Σε «θολό τοπίο» η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες!

on .

EGNATIA DROMOI

• Στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός  για την Εγνατία Οδό, απόφαση που προκαλεί πολλές αρνητικές αντιδράσεις, αφού μιλάμε για μια εταιρία με ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 116 εκατ. ευρώ και με έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία προέρχονται από τη διαχείριση του άξονα.
Εξάλλου, η ιδιωτικοποίησή της δε μοιάζει ελκυστική οικονομικά, αφού, όπως έχει γίνει γνωστό, προβλέπεται παραχώρηση για 40 χρόνια με κατ’ αποκοπή τίμημα 100 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα κατατεθεί κατευθείαν στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους, καθώς και ποσοστό για το Δημόσιο από τα ετήσια έσοδα από τα διόδια.

Πολλά τα ερωτηματικά
Αν το τίμημα αυτό αληθεύει, τότε η υπόθεση προκαλεί ιδιαίτερα ερωτηματικά καθώς με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, η Εγνατία Οδός το 2016 είχε κύκλο εργασιών που άγγιξε τα 55,8 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 6,11% σε σχέση με το 2014, ταμειακά διαθέσιμα ύψους 116, 1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 23% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά και μετοχικό κεφάλαιο 6,9 δις ευρώ. Βέβαια, η εταιρεία κατέγραψε ζημιές προ φόρων της τάξεως των 67,1 εκατ. ευρώ ενώ έχει και δανεισμό ύψους 121 εκατ. ευρώ.

Ο Πρόεδρος της εταιρίας
Όπως αναφέρει το «BusinessNews.gr», το ΤΑΙΠΕΔ διαψεύδει κατηγορηματικά όσα διαδίδονται για την ιδιωτικοποίηση του άξονα, σημειώνοντας πως η συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν έχει καν ξεκινήσει.
Από την μεριά του ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»  Απόστολος Αντωνούδης σε πρόσφατες δηλώσεις του σημείωσε ότι η παραχώρηση είναι δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης, όχι μόνο της σημερινής, αλλά και προηγούμενων, τονίζοντας: «Όταν μιλάμε για Εγνατία Οδό δεν εννοούμε την εταιρία, δεν θα πουληθούν οι μετοχές. Η εταιρεία θα εξακολουθήσει να υπάρχει και να παράγει το έργο που παράγει. Αυτό που θα παραχωρηθεί είναι ο άξονας της Εγνατίας μαζί με τρεις κάθετους. Όταν λέμε παραχώρηση, λοιπόν, εννοούμε το δικαίωμα, τη συντήρηση κι εκμετάλλευση του δρόμου».
Η παραχώρηση αυτή θεωρείται βέβαιο, πως θα σημαίνει περισσότερους σταθμούς διοδίων στον οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, καθώς και αυξημένη τιμή διοδίων από τους ιδιώτες επενδυτές στους οποίους θα παραχωρηθεί η Εγνατία.