Με κομματικά κριτήρια η επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Και η εκπαίδευση στη«μέγγενη» του ΣΥΡΙΖΑ!

- Αποχώρησαν από τη διαδικασία καταγγέλλοντας μεθοδεύσεις οι Αιρετοί ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ Ηπείρου

- Τι αναφέρει στον «Π.Λ.» ο Φιλ. Ευαγγέλου

GEORGIOY STAYROY

• Μία εκπαίδευση κομματικά ελεγχόμενη, για ευνόητους λόγους, επιχειρεί να δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας και οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί είναι παλιές και καλά… δοκιμασμένες, μόνο που λογαριάζει χωρίς τον «ξενοδόχο»!
Έμπρακτο παράδειγμα αυτής της τακτικής είναι η διαδικασία που επέλεξε για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας, δηλαδή των άλλοτε Σχολικών Συμβούλων. Ένα από τα βασικά κριτήρια που θέσπισε για τον σκοπό αυτό είναι η συνέντευξη (!), την ευθύνη για την οποία όπως και για την επιλογή των υποψηφίων έχει Συμβούλιο όπου πλειοψηφούν μάλιστα, με απόφαση του υπουργείου, μέλη διορισμένα από τον ίδιο τον Κ. Γαβρόγλου!
Όπως είναι φυσικό, οι μεθοδεύσεις αυτές έχουν προκαλέσει πολλές ενστάσεις στους κόλπους των εκπαιδευτικών, αλλά και την έντονη αντίδραση των αιρετών ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ Ηπείρου που, (όπως έγραψε και χθες ο «Π.Λ.»), αποχώρησαν από το Συμβούλιο Επιλογής καταγγέλλοντας το υπουργείο. Μιλώντας στον «Π.Λ.» ένας εξ αυτών, ο Φίλιππος Ευαγγέλου, κάνει λόγο για προχειρότητα και προσπάθεια κομματικού ελέγχου της εκπαίδευσης.
Καμία ιεράρχηση
Στις αρχές Ιουλίου ξεκίνησε η διαδικασία επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Ωστόσο, όπως σημειώνουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι αιρετοί ΑΠΥΣΠΕ Ηπείρου Φίλιππος Ευαγγέλου και Δημήτρης Μπουκομάνης και ο αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Κων/νος Μπόζιος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για μια ακόμη φορά δεν ακολούθησε την ιεραρχική και νόμιμη διαδικασία επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης ξεκινώντας πρώτα από την αξιολόγηση των Περιφερειακών Διευθυντών, περνώντας έπειτα στην επιλογή των Διευθυντών και στη συνέχεια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
Σοβαρές ενστάσεις
Ως τρεις αιρετοί από την πρώτη ημέρα συνεδρίασης του Συμβουλίου Επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου κατέθεσαν μία σειρά από ενστάσεις και συγκεκριμένα τις ακόλουθες:
- Το Συμβούλιο Επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου δεν συγκροτήθηκε με αξιολογικά κριτήρια. Πιο συγκεκριμένα, η επιλογή των μελών Δ.Ε.Π., των Δ/ντων Εκπ/σης και των Δ/ντων Σχολικών Μονάδων που συμμετέχουν έγινε μόνο από ένα πρόσωπο –τον Υπουργό Παιδείας- με αυστηρά κομματικά κριτήρια.
- Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης που συμμετέχουν ως πρόεδροι των συμβουλίων δεν έχουν αξιολογηθεί όπως ορίζει ο Νόμος. Εξάλλου, η θητεία τους έχει λήξει και θα έπρεπε να είχε προηγηθεί η αξιολόγηση και η επιλογή τους.
- Στο Νόμο Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης υπάρχουν πολλά κενά και ασάφειες στα κριτήρια επιλογής, κυρίως σε ότι αφορά τους άξονες επιμόρφωση, διδακτικό και συγγραφικό έργο. Κάποιες διευκρινήσεις δόθηκαν από την κεντρική υπηρεσία, ωστόσο πολλά από τα ερωτήματα που ετέθησαν παρέμειναν αναπάντητα. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού ήταν να δημιουργηθούν αδικίες και ανισότητες στη μοριοδότηση μεταξύ των υποψηφίων και το κάθε Συμβούλιο Επιλογής ανά την Ελλάδα να αποφασίζει κατά βούληση με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος τρόπος αντιμετώπισης και επίλυσης των κατά περίπτωση εμφανιζόμενων προβλημάτων.
3 Ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής με ιδιαίτερα αυξημένη βαρύτητα (14 μόρια σε σύνολο 44) στην επιλογή των υποψηφίων αποτελεί η συνέντευξη. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη στο Νόμο ώστε να είναι δομημένη και να έχει συγκεκριμένους άξονες σχετικά με τη θεματολογία και τις ερωτήσεις που θα τεθούν από τα μέλη του Συμβουλίου.
Δεν αρκούσε ο χρόνος!
Εντονότατο πρόβλημα δημιουργήθηκε και από το πολύ σύντομο χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Όπως αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωσή τους οι τρεις αιρετοί, «στην Περιφέρεια Ηπείρου έπρεπε μέσα μόλις σε μια μέρα να εξετασθούν οι ενστάσεις δεκτών – μη δεκτών αιτήσεων και να μοριοδοτηθούν περίπου 40 βιογραφικά υποψηφίων που περιείχαν πολύ μεγάλο αριθμό δικαιολογητικών μοριοδότησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται ο κίνδυνος ύπαρξης σωρείας λαθών εξαιτίας της πίεσης που ασκείται για την απαρέγκλιτη εφαρμογή του πέραν κάθε λογικής χρονοδιαγράμματος». Σύμφωνα με τους ίδιους, «η κόπωση και η βιασύνη είναι ανασταλτικοί παράγοντες για ουσιαστική εκτέλεση των εργασιών που απαιτούνται, ειδικά στις Περιφερειακές Διευθύνσεις που καλούνται να ελέγξουν και να μοριοδοτήσουν τεράστιο αριθμό φακέλων υποψηφίων».
Οι κ.κ. Ευαγγέλου και Μπουκομάνης συμμετείχαν στο συμβούλιο ενστάσεων - μοριοδότησης για αρκετές ώρες. Ωστόσο, επειδή οι διαφωνίες και οι προτάσεις τους για όλα τα παραπάνω δεν εισακούστηκαν από την πλειοψηφία, αποχώρησαν από τη διαδικασία.
Κομματικές σκοπιμότητες…
Για προσπάθεια να ελεγχθεί κομματικά η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κάνει λόγο στον «Π.Λ.» ο αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Ηπείρου Φίλιππος Ευαγγέλου. «Η διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου γίνεται με πρόχειρο, βιαστικό και ερασιτεχνικό τρόπο, χωρίς να σέβεται την επαγγελματική και επιστημονική προϋπηρεσία των υποψήφιων εκπαιδευτικών», τονίζει με έμφαση και προσθέτει: «Ταυτόχρονα, η συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής έγινε πολύ γρήγορα, με απόφαση του ίδιου του Υπουργού, έτσι ώστε να ελεγχθούν αυτά για να μπορεί η πολιτική ηγεσία να επιλέξει τους κομματικά προσκείμενους στη συγκυβέρνηση»!
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ήπειρο, το επταμελές Συμβούλιο Επιλογής απαρτίζεται από την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Αγγελική Φωτεινού ως Πρόεδρο, τους δύο αιρετούς που αποχώρησαν και τέσσερα μέλη διορισμένα από τον Υπ. Παιδείας! Στο μεταξύ, οι νέοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα έχουν μία πολύ σημαντική αρμοδιότητα, καθώς θα ελέγχουν παιδαγωγικά τους δασκάλους και νηπιαγωγούς όλης της Ηπείρου.