Οριστική η απόφαση, την ερχόμενη άνοιξη η λειτουργία τους

Διόδια αλλά…αναλογικά θα γίνουν τελικά στο Δροσοχώρι Ιωαννίνων!

 ΑΛ. ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ: Δεν μπορούμε να απορρίψουμε την πρόταση, γιατί εμείς τα ζητούσαμε…

• Τη σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα προωθεί
 η Περιφέρεια Ηπείρου

• Συνάντηση με Σαμαρά για αγροτικά θέματα…

EGNATIA DIODIA

• Δεν γλίτωσε τελικά η Ήπειρος τον τρίτο σταθμό διοδίων στο τμήμα της Εγνατίας Οδού που διέρχεται απ’ το έδαφός της, καθώς η λειτουργία τόσο του συγκεκριμένου όσο και άλλων δύο στις αστικές περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας αποτελεί σαφή απαίτηση της τρόικα!
Στο Δροσοχώρι λοιπόν θα λειτουργήσει κάπου μέσα στο δίμηνο Απριλίου - Ιουνίου του 2015 ένας ακόμη σταθμός διέλευσης της Εγνατίας, όμως εδώ υπάρχει κι ένα καλό νέο. Το σύστημα χρέωσης στα συγκεκριμένα διόδια θα είναι εξαρχής αναλογικό, δηλαδή τα διερχόμενα οχήματα θα πληρώνουν μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύουν στον άξονα.
Η ρύθμιση αυτή ικανοποιεί την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία απαιτούσε απ’ το Υπουργείο Υποδομών την καθιέρωση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, οπότε κάπου εδώ λήγει οριστικά το ζήτημα, όπως ανέφερε χθες σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, ο Αλέκος Καχριμάνης, με αφορμή συναντήσεις που είχε στην Αθήνα για το θέμα. Εκτός από την Περιφέρεια και ο Δήμος Ιωαννιτών δεν προτίθεται να «σηκώσει» επανάσταση για τα διόδια, εφόσον αυτά θα είναι αναλογικά.

KAXRIMANHS MIKROF
Πέρα απ’ τα διόδια της Εγνατίας, στις επαφές του Περιφερειάρχη Ηπείρου με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών συζητήθηκαν επίσης κατασκευαστικά ζητήματα της Ιόνιας Οδού και του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, ενώ ο Αλ. Καχριμάνης συναντήθηκε επίσης με τον Αντώνη Σαμαρά, στον οποίο έθεσε ζητήματα αγροτικής φύσεως αλλά και με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, με τον οποίο συζήτησαν κυρίως θέματα που άπτονται του νέου ΕΣΠΑ.

Έρχονται τα διόδια
Τα διόδια στο Δροσοχώρι θα λειτουργήσουν από την ερχόμενη άνοιξη κι αυτό είναι ένα γεγονός που δεν αλλάζει με τίποτα, όπως ανέφεραν στον Αλέκο Καχριμάνη ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, κατά τις επαφές που είχε μαζί τους τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα.
Το γεγονός πάντως ότι αυτά θα είναι αναλογικά και ηλεκτρονικά ικανοποιεί την Περιφέρεια, η οποία ζητούσε κάτι τέτοιο από καιρό και με επιμονή. «Αν θέλουμε να έχουμε αξιοπρέπεια, δεν μπορούμε να απορρίψουμε την πρόταση αυτή, γιατί εμείς ζητούσαμε τα αναλογικά διόδια», τόνισε χθες ο Περιφερειάρχης, καθιστώντας σαφές ότι το θέμα έχει λήξει και πως δεν υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια αντίδρασης. «Εμείς ως Περιφέρεια διευθύναμε το μέτωπο κατά των διοδίων και πάντα λέγαμε ότι είμαστε σύμφωνοι με την αναλογική χρέωση. Η απόφαση πια δεν αλλάζει με τίποτα, είναι οριστική», συμπλήρωσε, προσθέτοντας πάντως πως «τα αναλογικά διόδια πρέπει να ισχύσουν άμεσα σ’ όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού».

Το αναλογικό σύστημα
Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 17 Νοεμβρίου και φέρει τις υπογραφές των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και οι τρεις νέοι σταθμοί που θα λειτουργήσουν στις αστικές περιοχές Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης και Καβάλας θα είναι εξαρχής με αναλογική χρέωση. Το ελάχιστο ποσό της χρέωσης θα είναι τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και αυτή θα εφαρμόζεται σε οχήματα που διαθέτουν πομποδέκτη (ηλεκτρονικοί χρήστες). Οι οδηγοί θα χρεώνονται αποκλειστικά και μόνο για την απόσταση που διανύουν μέσω κάρτας που θα προμηθεύονται. Όσοι δεν θα έχουν κάρτα, θα πληρώνουν 2,40 ευρώ όπου κι αν πάνε!
Το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα της Εγνατίας θα εγκατασταθεί σταδιακά και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του 2017.

Ιόνια – Αεροδρόμιο
Πλην των διοδίων της Εγνατίας η υπό κατασκευή Ιόνια Οδός απασχόλησε την πρόσφατη συνάντηση του Αλέκου Καχριμάνη με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ειδικότερα για την Ιόνια, ο Περιφερειάρχης πρότεινε την αλλαγή του τεχνικού αντικειμένου στην περιοχή του Αβγού και συγκεκριμένα την κατασκευή -σύμφωνα με εμπεριστατωμένη μελέτη- μικρότερης γέφυρας στο σημείο συνάντησης του οδικού άξονα με την σημερινή Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Αθηνών, ζητώντας οι πόροι που θα εξασφαλιστούν να χρησιμοποιηθούν για την οδική σύνδεση της Ιόνιας με τη γέφυρα Καλογήρου. «Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζονται πόροι που δεν υπάρχουν για το τμήμα που θα ενώνει την Πρέβεζα και τη Λευκάδα με την Ιόνια, το οποίο μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα και θα κάνει τη διαφορά», υπογράμμισε ο Αλ. Καχριμάνης, ο οποίος πρόσθεσε ότι η πρόταση εξετάζεται ήδη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
Παράλληλα, ζήτησε να επισπευσθούν οι εργασίες επέκτασης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων που έχουν καθυστερήσει.

Για τους βοσκότοπους
Κατά την συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ο Περιφερειάρχης έθεσε σειρά ζητημάτων που αφορούν την αγροτική ανάπτυξη, μεταξύ των οποίων και το θέμα της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων για τους οποίους ζήτησε να προωθηθεί άμεσα η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, ώστε να λυθεί οριστικά για τη νέα χρονιά. Η πρόταση βασίζεται στην ενιαία αντιμετώπιση των βοσκοτόπων σε επίπεδο Δήμων και στην επίλυση όλων των σημερινών προβλημάτων επιλεξιμότητας των εκτάσεων. Ήδη για τα ζητήματα αυτά, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, υπάρχει στενή συνεργασία της Περιφέρειας με τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης Δ. Πτωχό.

Συνάντηση για ΕΣΠΑ
Οι Περιφερειάρχες συναντήθηκαν στην Αθήνα και με το νέο Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, με τον οποίο συζήτησαν θέματα που είχαν σχέση με το νέο ΕΣΠΑ, τους πόρους των Περιφερειών και τους Αναπτυξιακούς νόμους.
Όπως ανέφερε χθες ο Αλ. Καχριμάνης, «είχαμε μια πολύ καλή συζήτηση και τελικά ο Υπουργός δέχτηκε τις προτάσεις μας». Κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπογραμμίστηκε η αποτελεσματική λειτουργία των Περιφερειών  στην προώθηση του ΕΣΠΑ, καθώς «έσωσαν την απορρόφηση, γιατί τα τομεακά των Υπουργείων δεν ήταν στην πρέπουσα κατάσταση». Ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε ακόμη ότι ξεκαθαρίστηκε το θέμα του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, με την αποδοχή από μέρους των Περιφερειών του 30%, παρά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για τη διαχείριση του υπόλοιπου προγράμματος από την Αθήνα.

Αναπτυξιακοί - πόροι
Αναφερόμενος στις εκκρεμότητες που υπάρχουν με τους αναπτυξιακούς νόμους, είπε πως για τον σημερινό και τον προηγούμενο τέθηκε το ζήτημα της καθυστέρησης πληρωμών που παρατηρείται το τελευταίο τετράμηνο, θέμα για το οποίο δόθηκε απάντηση ότι γίνεται προσπάθεια μέχρι τέλους του έτους να εξασφαλιστούν πιστώσεις για την κάλυψη υποχρεώσεων. Επίσης, με δεδομένο ότι έληξαν οι προηγούμενοι αναπτυξιακοί νόμοι, ζητήθηκε η ψήφιση νέου. «Το ποθούμενο είναι να γίνουν επενδύσεις, να ανοίξουν θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Καχριμάνης.
Τέλος, στον Υπουργό τέθηκε και το ζήτημα των πόρων των Περιφερειών, με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου να τονίζει ότι «αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, θα καταστεί αδύνατη η συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, καθώς και οι αποχιονισμοί».