Στην κοινοπραξία Grimaldi το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

on .

LIMANI HGOYMENITSAS

Στον ιταλικό όμιλο Grimaldi περνάει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας έναντι συνολικού τιμήματος 84.170.000 ευρώ. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης με αφορμή τη λήξη του διαγωνισμού παραχώρησης, «μια νέα εποχή ξεκινά για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική και σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία». Η κοινοπραξία Grimaldi αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής στην απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρει ότι το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με το τίμημα για την παραχώρηση για 40 χρόνια του 67% των μετοχών του Οργανισμού, να ξεπερνά τα 84,2 εκατ. ευρώ. «Η στρατηγική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών δικαιώνεται», τόνισε χαρακτηριστικά.

Οι δύο μειοδότες

Δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 67% του λιμανιού, είχαν υποβάλει, εκτός από τον όμιλο GRIMALDI, η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ & ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και ο ΟΛΘ Α.Ε. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Κριτική από Μ. Κάτση

Διαφορετική πάντως γνώμη από τον Υπουργό Ναυτιλίας έχει ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης, ο οποίος σχολιάζοντας την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΗΓ ΑΕ. είπε στο Ραδιόφωνο της ΕΡΤ Ιωαννίνων πως «το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη εθνική υποδομή, την οποία χάνει η χώρα, και μαζί με αυτή χάνει και ένα σημαντικό εργαλείο για την άσκηση αποτελεσματικής ναυτιλιακής πολιτικής στην Αδριατική και τη Μεσόγειο, ένα αναπτυξιακό εργαλείο, μια κερδοφόρα υποδομή που είχε ενεργό αποθεματικό 12 εκατομμυρίων ευρώ».

Σύμφωνα τον κ. Κάτση,  τα 84 εκατ. ευρώ του αντιτίμου είναι σχεδόν το ποσό του κόστους κατασκευής μόνο της τρίτης φάσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Με αυτό το ποσό ο ιδιώτης δηλαδή, παίρνει, όπως είπε, ένα λιμάνι που οι τρεις φάσεις κατασκευής του κόστισαν πάνω από 200 εκατ. ευρώ, τη μαρίνα Συβότων, τη μαρίνα Πλαταριάς και το αλιευτικό καταφύγιο Σαγιάδας.