ΒΑΣ. ΣΤΑΥΡΟΥ: Η ζωή του… ταυτισμένη με τα σούπερ μάρκετ «Βασιλόπουλος»!

on .

STAYROY BASILHS AB BASILOPOYLOS

• Επαγγελματικά στελέχη, με Ηπειρωτική καταγωγή, που διευθύνουν πανελλαδικής εμβέλειας επιχειρήσεις, είναι μετρημένα και συνήθως όχι πολύ γνωστά στον τόπο μας. Από μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην ιστοσελίδα Businessnews.gr (στον Δημ. Τσουκαλά), πληροφορηθήκαμε ότι Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της πολύ γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ο Βασίλης Σταύρου, επώνυμο συνηθισμένο στην Ήπειρο.
Έτσι λοιπόν, όταν ρωτήσαμε σχετικά τοπικά στελέχη της εταιρίας, μας επιβεβαίωσαν ότι πράγματι ο κ. Βασίλης Σταύρου είναι γνήσιος Ηπειρώτης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ανήλιο Μετσόβου και αποφοίτησε από το ΑΠΘ. Τότε γνώρισε και τη σύζυγό του Μαρίνα Νικ. Μπερή από το Ροδοτόπι Ιωαννίνων, με την οποία απέκτησαν δυο κόρες και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα. Ο νους και το ενδιαφέρον τους όμως είναι πάντα στραμμένο προς την Ήπειρο, την οποία και συχνά επισκέπτονται. Μάλιστα όλα τα επώνυμα ποιοτικά Ηπειρωτικά προϊόντα κατέχουν ξεχωριστή θέση στις βιτρίνες της αλυσίδας ΑΒ. Βασιλόπουλος.
Ο κ. Βασίλης Σταύρου, έχει συνδέσει σε απόλυτο βαθμό την πορεία του με την εταιρεία και τον Όμιλο Ahold-Delhaize. «Για μένα η ΑΒ είναι το σπίτι μου, η οικογένειά μου, μ’ έχει βοηθήσει να αναπτυχθώ και να εξελιχθώ όχι μόνο ως επαγγελματίας, αλλά και ως άνθρωπος», αναφέρει χαρακτηριστικά, παρουσιάζοντας τα σχέδιά του ως επικεφαλής της γνωστής αλυσίδας, στην οποία είναι στέλεχος εδώ και 25 χρόνια, δηλαδή σχεδόν τη μισή του ζωή!
Στη συνέντευξή του στο «RetailBusiness» αναλύει τους δομικούς άξονες του σχεδίου της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη συνέχεια, ενώ δεν παραβλέπει να αναφερθεί στις σημαντικές επενδύσεις που δρομολογεί σε κάθε επίπεδο η εταιρία.
Η συνέντευξη…
Τα κύρια σημεία της συνέντευξης του κ. Σταύρου, που παρουσιάζουν γενικότερο ενδιαφέρον είναι:

- Μετά τον κύκλο των τελευταίων εξαγορών, η ελληνική αγορά μπήκε σε μια φάση αναδιάρθρωσης και πλέον εκτιμώ πως ουσιαστικά από το τέλος αυτής της χρονιάς και τις αρχές της επόμενης, θα ξεκινήσει να αποκτά μια νέα ισορροπία…

- Με αυτή την οπτική γωνία της «νέας ισορροπίας», κινούμαστε και σχεδιάζουμε το πλάνο μας για τη συνέχεια. Διατηρούμε περίπου το 1/5 της αγοράς και χτίζουμε πάνω σε αυτό.
Φέτος, έχουμε τη χαρά να γιορτάζουμε τα 80 χρόνια παρουσίας της ΑΒ στην ελληνική αγορά και έχουμε κάθε λόγο να αισθανόμαστε υπερήφανοι γι’ αυτήν τη διαδρομή. Όλα αυτά τα χρόνια, στηριζόμαστε πάντα στο τρίπτυχο «ποικιλία, εξυπηρέτηση και ποιότητα»...

- Στο πλαίσιο της αξεπέραστης αγοραστικής εμπειρίας που θέλουμε να προσφέρουμε, δημιουργήσαμε ολοκαίνουργια τμήματα, που πραγματικά απαντάνε στις νέες τάσεις. Για την παγκόσμια τάση του health & wellness, δημιουργήσαμε έναν νέο χώρο, την «Armonia», για να παρουσιάσουμε την πρότασή μας για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, καθώς και τη φροντίδα προς τον πλανήτη. Την ίδια λογική ακολουθεί και το «Fresh Juice Bar». Αντίστοιχα, το «La Fromagerie» δίνει μια νέα διάσταση στον δομικό ρόλο που έχει το «τυρί» στη διατροφή του Έλληνα και στο ελληνικό τραπέζι. Θέλουμε να προσφέρουμε μια διαφορετική εμπειρία με μια μεγάλη ποικιλία από εκλεκτά τυριά από όλον τον κόσμο, και από την Ελλάδα… Μέσα, πάντως, στην επόμενη διετία-τριετία, το χρονοδιάγραμμά μας προβλέπει την επέκταση των νέων τμημάτων σε μεγάλο αριθμό καταστημάτων...

- Είμαστε συνεπείς στο επενδυτικό μας πλάνο. Επενδύουμε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε περίπου 50-60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Δεν σταματήσαμε να επενδύουμε, άλλωστε, ούτε μία χρονιά, ακόμα και κατά την περίοδο της κρίσης…

- Πιστεύω πως θα ζήσουμε και έναν δεύτερο κύκλο συγκέντρωσης στην αγορά μέσα στην επόμενη πενταετία. Τα καταστήματα που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα θεωρώ πως είναι πάρα πολλά. Υπήρχε μέχρι στιγμής ένας διαθέσιμος τζίρος που βοήθησε να συντηρηθεί ένας μεγάλος αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων…

- Η ιδιωτική Ετικέτα έχει επηρεαστεί και ο λόγος είναι πολύ απλός. Όταν όλα τα «επώνυμα» προϊόντα πωλούνται με μια σημαντική έκπτωση, εκ των πραγμάτων προκύπτει πίεση για τα private label, τα οποία βασίζονται στο όφελος τιμής που προσφέρουν σε σχέση με τα επώνυμα…

- Αυτό που βλέπουμε να αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και στις αγορές εκτός Ελλάδας αλλά και στη χώρα μας είναι το κομμάτι του convenience και του proximity. O καταναλωτής δεν διαθέτει πλέον «ατελείωτες» ώρες για να αφιερώσει σε μια σάλα καταστήματος. Ψάχνει να βρει τη λύση δίπλα του και τη στιγμή ακριβώς που την θέλει. Εμείς δημιουργήσαμε δύο σχετικά formats, τα Shop & Go και τα Food Market, μέσα από το σύστημα δικαιόχρησης (franchise), τα οποία αποτελούν στρατηγική επιλογή για εμάς…

- Στηρίζουμε, μάλιστα τους ανθρώπους χρηματοδοτώντας με 200 χιλιάδες ευρώ τους υποψήφιους franchisees για τα καταστήματα Food Market και με περίπου 100 χιλιάδες ευρώ εκείνους που ενδιαφέρονται για τα Shop & Go, κάνοντας αρκετά πιο εύκολη την είσοδό τους στην αγορά. Το πρόγραμμα τυγχάνει μεγάλης ανταπόκρισης και αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξής μας….

- Εστιάζουμε σε τρεις βασικούς πυλώνες: τον Άνθρωπο (πελάτες και συνεργάτες), το Περιβάλλον και τα Προϊόντα. Διαθέτουμε μια ριζωμένη συνεργασία ετών με την Τράπεζα Τροφίμων, της οποίας άλλωστε ιδρυτής υπήρξε ο αείμνηστος Γεράσιμος Βασιλόπουλος, ενώ συνεργαζόμαστε με πολλές ακόμη ΜΚΟ και ινστιτούτα, επιστρέφοντας πίσω στην κοινωνία ένα κομμάτι της αξίας που η ίδια μας δίνει...

- Όσον αφορά τους δικούς μας ανθρώπους, θέλω να τονίσω πως πραγματικά αποτελούν την καρδιά της δουλειάς μας. Διαθέτουμε πάνω από 14.000 συνεργάτες και τους στηρίζουμε με πολλούς και διάφορους τρόπους…

ΕΥΗ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΝΤΟΥ