Στην κυκλοφορία τα πρώτα 15 χλμ. από Άκτιο προς Βόνιτσα 

Η «Αμβρακία Οδός» διευρύνει τον οδικό χάρτη Δυτ. Ελλάδος!

- 121 εκ. ευρώ επιπλέον ενέκρινε για το έργο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

- Καθυστερούν οι συνδέσεις Ιόνιας με Πρέβεζα, Τζουμέρκα, Αστακό, Αγρίνιο

AMBRAKIA DROMOS

• Μετά από πολλές περιπέτειες και μετά από 8 χρόνια από την ημέρα έναρξης των εργασιών, ολοκληρώθηκαν τα πρώτα 15 χιλιόμετρα της «Αμβρακίας Οδού», τα οποία αναμένεται να παραδοθούν τις επόμενες ημέρες στην κυκλοφορία.
Ήδη έχει τοποθετηθεί η σήμανση, γίνονται δοκιμές στον οδοφωτισμό και στα άλλα συστήματα και το μόνο που ίσως απομένει είναι ο καθορισμός της ημερομηνίας κατά την οποία οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδος και της παραλιακής Ηπείρου, θα μπορέσουν να τον διασχίσουν.
Προϋπόθεση γι’ αυτό, είναι η καθιερωμένη από την Κυβέρνηση, φιέστα εγκαινίων από τον Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ίσως και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, που σχεδιάζεται να γίνει εντός του τρέχοντος μηνός Οκτωβρίου.
Το τμήμα που είναι έτοιμο ξεκινά περί το 1,5 χιλιόμετρο μετά Σήραγγα Ακτίου Πρέβεζας και καταλήγει στην παράκαμψη της Βόνιτσας. Ωστόσο το σύνολο της Αμβρακίας είναι 48. 5 χλμ και θα απαιτηθεί πολύς ακόμη χρόνος για την ολοκλήρωσή τους καθώς οι διαδικασίες προχωρούν με μεγάλη καθυστέρηση. Το ευτύχημα είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του έργου- όπως και άλλων ημιτελών- το είχε εντάξει στο σχέδιο «Νέο ξεκίνημα για την εργασία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα», που δρομολόγησε το 2015 με σκοπό να συμπληρώσει το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής. Χθες μάλιστα για την ολοκλήρωση των έργων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιπλέον κονδύλιο 121 εκ. ευρώ, για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει το Άκτιο με την Ιόνια οδό, ο οποίος διευρύνει τον οδικό χάρτη της Δυτικής- Βορειοδυτικής Ελλάδος.
Ακόμη και αν ο χρόνος ολοκλήρωσης της Αμβρακίας οδού παραμένει αβέβαιος, δεν παύει να είναι ο πρώτος κάθετος άξονας της Ιόνιας οδού που θα δοθεί στην κυκλοφορία. Προβλέπονται άλλοι τέσσερις κάθετοι άξονες που θα συνδέουν την Ιόνια με το Αγρίνιο, τον Αστακό, τα Τζουμέρκα και την Πρέβεζα, οι οποίοι θα αναβαθμίσουν το οδικό δίκτυο της Δυτικής- Βορειοδυτικής Ελλάδος. Από αυτούς εργασίες σήμερα- σε αρχικό στάδιο- εκτελούνται στη σύνδεση προς Τζουμέρκα, ενώ η σύνδεση με Πρέβεζα έχει ήδη καθυστερήσει με το Υπουργείο Υποδομών να μην έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τη θέση του.

Αναμένονται ανακοινώσεις
Σύμφωνα με το Ypodomes.gr, είναι πολύ πιθανό με τα εγκαίνια των πρώτων 15 χλμ ο κ. Σπίρτζης να ανακοινώσει και την έναρξη της εργολαβίας-σκούπας που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, με την έννοια ότι θα έχει κλειδώσει ο ανάδοχος (Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ) και η σύμβαση θα οδεύει για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Με δεδομένο ότι η Κυβέρνηση τα εντάσσει πλέον όλα στο προεκλογική της «καλάθι» επιδίωξή της είναι τέλος του έτους, αρχές του 2019 να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες. Κατά πληροφορίες, του ypodomes. gr, θα επιδιωχθεί μέσα στο 2019 να παραδοθούν στην κυκλοφορία επιπλέον 14χλμ που αποτελούν την νότιο-δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας. Αυτή η παράδοση θα εξοικονομήσει επιπλέον 10 λεπτά για τους οδηγούς και θα απαλλάξει την πόλη από το βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο που το καλοκαίρι είναι πολλές φορές εφιαλτικός. Με αυτή την κίνηση θα έχουν δοθεί περίπου 29 από τα 48χλμ δρόμου και τα υπόλοιπα θα δοθούν σταδιακά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2021 κλείνοντας την περίοδο κατασκευής. Τότε η απόσταση Αντίρριο-Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 75-80 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.