Και πρόσθετες επενδύσεις θα φέρει η πώληση του λιμένα Ηγουμενίτσας

on .

MPEZAS ANTONHS 2 25 6 2020

• Ως μια επενδυτική κίνηση προς τα εμπρός για ένα καλύτερο μέλλον, βλέπει την είσοδο ιδιώτη επενδυτή στο λιμάνι Ηγουμενίτσας ο Θεσπρωτός Πρόεδρος της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Αντώνης Μπέζας.
Ως γνωστόν, η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του ΟΛΗΓ, λήγει στις 30 Οκτωβρίου, μετά από παράταση που έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ.
Με αφορμή λοιπόν το δημόσιο διάλογο και την πολιτική αντιπαράθεση σε τοπικό επίπεδο, ο κ. Μπέζας σε γραπτή δήλωσή του τονίζει ότι η ιδιωτικοποίηση θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο και την εθνική οικονομία.
«Ειδικά -αναφέρει- στη σημερινή συγκυρία, η Ελλάδα αναμένει πολλά από την ιδιωτικοποίηση των μεγάλων περιφερειακών της λιμανιών προκειμένου, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, να ενισχύσει το ρόλο της ως κέντρου μεταφορών και να οδηγηθεί η οικονομία της στην ανάκαμψη ύστερα από τη δεκαετή κρίση και τις επιπτώσεις του κορωνοϊού».
Και προσθέτει πως «η διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ (67% μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού) σε στρατηγικό επενδυτή, αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Δεν μπορούσε στην περίπτωση της Ηγουμενίτσας να προχωρήσει το μοντέλο της υποπαραχώρησης, όπως έγινε στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας, γιατί στο λιμάνι της δεν υπάρχουν αυτόνομα τμήματα δραστηριοτήτων. Η διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου με παράλληλες δεσμεύσεις έναντι της τοπικής κοινωνίας, αποτελεί τη μόνη καθαρή επιχειρηματικά λύση».
Ο Πρόεδρος της ΕΤΑΔ δίνει έμφαση στο γεγονός ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί βασικό πυλώνα στην Αδριατική και τη Δυτική Ευρώπη, σημαντικό επιβατικό και εμπορικό σταθμό και διαδραματίζει ήδη καθοριστικό ρόλο στο εθνικό σύστημα μεταφορών.

Και πρόσθετες επενδύσεις
Παράλληλα, ο Αντ. Μπέζας με έμφαση σημειώνει ότι «στο βαθμό που οι υποδομές του θα εξελιχθούν και θα αξιοποιηθούν κατάλληλα, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μπορεί να αποτελέσει μοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της ναυτιλίας, των θαλάσσιων μεταφορών, του τουρισμού και άλλων οικονομικών τομέων (παραχωρείται στο στρατηγικό επενδυτή και το διχωρικό Επιχειρηματικό Πάρκο Ηγουμενίτσας - Γκρίκας και η σχεδιαζόμενη Μαρίνα της Ηγουμενίτσας). Με αυτό τον τρόπο, πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, πρόσθετες επενδύσεις θα προέλθουν και από άλλες επιχειρήσεις οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή σαν αποτέλεσμα συνεργασίας με το λιμάνι. Η εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων και η τεχνογνωσία στην ανάπτυξη λιμενικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων τουρισμού και logistics θα οδηγήσει σε πολλαπλές συνέργειες και θα έχει σημαντική θετική επίδραση στην τοπική μας οικονομία αλλά και σε ολόκληρη την Ήπειρο, με ενίσχυση της υφιστάμενης οικονομικής δραστηριότητας και αύξηση της απασχόλησης».
Κλείνοντας, αναφερόμενος στα προβλήματα σε σχέση με τη χερσαία ζώνη του ΟΛΗΓ στην Ηγουμενίτσα και τη συνέχιση λειτουργίας των επιχειρήσεων που υπάρχουν στην Πλαταριά, τη Σαγιάδα και τα Σύβοτα, τονίζει ότι αυτά θα αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο του διαγωνισμού, με ειδική προνομιακή μέριμνα και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.