Την αγορά της Κίνας κατακλύζουν τα εμφιαλωμένα νερά της Ηπείρου

on .

EMFIALOMENA NERA

• Σε μια περίοδο που η ελληνική επιχειρηματικότητα περνάει πολύ δύσκολες μέρες, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με το εχθρικό περιβάλλον εντός των συνόρων όσον αφορά το «επιχειρείν», η είδηση ότι ελληνικά προϊόντα διεισδύουν δυναμικά σε ξένες αγορές, αποτελεί παρηγοριά σε όλους εκείνους τους Έλληνες που επιμένουν να επενδύουν στη χώρα τους, παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν.
Η αγορά της Κίνας λοιπόν έχει ανοίξει διάπλατα για ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην εμφιάλωση νερού, με τις προοπτικές μάλιστα να είναι ιδιαίτερα ευοίωνες. Κι αυτό γιατί το πρόβλημα λειψυδρίας στη χώρα και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου έχει φέρει ραγδαία αύξηση στην κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών.

«Ζαγόρι» και «Κωστηλάτα»
Αυτή την ευκαιρία φαίνεται ότι εκμεταλλεύτηκαν και Ηπειρωτικές εταιρίες, οι οποίες ακολουθώντας σωστές προωθητικές ενέργειες κατάφεραν να κερδίσουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά της Κίνας.
Εισαγωγές Ελληνικών μεταλλικών νερών στην Κίνα γίνονται από μεμονωμένους εισαγωγείς-διανομείς όπως η εταιρεία «Tianjin OSENJATO Consulting Co., Ltd», η οποία εισάγει το φυσικό μεταλλικό νερό «Κωστηλάτα» από την Ήπειρο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ, στην Κίνα εξάγει και η Ελληνική βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού από την Ήπειρο, η «ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε.». Πρόκειται για το νερό «Ζαγόρι».
Επίσης το Ελληνικό φυσικό μεταλλικό νερό «Θεόνη» τετραπλασιάζει την παραγωγή του με στόχο τις εξαγωγές, διότι βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής με κινεζικό όμιλο.
Όπως επισημαίνεται σε ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη που δημοσιεύει το ΑΠΕ, οι εισαγωγές ελληνικών μεταλλικών νερών καταγράφουν σημαντική άνοδο. Το 2014 παρουσίασαν αύξηση ύψους 127,15%!

Οι δυσκολίες
Στο σχετικό έγγραφο επισημαίνονται και τα σημεία, τα οποία θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα και που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα στις εξαγωγές μας στην συγκεκριμένη αγορά. Μεταξύ άλλων, είναι:
- τα προβλήματα, λόγω της μακράς περιόδου μεταφοράς και φύλαξης μέχρι την πώληση των φυσικών νερών (πχ ανάπτυξη σωματιδίων εντός της συσκευασίας που οδήγησαν σε επιστροφή του προϊόντος)
- αναφορές για κακή συσκευασία στις μεταφορές με αποτέλεσμα τα φορτία συχνά να φθάνουν μισοκατεστραμμένα δίνοντας κακή εικόνα του προϊόντος.