Επιτροπή μελετά τη… φαεινή ιδέα Γαβρόγλου

Το «κουδούνι στις εννιά» νέος πονοκέφαλος για τους γονείς!

Με 24ωρη απεργία την άλλη Παρασκευή (12 Απριλίου) αντιδρούν οι καθηγητές στις μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας

SXOLEIO KOYDOYNI

• Σχεδόν μία ώρα παραπάνω θα κοιμούνται από την επόμενη χρονιά οι μαθητές αν τελικά ευοδωθεί ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας που θέλει το πρωινό κουδούνι στα σχολεία της χώρας να χτυπάει στις εννιά! Είναι κι αυτό ένα μέτρο… εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως εκείνο που θέλει τους μαθητές μία Παρασκευή κάθε μήνα να αφήνουν την τσάντα στο σχολείο!
Φυσικά, ουσιαστικά προβλήματα δε λύνονται με τέτοιου είδους ρυθμίσεις. Αντίθετα, το υπουργείο δημιουργεί νέο «πονοκέφαλο» στους γονείς που παράλληλα με την εργασία τους, φροντίζουν και για τις μετακινήσεις των μαθητών από και προς το σχολείο.

Εν αναμονή πορίσματος
Η… φαεινή ιδέα για την έναρξη των σχολείων στις εννιά το πρωί ανήκει στον Κώστα Γαβρόγλου και αυτή τη στιγµή συζητείται στην εκπαιδευτική κοινότητα, προκειµένου να αποφασιστεί εάν µπορεί να εφαρµοστεί από τη νέα σχολική χρονιά.
Η ηγεσία του υπ. Παιδείας ανέθεσε το θέµα σε µια επιστηµονική επιτροπή, η οποία βρίσκεται σε συνεχείς επαφές µε την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και τους γονείς, ώστε να διερευνήσει τα υπέρ και τα κατά του εγχειρήµατος. Από τα µέχρι τώρα αποτελέσµατα φαίνεται ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις τάξεις, αλλά και τα στελέχη της εκπαίδευσης, εκφράζουν αντικρουόµενες απόψεις, οι οποίες όµως εστιάζονται κυρίως στα πρακτικά προβλήµατα. Σε κάθε περίπτωση, σύντοµα θα ολοκληρωθεί το σχετικό πόρισµα, το οποίο θα δοθεί στον κ. Γαβρόγλου.
Ο Υπουργός στη συνέχεια θα το θέσει προς διαβούλευση, όπως έχει υποσχεθεί, ώστε να εκφράσουν τη γνώµη τους όλοι οι ενδιαφερόµενοι φορείς.

Πολλά τα προβλήματα!
Η πρόταση του Υπουργού Παιδείας έγινε δεκτή µε ενδιαφέρον, καθώς όλες οι ιατρικές και ψυχοπαιδαγωγικές απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα στο σχολείο όταν δεν ξυπνούν πολύ πρωί. Στην πράξη, όµως, τα προβλήματα που προκαλούνται είναι πολύ περισσότερα. Για παράδειγμα, πολλοί γονείς εξέφρασαν την άποψη ότι κάτι τέτοιο θα τους δηµιουργήσει προβλήµατα στην επαγγελµατική και προσωπική τους ζωή. Οι δυσκολίες για τους γονείς αυξάνονται όταν έχουν παιδιά διαφορετικής ηλικίας, δηλαδή φοιτούν σε δηµοτικό, γυµνάσιο ή λύκειο.
Τους περισσότερους προβληµατισµούς εκφράζουν γονείς που είναι και οι δύο εργαζόµενοι και φοβούνται ότι δεν θα µπορούν να έχουν έλεγχο για τις µετακινήσεις των παιδιών το πρωί, ενώ τονίζουν και το γεγονός ότι θα πρέπει να µετακινηθούν αργότερα και όλες οι απογευµατινές και βραδινές δραστηριότητές τους. Ιδιαίτερα όσον αφορά τους µαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι προετοιµάζονται για τις Πανελλαδικές, θεωρούν ότι οι πολλές ώρες για το διάβασµα των παιδιών και η παρακολούθηση των φροντιστηρίων είναι πολύτιµες.
Οι δυσκολίες εντοπίζονται και στον συγχρονισµό των µετακινούµενων µαθητών όλων των βαθµίδων µε τις υπεραστικές συγκοινωνίες -κυρίως, δε, σε αποµακρυσµένες περιοχές- αλλά και στα εµπόδια που µπορεί να δηµιουργηθούν για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι µετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία προκειµένου να συµπληρώσουν το ωράριό τους.

…Και μία απεργία!
Σα να μην έφταναν όλα τα υπόλοιπα, ξεκινάει νέος κύκλος κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στις μεταρρυθμίσεις του υπ. Παιδείας. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας προχωρούν σε 24ωρη απεργία την Παρασκευή, 12 Απριλίου, ως αντίδραση απέναντι στο σχέδιο του υπουργείου, για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα. Οι τοπικές ενώσεις των καθηγητών αποφάσισαν σε ποσοστό που έφτασε το 90% να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου, με απεργίες, συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα και ενημερώσεις των γονέων και μαθητών.
Εξάλλου, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την Ομοσπονδία γονέων για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων, ενώ με ανοιχτή επιστολή θα ενημερώσει τις οικογένειες σχετικά με τα σημεία αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου στο νέο σύστημα εισαγωγής.