο Αποκριάς – Καθαράς Δευτέρας. Μία περίοδο που παραδοσιακά η περιοχή μας προσελκύει επισκέπτες από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πόλο έλξης γι’ αυτούς αποτελούν κυρίως οι πατροπαράδοτες Τζαμάλες που θ’ ανάψουν και φέτος το βράδυ της ερχόμενης Κυριακής σε κάθε γειτονιά της πόλης!

Σχολικές εκδρομές
Στα αυξημένα ποσοστά επισκεπτών απ’ όλη την Ελλάδα που δέχονται κάθε χρόνο τα Γιάννενα συμβάλλουν σημαντικά οι σχολικές εκδρομές που φέρουν χιλιάδες μαθητές στην πόλη και τη γύρω περιοχή, η οποία αποτελεί, ως γνωστόν, έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς μαθητικών εκδρομών όλης της χώρας.
Ήδη το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε έφτασαν στα Γιάννενα αρκετά πούλμαν με εκατοντάδες μαθητές προερχόμενα κυρίως από την Βόρειο Ελλάδα, τα Νησιά του Ιονίου, την Στερεά, την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Πιο δημοφιλή αξιοθέατα για τα παιδιά είναι το Νησί, τα καραβάκια από και προς το οποίο πηγαινοέρχονταν χθες γεμάτα, το Σπήλαιο Περάματος που αντλεί μεγάλο ποσοστό της επισκεψιμότητάς του από μαθητές και το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων του Π. Βρέλλη.

Νέο στρατηγικό σχέδιο
Αφού στον εσωτερικό τουρισμό τα πάμε καλά, τώρα μπαίνουν στο… στόχαστρο της πόλης των Ιωαννίνων οι διεθνείς τουριστικές αγορές. Βασικό της «όπλο» είναι ένα νέο στρατηγικό σχέδιο που έχει εκπονηθεί απ’ τους εμπλεκόμενους φορείς, από την υλοποίηση του οποίου προσδοκόνται σημαντικά οφέλη, οικονομικά, αναπτυξιακά και τουριστικά, κυρίως μέσω της δημιουργίας ενός ξεχωριστού «αποτυπώματος» - ταυτότητας της περιοχής μας.
«Ioannina old new you» είναι το βασικό σύνθημα με το οποίο ξεκινάει η εκστρατεία τουριστικής προβολής της πρωτεύουσας της Ηπείρου στο εξωτερικό, για την οποία συνεργάζονται ο Δήμος Ιωαννιτών, η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων και το Επιμελητήριο. Το σχέδιό της παρουσιάστηκε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε μεγάλη εκδήλωση σε ξενοδοχείο της πόλης, παρουσία εκπροσώπων φορέων και πλήθους κόσμου.

Φύση, μνημεία, πολιτισμός…
Η παρουσίαση του σχεδίου προβολής των Ιωαννίνων έγινε μέσω βίντεο στο οποίο περιλαμβάνονται οι ομορφιές της περιοχής μας και αυτά που έχει να προσφέρει στον ξένο επισκέπτη. Η φύση με τα απότομα βουνά και τις εντυπωσιακές παραλίες, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μνημεία, τα γραφικά χωριά και δραστηριότητες όπως τα extreme sports είναι τα μεγάλα τουριστικά ατού της πόλης αλλά και ολόκληρης της Ηπείρου που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο.
Βέβαια, η προβολή της περιοχής στο εξωτερικό δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως έγινε ένα πρώτο σημαντικό βήμα, όπως τονίστηκε στην εκδήλωση. Το σχέδιο, το οποίο έχει ορίζοντα τετραετίας, εκπονήθηκε από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες του κλάδου, σε συνεργασία με ειδική Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των εμπλεκόμενων φορέων, αλλά και με πολυτελή ξενοδοχεία των Ιωαννίνων και με τη στήριξη μεγάλων τοπικών επιχειρήσεων.

Επίθεση στην ΥΠΑ
Στην ομιλία του ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας εξέφρασε τη διπλή χαρά του γιατί αφενός πρώτη φορά υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων και αφετέρου γιατί αυτό είναι αποτέλεσμα συνεργασίας. Ωστόσο, φανερά εκνευρισμένος από τις συνεχείς ματαιώσεις πτήσεων οι οποίες επηρέασαν και την πρόσφατη εκδήλωση αφού δεν ήρθαν δημοσιογράφοι από την Αθήνα γι’ αυτή, εξαπέλυσε  επίθεση στην  Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τα έργα στο Αεροδρόμιο, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «σνομπάρει τον δήμαρχο της πόλης των Ιωαννίνων»! Ζήτησε δε από όλους τους τοπικούς φορείς να σηκώσουν δυνατή φωνή ώστε να ακουστούν παντού και να πάψει επιτέλους η ΥΠΑ να απαξιώνει την περιοχή μας μ’ αυτό τον τρόπο.
Στη συνέχεια, λαμβάνοντας το λόγο ο Αντιδήμαρχος, τουρισμού Νίκος Γκόλας, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της περιοχής μας που μπορούν να την καταστήσουν τουριστικό προορισμό για όλες τις εποχές, ενώ εκπρόσωποι των παρατάξεων της αντιπολίτευσης εξέφρασαν τη στήριξή τους στην προσπάθεια που γίνεται. Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης έκανε μια μικρή αναφορά στα έργα που πρέπει να γίνουν με κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ, ενώ ο Μητροπολίτης Μάξιμος τόνισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημήτρης Δημητρίου είπε ότι «πρώτη φορά γίνεται αυτό που πρέπει και δεν ήταν δυνατόν να απουσιάζει το Επιμελητήριο», ενώ ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κώστας Βλάχος εξέφρασε την πεποίθηση πως «όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε».
Τέλος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, που ήταν παρών στην εκδήλωση, τόνισε την αναπτυξιακή ώθηση που έδωσε στα Γιάννενα η Εγνατία Οδός και προέτρεψε «να εκτιμήσουμε αυτό που έχουμε, να το καταλάβουμε, να το εκμεταλλευθούμε με επαγγελματισμό».
* * *
Στρατηγικός συνεργάτης στο εγχείρημα είναι ο  ΕΟΤ, όπως τόνισε η εκπρόσωπός του Αικατερίνη Μεϊμάρογλου, ενώ το «παρών» έδωσε και ο πρόεδρος της ΔΕΘ, Αναστάσιος Τζήκας, καθώς και τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη.  Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με δεξίωση, υπό τους ήχους της μπάντας του Γιώργου Γάκη.

Τα βασικά σημεία του επιχειρησιακού σχεδίου

• Η νέα στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:
- Branding & Web/Social Media Strategy & Presence
- Destination Management/Promotion & Campaigns
- Growth Strategy of Ioannina as a MICE Destination
- Benchmarking & Customer satisfaction  Surveys.
Οι αγορές-στόχοι που έχουν καθοριστεί για το 2016 είναι: Γερμανία, Βέλγιο, Τουρκία, Γαλλία, Ιταλία και  Ελλάδα, ενώ στην προκαταρκτική συζήτηση που έχει γίνει για τα επόμενα έτη, έχουν επιλεγεί οι αγορές των Βαλκανικών χωρών, της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Κύπρου, αλλά και των ανερχόμενων αγορών της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας.
Αναλυτικότερα, το τετραετές επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει τα ακόλουθα:
Δράση 1: Branding & Web/Social Media Strategy & Presence. Αυτή περιλαμβάνει επιμέρους ενέργειες όπως η επιλογή και διατύπωση Βrand name και λογότυπου για το τουριστικό προϊόν των Ιωαννίνων, η παραγωγή – συγκέντρωση υλικού τουριστικής προβολής και ο ανασχεδιασμός, δημιουργία και διαχείριση του website των Ιωαννίνων, καθώς και Social Media & Ε-Μarketing.   
Δράση 2η: Destination Management/Promotion & Campaigns. Η δράση αυτή αποσκοπεί στην συνολική διαχείριση του προορισμού, με στόχο την βελτίωση της αναγνωρισιμότητας των Ιωαννίνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και τη διαμόρφωση ενιαίας τουριστικής ταυτότητας που θα οδηγήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Η υλοποίηση της δράσης θα πραγματοποιηθεί μέσω της συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις, της διοργάνωσης επιχειρηματικών αποστολών, παρουσιάσεων και συνεντεύξεων Τύπου, ταξιδιών εξοικείωσης τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από την Ελλάδα και την αλλοδαπή.
Δράση 3η: Growth Strategy of Ioannina as a MICE Destination. Αφορά την συνεδριακή προβολή του προορισμού των Ιωαννίνων, κυρίως μέσω της προβολής της πόλης ως συνεδριακού προορισμού σε δύο συνεδριακές εκθέσεις.
Δράση 4η: Benchmarking & Customer Satisfaction Surveys. Στο πλαίσιό της θα γίνει έρευνα ικανοποίησης πελατών Ξενοδοχείων Ιωαννίνων και θα παρέχονται υπηρεσίες μηνιαίου Benchmarking για τα ξενοδοχεία που θα ενδιαφερθούν να συμμετέχουν στην έρευνα και υπηρεσίες Διεθνούς Benchmarking σε μηνιαία βάση.