Υποχρεωτική η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση

on .

YPOLOGISTHS ERGASIA

• Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση προανήγγειλε ο αναπλ. Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορος Βερναρδάκης, μιλώντας σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση και τη συνδιαμόρφωση του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδίου Δράσης.
«Μελέτη του ΙΟΒΕ κοστολογεί μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ» είπε ο κ. Βερναρδάκης και έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της υπογραφής από τον ίδιο της έγκρισης απόσπασης ενός ατόμου από μια υπηρεσία σε μια άλλη. Εκτός από το πλήθος των εγγράφων, χάνονται πλήθος εργατοωρών ενώ «μπορούμε με την ψηφιακή μας υπογραφή να ξέρουμε πού βρίσκεται το έγγραφό μας ανά πάσα στιγμή» σημείωσε.
Αναφερόμενος στο ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να επεκταθεί η μελέτη του, που ήδη έχει καθιερωθεί μέσω της ιστοσελίδας apografi.gov.gr, ώστε να είναι γνωστά στοιχεία όπως η δομή του ανθρώπινου δυναμικού, οι κατανομές των ειδικοτήτων και το αν καλύπτονται οι ανάγκες που υπάρχουν.
Εκτίμησε ότι η μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα είναι εφικτή και μπορεί να υλοποιηθεί «μέσα σε έξι μήνες εφόσον υπάρξει μια συμπαγής κοινωνική δυναμική και όχι με κρίσεις και συζητήσεις του τύπου να απολύσουμε 100.000. Αυτού του τύπου η αντίληψη όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει τίποτε αλλά θα καταστρέψει και ό,τι παραγωγικό μπορεί να υπάρξει».
Και πρόσθεσε ότι «ο δημόσιος τομέας χρειάζεται μια μεγάλη μόχλευση. Σήμερα έχει περίπου 600.000 ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας τα 50-52 έτη δηλαδή γερνάει και κουβαλάει και μια κούραση ψυχολογική και εργασιακή και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Χρειαζόμαστε προσλήψεις νεότερου προσωπικού νέων ειδικοτήτων ώστε να μπει η ενέργεια και η δυναμική που την ξέρουμε ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Το ανθρώπινο δυναμικό που παράγουν τα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικό. Αυτό πρέπει να το βάλουμε μπροστά και να το φέρουμε και στο δημόσιο και να πάμε σε λογική στοχευμένων οργανογραμμάτων και ειδικοτήτων».