Άλματα παρά την κρίση κάνει η Ηπειρωτική Βιομηχανία ΒΙΚΟΣ Α.Ε.

on .

BIKOS ERGOSTASIO

• Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε. (ΒΙΚΟΣ Α.Ε.), παραμένει μια από τις πιο ισχυρές και υγιείς επιχειρήσεις όχι μόνο στην Ήπειρο, αλλά και σ’ ολόκληρη την Ελλάδα και μάλιστα σε μια περίοδο πολύ δύσκολη για να επιβιώσει μια επένδυση στη χώρα μας.
Την επιχείρηση αυτή, που πάει κόντρα στο κλίμα των ημερών, παρουσιάζει σ’ ένα ενδιαφέρον και εκτενές αφιέρωμα η Λιλή Καρακώστα στο businessnews.gr.
Όπως, μεταξύ άλλων, αναφέρει με πορεία διαρκώς ανοδική, σήμερα, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε., εξάγει τα προϊόντα της σε Γερμανία, Κύπρο, Ιταλία και Βαλκάνια, μέσω ενός καλά οργανωμένου δικτύου διανομής ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα προϊόντα διακινούνται μέσω των ιδιόκτητων αποθηκών - logistics centers της.

Υπερσύγχρονα εργοστάσια
Διαθέτει τρία υπερσύγχρονα εργοστάσια, δυο μονάδες εμφιάλωσης νερού, με 9 γραμμές παραγωγής με συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων/ώρα και ένα εργοστάσιο παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών, την PETCOM plastics. Τα εργοστάσια καλύπτουν συνολική επιφάνεια 37.500 τ.μ. σε ιδιόκτητες εκτάσεις 110 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοροχωρίων και το τρίτο εργοστάσιο που είναι παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών, η PETCOM Plastics που ιδρύθηκε το 1999, βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή των Ιωαννίνων. Είναι μια εταιρία που αγαπά την καινοτομία και δεν σταματά να «παντρεύει» την παράδοση με την τεχνολογία, όπως έκανε και με τα αποστειρωμένα βιδωτά καπάκια που πρώτη εισήγαγε από τη Γαλλία για τα μπουκάλια της προκειμένου να διαφυλάξει την μικροβιακή καθαρότητα του προϊόντος. Οι διαρκείς αναζητήσεις της «Βίκος», ιδιοκτησίας της οικογένειας Σεπετά, την τοποθετούν ανάμεσα στις 100 περισσότερο αποδοτικές-βάσει ενεργητικού-εταιρίες ενώ συνεχές είναι και το λανσάρισμα νέων προϊόντων με υψηλές αποδόσεις, όπως π.χ. η Βίκος Cola.

Ο Πέτρος Σεπετάς
Για να φτάσει όμως η ΒΙΚΟΣ σήμερα να έχει αυτή την εντυπωσιακή εξέλιξη, σημαντικό ρόλο έπαιξε αναμφίβολα η «ψυχή» αυτού του παράτολμου εγχειρήματος ο Πέτρος Σεπετάς. Όπως, μεταξύ άλλων, τονίζεται στο αφιέρωμα του businessnews.gr, δεν ήθελε να ασχοληθεί με την οικογενειακή βιοτεχνία επίπλων. Όνειρο του Π. Σεπετά ήταν να αξιοποιήσει το γάργαρο νερό της Ηπείρου, κλείνοντάς το σε μπουκάλια γεμάτα δροσιά. Ένα όνειρο που έγινε πλέον πραγματικότητα μέσα από κάθε μπουκάλι εμφιαλωμένου νερού «Βίκος».
Όπως αναφέρει η Λιλή Καρακώστα, ο Σεπετάς άνθρωπος πολυμήχανος και φιλομαθής, είχε ανακοινώσει στην οικογένειά του πως θα άφηνε τη «στρωμένη» δουλειά στη βιοτεχνία επίπλων για να κυνηγήσει το όνειρό του με κάθε κόστος. Έτσι, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 ο Πέτρος Σεπετάς, πολιτικός μηχανικός, αφού τελείωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του (ΜΒΑ) στις ΗΠΑ, εργαζόταν ήδη ως γενικός διευθυντής σε μια προβληματική βιομηχανία χυμών και κομποστών στην Άρτα, την Κόνζακ ΑΕ, η οποία την εποχή εκείνη παρήγε για λογαριασμό της 3Ε την Amita αλλά και χυμούς private label για τον όμιλο Μαρινόπουλου. Ωστόσο, η προβληματική εταιρία δεν αποδίδει τα επιθυμητά αποτελέσματα και ο Πέτρος Σεπετάς, ψάχνει να κάνει κάτι δικό του. Και το βρίσκει. Αγοράζει-με τη βοήθεια της οικογένειάς του-μια έκταση 15 στρεμμάτων στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων θέλοντας να αξιοποιήσει τον φυσικό πλούτο της περιοχής, το γάργαρο νερό. Σηκώνει λοιπόν τα μανίκια και ρίχνεται με πάθος στη δουλειά για να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση.

Οικογενειακή υπόθεση
Η εταιρία Βίκος ξεκίνησε ως μια αυστηρά οικογενειακή υπόθεση και έτσι συνεχίζει μέχρι και σήμερα. Ο Πέτρος Σεπετάς, έβγαινε με μια βαλίτσα για να κλείσει πελάτες για πωλήσεις, ενώ η σύζυγός του, Ελένη Θεοχάρη, έκοβε τα τιμολόγια και έκανε όλες τις δουλειές στα γραφεία. Αργότερα, στην επιχείρηση μπήκαν και οι τρεις γιοι της οικογένειας με τον Κωνσταντίνο να αναλαμβάνει διοικητικό πόστο στην επιχείρηση.

Με νέες ιδέες
Σε άλλο σημείο το αφιέρωμα αναφέρεται στους νέους εμπορικούς δρόμους που αναζητούσε ο Π. Σεπετάς. Έτσι, σχεδιάζει τη δημιουργία των νέων μεγάλων φιαλών 5L και 10L για χρήση σε ψύκτες από ανακυκλώσιμο υλικό ΡΕΤ, προσθέτει μία ακόμη γραμμή παραγωγής το 2007 και μπαίνει δυναμικά στην αγορά των ψυκτών οικιακών και επαγγελματικών χώρων. Αλλά δεν σταματά εδώ. Παρατηρώντας την αυξανόμενη ζήτηση για ελληνικής προέλευσης αναψυκτικά, μπαίνει σε μια νέα αγορά, αυτή των αναψυκτικών, λανσάροντας το 2011 την σειρά Βίκος Cool -Τea. Τρία χρόνια μετά, το 2014, η εταιρεία λανσάρει στην ελληνική αγορά τη σειρά Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά «Βίκος», δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο «παρούσα» στις εξελίξεις που θέλουν τα ελληνικά αναψυκτικά να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια στην προτίμηση των καταναλωτών.
Επόμενος στόχος της Βίκος είναι η είσοδος στη λιανική, μέσω της παραγγελίας και της τοποθέτησης έως 2.000 ψυγείων σε καταστήματα πανελλαδικά. Ήδη, έχουν τοποθετηθεί πάνω από 1.000 ψυγεία, όπου πουλούν αποκλειστικά τα προϊόντα της φίρμας Βίκος, ενώ στα σχέδιά της συγκαταλέγεται η διαρκής αύξηση του αριθμού αυτού.
***
Το αφιέρωμα κλείνει τονίζοντας ότι όλα έγιναν χάρη στο πείσμα και την επιμονή του Πέτρου Σεπετά, ενός ανθρώπου που δε διάλεξε τον «εύκολο» δρόμο της «στρωμένης» οικογενειακής επιχείρησης, αλλά ακολούθησε το όνειρό του κόντρα στις παραδόσεις. Ενός επιχειρηματία, που μια στάση για να ξεδιψάσει σε μια πηγή στα Ζαγοροχώρια, του άλλαξε τη ζωή…