Όλοι ψάχνουν καλά και φθηνά καταλύματα

ΔΙΑΚΟΠΕΣ και πώς να μην
πέσετε θύματα εξαπάτησης…

 ΙΝΚΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: Εάν οι ξενοδόχοι δεν τηρούν βασικούς κανόνες, έχουν συνέπειες…
 Μέτρα κατά της αισχροκέρδειας ζητούν δυο βουλευτές της ΔΗΜΑΡ

diakopes

• Μπορεί η πλειοψηφία των πολιτών να κάνει φέτος διακοπές στο… σπίτι, ωστόσο ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό θα εκδράμει σε τουριστικούς προορισμούς, επιλέγοντας φυσικά την πιο συμφέρουσα λύση, για να μην… καεί η τσέπη του.
Μετά και την ανακοίνωση των βαθμών στις πανελλαδικές, όσοι σκοπεύουν να πάνε ολιγοήμερες διακοπές, έχουν ήδη ξεκινήσει την έρευνα. Για καλά και φθηνά λοιπόν καταλύματα ψάχνουν οι περισσότεροι, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις τα δυο αυτά προαπαιτούμενα δεν βρίσκονται!
Οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην ανεχθούν κανέναν εμπαιγμό, που μπορεί όχι μόνο να βλάψει το πορτοφόλι τους, αλλά και να χαλάσει τις διακοπές τους. Ουκ ολίγες φορές, κυρίως στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου, παρατηρούνται αθέμιτες συμπεριφορές, από διάφορους «επαγγελματίες» που προβαίνουν ετσιθελικά σε υπέρογκες χρεώσεις, χωρίς βεβαίως ταυτόχρονα να παρέχουν και τις υπηρεσίες που διαφημίζουν!

Συμβουλές από το ΙΝΚΑ Ηπείρου
Με αφορμή λοιπόν διάφορα παράπονα που κατά καιρούς καταγράφονται, το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου καταθέτει βασικούς κανονισμούς, που εάν δεν τηρούν τα ξενοδοχεία, μπορούν οι πολίτες να διεκδικήσουν ακόμη και αποζημιώσεις. Μεταξύ άλλων, αναφέρει:
*  Το ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον πελάτη δωμάτια και υπηρεσίες, όπως ακριβώς περιγράφονται στα τουριστικά του φυλλάδια. Εάν π.χ. το πεντάλεπτο περπάτημα από το ξενοδοχείο προς την παραλία αποδειχθεί πεζοπορία μισής ώρας, πρέπει να το καταγγείλετε για προσέλκυση πελατών με απατηλά μέσα, ουσιαστικά για εξαπάτηση! Όπως επίσης εάν π.χ. η πισίνα υπάρχει, αλλά δεν έχει νερό γιατί… χάλασαν οι αντλίες, εξηγήστε ότι δεχθήκατε να πληρώσετε τις τιμές του ξενοδοχείου ακριβώς γι’ αυτές τις πρόσθετες ανέσεις.
*  Το ξενοδοχείο είναι υποχρεωμένο να προσφέρει ένα βασικό επίπεδο εξυπηρέτησης ανάλογα με τον τύπο και τις τιμές του. Εάν οι πολίτες μπαίνοντας στο δωμάτιο π.χ. διαπιστώσουν ότι οι πετσέτες και τα σεντόνια είναι επαναχρησιμοποιημένα και η τουαλέτα βρώμικη, θα πρέπει να καταγγείλουν το ξενοδοχείο στις αρμόδιες αρχές.
*  Το ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον τουρίστα το δωμάτιο το οποίο έχει κλείσει κανονικά. Εάν φτάνοντας στο ξενοδοχείο διαπιστώσει ότι το δωμάτιο δεν υπάρχει, ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να του εξασφαλίσει δωμάτιο σε κάποιο άλλο ξενοδοχείο στην ίδια πόλη, που να παρέχει μάλιστα τις ίδιες ανέσεις και να ανήκει στην ίδια κατηγορία με το δικό του. Πρέπει να πληρώσει τα έξοδα μεταφοράς του και την διαφορά της τιμής –προς τα πάνω– του άλλου ξενοδοχείου.
*  Το ξενοδοχείο οφείλει να έχει αναρτημένο στα δωμάτια, πίνακα θεωρημένο,  όπου να αναγράφονται αναλυτικά : η τιμή του δωματίου, οι σχετικές προσαυξήσεις και η συνολική τιμή που θα προκύψει από την άθροιση με την τιμή του πρωινού και γεύματος.
*  Το ξενοδοχείο οφείλει να προσφέρει στον ταξιδιώτη την δυνατότητα ξεκούρασης, εφόσον έχει κενά δωμάτια, τα οποία είναι υποχρεωμένος να τα νοικιάζει σε όποιον του τα ζητήσει.
*  Για να κάνει κάποιος κράτηση, πρέπει να δώσει μια προκαταβολή που μπορεί να φτάσει και το 25% του συνολικού ποσού και θα ολοκληρωθεί όταν ο ξενοδόχος εισπράξει τα χρήματα, τα οποία οφείλει να του επιστρέψει χωρίς να ζητήσει αποζημίωση, σε περίπτωση που αλλάξουν τα σχέδιά του και τον ειδοποιήσει 21 τουλάχιστον ημέρες πριν. Διαφορετικά ο πελάτης πρέπει να πληρώσει το μισό ποσόν από αυτό που θα του αναλογούσε.

Οι πολίτες προστατεύονται
Παράλληλα το ΙΝΚΑ ενημερώνει ότι η τουριστική αστυνομία (ή αν δεν υπάρχει, το αστυνομικό τμήμα της περιοχής) παρεμβαίνουν για να επιλύσουν τυχόν προβλήματα.
«Κακό σέρβις, χαμηλή ποιότητα φαγητού, έλλειψη επαγγελματικής συμπεριφοράς, υψηλές τιμές, έλλειψη καθαριότητας, επιστροφή προκαταβολής, κρατήσεις πέραν της δυναμικότητας, παραπλανητική διαφήμιση, είναι όλα όσα μπορεί να αντιμετωπίσει ένας τουρίστας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Πρέπει να ξέρει όμως ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα ταξίδια και τον τουρισμό έχει αλλάξει ριζικά προς όφελος των καταναλωτών, οι οποίοι προστατεύονται απολαμβάνοντας την πλήρη και σαφή ενημέρωση αλλά και την δυνατότητα αποζημίωσης», τονίζεται ακόμη στην ανακοίνωση.   
• Για οποιοδήποτε πληροφορία ή  παράπονο οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου  στο Τηλέφωνο 26510.65178  e.mail :  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Αυξημένες τιμές…
Εξάλλου, δυο βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, (Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη και Θωμάς Ψύρρας), ζητούν από τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε τουριστικές περιοχές της χώρας, αλλά και να προβούν  σε συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη αύξηση τιμών διανυκτέρευσης.
«Δυστυχώς πολλοί ξενοδόχοι εκμεταλλευόμενοι το γεγονός της διαφαινόμενης αυξημένης ζήτησης, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς, προχώρησαν σε πολύ μεγάλες αυξήσεις τιμών. Οι αυξήσεις ξεκινούν από 20% και σε κάποιες περιοχές μπορεί να φτάνουν έως και το 95%», τονίζουν μεταξύ άλλων στην ερώτησή τους οι δυο βουλευτές.  Σε άλλο σημείο αναφέρουν ακόμη ότι «ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το θέμα της εστίασης. Παρά τη μείωση του ΦΠΑ στο 13%, οι τιμές δεν έχουν πέσει, στον προσδοκώμενο βαθμό. Μάλιστα παρατηρείται ότι στην πλειονότητά τους οι επιχειρηματίες έχουν αποσύρει και τα ταμπελάκια που δείχνουν τη μείωση των τιμών στα είδη εστίασης. Είναι δε σημαντικό να σημειωθεί ότι φέτος οι ξενοδόχοι πέτυχαν τιμές μεγαλύτερες κατά 5% στις διαπραγματεύσεις τους με τους tour operators».