«Τειρεσίας» και για κινητά σε συνδρομητές που χρωστούν!

on .

KINHTO

• Στον… «Τειρεσία» ή καλύτερα σε ένα μητρώο που θα τον θυμίζει θα καταγράφονται οι αφερέγγυοι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας και μάλιστα με την άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα! Αυτό σημαίνει πως αν ένας πελάτης δεν είναι εντάξει στις οικονομικές υποχρεώσεις του απέναντι στην εταιρία κινητής που τον εξυπηρετεί, εύκολα θα μπορούν να το μάθουν και οι υπόλοιπες ώστε να μην… μπλέξουν μαζί του!
Σύμφωνα με την απόφασης της Αρχής, η οποία έδωσε την άδεια σε εταιρία για τη δημιουργία του επίμαχου Μητρώου αφερέγγυων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, σκοπός της επεξεργασίας του Συστήματος Ανταλλαγής Πληροφόρησης είναι η εκτίμηση του πιστωτικού κινδύνου που συνεπάγεται η σύναψη σύμβασης με συνδρομητές κινητής, με στόχο την εξυγίανση συναλλαγών και την αποφυγή περαιτέρω ζημίας.

Για τους συνδρομητές…
Ο σκοπός αυτός είναι «σαφής, θεμιτός και νόμιμος», όπως έχει ήδη κριθεί και  με παλαιότερη τη γνωμοδότηση της Αρχής.
Το Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης θα μπορεί να αποφασίσει εάν είναι σκόπιμο να προβεί σε συμπληρωματικά μέτρα με σκοπό την μείωση του πιστωτικού κινδύνου, αλλά και την προστασία του συνδρομητή, όπως, για παράδειγμα, να ζητήσει εγγύηση και να καθοδηγήσει κατάλληλα τον υποψήφιο συνδρομητή σε ένα οικονομικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις οικονομικές του δυνατότητες.
Σε καμία περίπτωση, υπογραμμίζει η Αρχή, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης προκειμένου να αποκλειστεί εντελώς ο καταναλωτής από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που είναι ιδιαιτέρως σημαντικές για την καθημερινή του ζωή.

Δεδομένα - κατηγορίες
Τα δεδομένα που θα τηρούνται από την εν λόγω εταιρεία είναι  ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ ή ΑΔΤ για ημεδαπό συνδρομητή, ΑΦΜ, αριθμός διαβατηρίου ή άλλου επίσημου εγγράφου και χώρα έκδοσης για αλλοδαπό συνδρομητή. Έτσι θα κατατάσσεται σε κατηγορία οικονομικής συμπεριφοράς. Δηλαδή «α» ή «β».
Ειδικότερα, οι δύο αυτές κατηγορίες θα περιλαμβάνουν δεδομένα ενεργών συνδρομητών που εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή ίση ή μεγαλύτερη των 200 ευρώ, η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για χρονικό διάστημα άνω των 90 ημερών και δεδομένα συνδρομητών που εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή και έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο λόγω της οφειλής αυτής ή έχουν μεταφερθεί σε άλλο δίκτυο μέσω διαδικασίας φορητότητας αριθμού, με μονομερή καταγγελία της σύμβασης χωρίς να πληρώσουν κανένα λογαριασμό παρά τις νόμιμες οχλήσεις και υπενθυμίσεις ή αρνήθηκαν να προβούν σε διακανονισμό εξόφλησης της οφειλής τους.