ΚΟΜΙΣΙΟΝ: Να ενισχυθούν οι 47 πιο φτωχές περιφέρειες της Ε.Ε.

on .

EYROZONH FOROI

• Μεταρρυθμίσεις με τη βοήθεια των πόρων της Ε.Ε. σε 47 περιφέρειες της ΕΕ -εκ των οποίων οι 11 βρίσκονται στην Ελλάδα- που υστερούν όσον αφορά την ανάπτυξη ή τον πλούτο, συνιστά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχετική έκθεση που δημοσίευσε χθες.
Στην εν λόγω έκθεση αξιολογούνται οι παράγοντες που ευνοούν ή παρεμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα των εν λόγω περιφερειών και οι λόγοι για τους οποίους δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί τα αναμενόμενα επίπεδα ανάπτυξης και εισοδημάτων για την ΕΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, 47 περιφέρειες σε οκτώ κράτη-μέλη είχαν μελετηθεί και χαρακτηριστεί είτε ως «περιφέρειες με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης», με κατά κεφαλήν ΑΕΠ έως 90% του μέσου όρου της ΕΕ αλλά με μακροχρόνια έλλειψη ανάπτυξης, ή ως «περιφέρειες χαμηλού εισοδήματος», όπου το ΑΕΠ παραμένει χαμηλότερο από το 50% του μέσου όρου της ΕΕ. Οι περιφέρειες που αποτελούν τη μία ομάδα συγκεντρώνονται κυρίως στη Νότια Ευρώπη (μεταξύ των οποίων βρίσκονται η περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βόρειου Αιγαίου και Κρήτης) και οι υπόλοιπες περιφέρειες, που αποτελούν τη δεύτερη, είναι συγκεντρωμένες κυρίως ανατολικά.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις περιφέρειες με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, η έκθεση επισημαίνει πως θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας και από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, όπως η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερες επενδύσεις.
 Όσον αφορά τις οικονομίες των περιφερειών χαμηλού εισοδήματος, η έκθεση υπογραμμίζει πως μπορούν να ενισχυθούν μέσω ενός αποτελεσματικού μείγματος επενδύσεων στην καινοτομία, στο ανθρώπινο δυναμικό και στη συνδεσιμότητα.
Όπως σημειώνεται, θα πρέπει να παρέχονται κίνητρα για επενδύσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο και για τη βελτίωση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, μέσω επαγγελματικής κατάρτισης και διά βίου μάθησης, τα οποία μπορούν αμφότερα να υποστηριχθούν από κονδύλια της πολιτικής συνοχής.