Μόνο αναλογικά διόδια ζητούν οι Περιφερειάρχες

on .

DIODIA SYSKEPSH

• Εντείνεται η πίεση για την κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, καθώς η κυβερνητική απόφαση  «βάλλεται» από όλους τους φορείς, τους περιφερειάρχες, τους δημάρχους, αλλά και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.
Χθες στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των τεσσάρων περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδος (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης), η οποία κατέληξε σε ομόφωνη απόφαση «έξι» σημείων, με κυρίαρχο αίτημα την εφαρμογή αναλογικών διοδίων. Την ίδια ώρα η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της, αναδείκνυε την αναξιοπιστία του ΣΥΡΙΖΑ, που ενώ ως αντιπολίτευση πρωτοστατούσε στο κίνημα «Δεν πληρώνω» καλώντας τον κόσμο να σηκώνει τις μπάρες διοδίων και να μη πληρώνει το αντίτιμο, σήμερα «γεμίζει» την Εγνατία με τριάντα σταθμούς επιπλέον αυξάνοντας το κόστος μετακίνησης και μεταφοράς των προϊόντων.

Οι περιφερειάρχες
Στη συνάντηση των τεσσάρων Περιφερειαρχών  –Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Χρήστος Μέτιος- παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης  και εργαζόμενοι της Εταιρίας, οι οποίοι και ενημέρωσαν αναλυτικά για τα σχέδια περί διοδίων. Μετά από τη συζήτηση και την ανάλυση που έγινε οι τέσσερις περιφερειάρχες κατέληξαν σε ομόφωνη πρόταση προς την Κυβέρνηση, η οποία περιλαμβάνει έξι σημεία, τα οποία ουσιαστικά επιβεβαιώνουν και τα όσα είχε αναφέρει σε πρόσφατες δηλώσεις του και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλεξ. Καχριμάνης. Συγκεκριμένα προτείνονται τα εξής:
1. Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2. Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3. Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4. Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.