PARGA PARALIA

Ο Ηπειρωτικός Τουρισμός θα πρέπει να στοχεύσει σε μεγαλύτερα βαλάντια!..

Καιρός να «πουλήσουν» και οι ιδιώτες στο εξωτερικό το ποιοτικό προϊόν τους μέσω διαδικτύου, συμμετοχής τους σε διεθνείς εκθέσεις και με την συνεργασία μεγάλων tour operatos…

 • Μπορεί η τουριστική περίοδος να βρίσκεται στο… ζενίθ αυτή την περίοδο, με τους εκδρομείς του Αυγούστου να παίρνουν τις καλοκαιρινές άδειές τους και οι επαγγελματίες να… τρίβουν τα χέρια τους, ωστόσο η θετική εικόνα που παρουσιάζει ο τουρισμός μας, κυρίως στα ελληνικά νησιά, δεν ανταποκρίνεται πλήρως στα Ηπειρωτικά παράλια.  
Οι Ηπειρώτες, αλλά και η πλειοψηφία των Ελλήνων έχουν περιορίσει κατά πολύ τις ημέρες των διακοπών τους, προτιμώντας να περάσουν τις άδειές τους είτε εντός των τειχών ή το πολύ στα χωριά τους, που σ’ αυτά τουλάχιστον το κόστος είναι ελάχιστο. Γι’ αυτό περιορίζονται σε κάποιες μονοήμερες ή διήμερες αποδράσεις στα Ηπειρωτικά παράλια, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, όπου γίνεται το αδιαχώρητο στις περισσότερες παραλίες της Ηγουμενίτσας και της Πρέβεζας.  Όμως αυτό δεν μεταφράζεται απαραίτητα και σε μεγάλους τζίρους, αφού οι περισσότεροι λουόμενοι περιορίζονται σε καφέδες και κάποια σνακ, αποφεύγοντας τα κανονικά γεύματα, που σε κάποια εστιατόρια, παρά την κρίση, χρειάζεται κανείς να διαθέσει μια μικρή περιουσία για ένα γεύμα!

Αυξήθηκαν, αλλά…
Δεδομένης λοιπόν της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων, λογικό είναι οι επαγγελματίες του τουρισμού να στραφούν στους ξένους τουρίστες, που η  Εγνατία  αλλά και το αεροδρόμιο του Ακτίου τους φέρνει πλέον πιο κοντά στα Ηπειρωτικά παράλια. Σύμφωνα και με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Στράτο Ιωάννου οι αφίξεις από το εξωτερικό παρουσίασαν φέτος  μια αύξηση της τάξεως του 12%, η οποία όμως, όπως επισημαίνουν επιχειρηματίες του κλάδου, δεν συνοδεύεται και με αντίστοιχη αύξηση του τζίρου, δεδομένου ότι ένας σημαντικός αριθμός αυτών προέρχεται από Βαλκανικές χώρες. Οι τουρίστες αυτοί όχι μόνο δεν έχουν μεγάλη οικονομική άνεση, αλλά πολλοί… την βγάζουν  με το ταπεράκι στην παραλία ή τα τροχόσπιτα, ξοδεύοντας μόνο για τα απολύτως απαραίτητα.

Καλύτερη προετοιμασία…
Επειδή λοιπόν ό,τι έγινε για φέτος έγινε, οι επαγγελματίες του τουρισμού σε συνεργασία με τους Δήμους και την Περιφέρεια, που έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στην προβολή της Ηπείρου στο εξωτερικό, θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την πολιτική τους ως προς την προσέλκυση τουριστών και με μεγαλύτερα βαλάντια, προκειμένου να αφήσουν περισσότερα χρήματα στην περιοχή μας, για να μην… φυτοζωούν οι τουριστικές επιχειρήσεις.
Για να επιτευχθεί όμως αυτό, σημαντικό ρόλο παίζουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς, οι λογικές τιμές, η βελτίωση των υποδομών, από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, μέχρι τους δρόμους, τις ακτές, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια κ.α..
Ένα άλλο κομμάτι που πολλές Ηπειρωτικές επιχειρήσεις θα πρέπει οι ίδιες να «δουλέψουν»,  είναι η εξωστρέφεια. Θα πρέπει είτε συλλογικά, είτε από μόνες τους να μετέχουν στις διάφορες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, να έχουν δική τους πλήρως ενημερωμένη ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο, που να συνδέεται και με άλλα sites προώθησης τουριστών κ.α. Έτσι θα τους δοθεί η δυνατότητα να κλείνουν συμφωνίες συνεργασίας απευθείας με ξένες εταιρίες ή και σε συνεργασία με μεγάλους tour operators.