Ανοδική τροχιά διαγράφουν οι βιομηχανίες εμφιάλωσης

on .

EMFIALOMENA NERA

• Παρατεταμένα κύματα ζέστης, επενδύσεις που αυξάνουν την παραγωγική δυναμικότητα και ανοίγματα σε νέες αγορές δίνουν… αέρα στα πανιά των επιχειρήσεων εμφιαλωμένων νερών της χώρας μας και σημαντική ώθηση γενικότερα στον κλάδο. 

Πρόκειται για θετικές εξελίξεις και για την περιοχή μας, στην οποία έχουν την έδρα τους οι δύο μεγαλύτερες βιομηχανίες στον χώρο της εμφιάλωσης, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι και η ΒΙΚΟΣ Α.Ε., καθώς και άλλες μικρότερες. 

Ενισχύουν τη θέση τους

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «businessnews.gr», παραμένοντας μια αγορά, η οποία μεταλλάσσεται συνεχώς και αποκτά νέους παίκτες, τα φυσικά μεταλλικά νερά που αναβλύζουν στη χώρα μας εξακολούθησαν και φέτος να ενισχύουν την αγοραστική τους δύναμη, να βελτιώνουν τις εγκαταστάσεις τους και να προχωρούν στην υιοθέτηση ολοένα και περισσότερων «πράσινων» πρακτικών στα νέα τους σχέδια.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ για την αγορά του εμφιαλωμένου νερού, τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις της κατηγορίας την έχει η αγορά ho.re.ca. με τζίρο πέρυσι 932 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σούπερ μάρκετ με τζίρο 176 εκατ. ευρώ, τα μικρά καταστήματα λιανικής με 131 εκατ. ευρώ και ακολουθούν τα περίπτερα με 81 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, κατά στοιχεία της Statista, η αγορά του εμφιαλωμένου νερού αναμένεται ότι θα αυξάνεται ετησίως κατά 1,85% την επόμενη τετραετία, ενώ εν έτει 2023 τα συνολικά έσοδα των επιχειρήσεων του κλάδου εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 790 εκατ. ευρώ. 

To Nερό Ζαγόρι

Σύμφωνα πάντα με το «businessnews.gr», οι εξελίξεις για το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι της Χήτος είναι πολλές στην τρέχουσα χρονιά. Η εταιρεία καινοτόμησε πριν από λίγο χρονικό διάστημα αποκτώντας ένα εντυπωσιακό flagship store εντός της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. 

Σχεδιασμένο με πέτρα και μέταλλο, με ''πρωταγωνιστή'' το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι, αλλά και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας, το flaghip store ξεκίνησε την πορεία του εντός της ανανεωμένης Αγοράς Μοδιάνο. 

Την ίδια στιγμή, νέα ορόσημα φέρνει η απόφαση να προχωρήσουν σε συγχώνευση η Ζαγόρι – Χήτος (ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ) και η Green Cola, τον περασμένο Απρίλιο δημιουργώντας έναν δυναμικό όμιλο στην αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών. Την ίδια στιγμή, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ συνεχίζει τη στρατηγική υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού της πλάνου ύψους 25 εκατ. ευρώ. Η αναπτυξιακή της πορεία περιλαμβάνει την εξαγορά της πηγής και της μονάδας παραγωγής της Ζήρεια ΕΠΕ στην Κυλλήνη Στυμφαλίας στην Κορινθία, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της συνολικά με την αγορά νέων μηχανημάτων, τη δημιουργία νέων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών της συστημάτων. 

 Η ΒΙΚΟΣ Α.Ε.

Όσον αφορά στην άλλη μεγάλη βιομηχανία εμφιαλώσεων που εδρεύει στα Γιάννενα, τη ΒΙΚΟΣ Α.Ε., μέσα στο καλοκαίρι έλαβε χώρα η δημιουργία του νέου λογότυπου και της εταιρικής ταυτότητάς της, μία κίνηση που συνιστά μια καινούργια εποχή για την εταιρεία μετά από αρκετά χρόνια δραστηριοποίησης στον κλάδο.

Εξάλλου, η εταιρεία επενδύει στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μη αλκοολούχων mixers. Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο Chief Marketing Officer Κ. Σεπετάς σε πρόσφατη εκδήλωση, μέσα στο 2023 δρομολογείται ο περαιτέρω εμπλουτισμός του κωδικολογίου της κατηγορίας. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι οι επενδύσεις που έχει υλοποιήσει η εταιρεία την τελευταία διετία ανέρχονται στα 28 εκατ. ευρώ.

Οι άλλες βιομηχανίες

- Κινήσεις για την βελτίωση της παρουσίας του στην Ελλάδα κάνει τον τελευταίο καιρό το Aqua Carpatica. Πέρα από τη συνεχή προσπάθεια για την εδραίωση του φυσικού μεταλλικού νερού που κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις στην αγορά της Ρουμανίας, σχέδια για είσοδο με κατηγορία αρωματισμένων νερών (με γεύσεις mango, lime, μέντα, endelflower, raspberry) και στην Ελλάδα γίνονται από την εταιρεία. Την ίδια στιγμή, το φυσικό εμφιαλωμένο νερό Aqua Carpatica ενισχύει μέσα στο 2023 ακόμα περισσότερο την παρουσία του στη λιανική.

- Το 2023 η εταιρεία Νερό Θεόνη βρίσκεται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι στην ανάπτυξή της, καθώς μέσα στην χρονιά ξεκινά την λειτουργία άλλης μιας μονάδας παραγωγής εκεί όπου βρίσκεται το εργοστάσιό της, στην περιοχή Βατσουνιά Καρδίτσας, ενώ θα κάνει τα εγκαίνια για το νέο κέντρο Logistics στην περιοχή του Μουζακίου, επίσης, στην Καρδίτσα.

- Σχέδια επί χάρτου, επενδύσεις και κοινή συμπόρευση κρασιού και νερού στο κανάλι της Ηoreca επιφυλάσσουν οι επόμενοι μήνες για το νερό Ιόλη. Λίγο μετά τη μεταβίβαση του brand στην Premia Properties στην οποία ανήκουν και τα κρασιά Μπουτάρη, από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η ενέργεια αυτή, κατά όσα αναφέρουν από την εταιρεία «ευθυγραμμίζεται με το επενδυτικό πλάνο της PREMIA PROPERTIES και ενισχύει την παρουσία της εταιρείας στον τομέα των βιομηχανικών ακινήτων, ενώ ενδυναμώνει περαιτέρω και τη δραστηριοποίηση της STERNER STENHUS στον κλάδο του FnB.

- Εξελίξεις, ωστόσο, υπάρχουν και σε άλλες εταιρείες. Η Δίρφυς, της Λουξ «χτυπά» ακόμα περισσότερο την πόρτα του HoreCa και ποντάρει στην εμφιάλωση νερού ιδιωτικής ετικέτας, την ώρα που έχει ξεκινήσει ήδη να χρησιμοποιεί στις συσκευασίες της 30% ανακυκλωμένο πλαστικό (rPET) στο 20% της παραγωγής της, Από την άλλη, το «Αιώνιο νερό» στο Λουτράκι, ετοιμάζεται για μεγαλύτερη είσοδο στη HoreCa και για νέα λανσαρίσματα, ενώ επενδύσεις στο εργοστάσιο της Βόνιτσας ετοιμάζει και η Nestle για το νερό Κορπή. Τα «Νερά Πηγών Γράμμου», δε, βρίσκονται σε φάση δράσης, προκειμένου το προϊόν να γίνει ακόμα πιο γνωστό στην αγορά.