«Ώρα μηδέν» για το μέλλον του δρόμου Γιάννενα – Κακαβιά!

- Σήμερα το κρίσιμο ραντεβού φορέων της Ηπείρου με τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή που θα κληθεί να διευκρινίσει τις προθέσεις του

- Στη Βουλή ξανά το έργο με ερώτηση Κυρ. Βελόπουλου…

PINAKIDA KAKABIA POGONIANH

• Με σημαντικότερο «όπλο» το καθολικό αίτημα της Ηπείρου ο συνδετήριος άξονας Γιάννενα – Κακαβιά να κατασκευαστεί με τη μορφή αυτοκινητόδρομου, καθώς αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της Ιόνιας Οδού, κατεβαίνουν σήμερα στην Αθήνα τοπικοί φορείς προκειμένου να συναντηθούν με τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Το ραντεβού είναι κρίσιμο για το μέλλον του έργου, το οποίο έπειτα από εννέα σχεδόν χρόνια μελέτης, βρίσκεται και πάλι στο… μηδέν και κινδυνεύει, παρά την ιδιαίτερη σημασία του για την ευρύτερη περιοχή και τη χώρα ολόκληρη, να κατασκευαστεί… λειψό, στα πρότυπα των εθνικών οδών της δεκαετίας του ΄60! Εξέλιξη ιδιαίτερα αρνητική, που πρέπει να αποτραπεί πάση θυσία από τους εκπροσώπους των Ηπειρωτών. 
Το θέμα το οποίο σήκωσε πολύ… κουρνιαχτό το προηγούμενο διάστημα,  επανήλθε και στη Βουλή, αυτή τη φορά με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό ο Πρόεδρος της «Ελληνικής Λύσης» Κυριάκος Βελόπουλος.
Ενώπιον… πολλών!
Ισχυρή θα είναι η εκπροσώπηση της Ηπείρου στο σημερινό κρίσιμο ραντεβού με τον Κώστα Καραμανλή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σ’ αυτό θα λάβουν μέρος ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Χρήστος Ντακαλέτσης, εκπρόσωποι των Δήμων Ιωαννίνων, Ζίτσας, Πωγωνίου, Κόνιτσας και Ζαγορίου, οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τον άξονα Γιάννενα – Κακαβιά, ενώ αναμένεται να παραβρεθούν και οι πέντε βουλευτές του Νομού Ιωαννίνων!
Ενώπιον όλων αυτών, ο κ. Καραμανλής θα κληθεί να διευκρινίσει τι έχει συμβεί με τις μελέτες του έργου, οι οποίες έχουν ανατεθεί από το Υπουργείο ήδη από το 2011 και όπως διευκρίνιζαν μέχρι πρόσφατα εκπρόσωποί του, ήταν έτοιμες και προέβλεπαν την κατασκευή αυτοκινητόδρομου ανάλογου με την Ιόνια Οδό, απόληξη της οποίας αποτελεί το συγκεκριμένο τμήμα. 
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία εκπόνησης των μελετών και ωρίμανσης του έργου δεν υπήρξε μόνο «ξεχειλωμένη» χρονικά, αλλά κόστισε και πολύ χρήμα, αφού, με βάση επίσημα στοιχεία, έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα περίπου 5 εκατ. ευρώ. Χρήματα που αντλήθηκαν από Ευρωπαϊκά προγράμματα. 
Τι έχει ειπωθεί…
Εκείνο που θα έχει ενδιαφέρον να ξεκαθαριστεί είναι τι έγινε επί προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα. Ο πρ. υπουργός Χρ. Σπίρτζης δεν υπήρξε ποτέ ιδιαίτερα ενθαρρυντικός, άφηνε όμως κατά καιρούς «χαραμάδες» αισιοδοξίας ότι θα γίνει το έργο. Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο του 2016 είχε πει ότι οι Ηπειρώτες δεν πρέπει να περιμένουμε μεγάλα οδικά έργα στην περιοχή μας σύντομα. Μέσα σ’ αυτά εννοούσε και την επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, η οποία έχει συνολικό μήκος 46,4 χλμ.. Αργότερα, τον Μάιο του 2018, ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι τόσο το συγκεκριμένο τμήμα, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα θα κατασκευαστούν με το σύστημα της παραχώρησης, ενώ τον Νοέμβριο του ίδιου έτους ο κ. Σπίρτζης διατύπωνε σε σύνοδο στη Θεσσαλονίκη τη βούληση του υπουργείου να τελειώσουν οι υποδομές, μεταξύ των οποίων και το κομμάτι του δρόμου Γιάννενα – Κακαβιά!
Ο Κώστας Καραμανλής
Όσο για τον Κ. Καραμανλή, ναι μεν η σύνδεση με την Κακαβιά περιλαμβάνονταν στα έργα εθνικής προτεραιότητας που περιείχε η λίστα του υπουργείου Υποδομών όπως τα παρουσίασε στην πρώτη συνεδρίαση του νέου υπουργικού συμβουλίου, όμως, ο σημερινός Υπουργός απέφυγε να ξεκαθαρίσει ποια ακριβώς είναι η πρόθεσή του για την κατασκευή του έργου. Κάτι που θα πρέπει να κάνει σήμερα στη συνάντηση που θα έχει με τους φορείς της Ηπείρου. 
Λύσεις υπάρχουν για να γίνει το συγκεκριμένο τμήμα με τη μορφή αυτοκινητόδρομου, εκείνο λοιπόν που απαιτείται είναι και η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου. Ο κ. Καραμανλής εξάλλου έδειξε τον… δρόμο σε δηλώσεις του τις προηγούμενες ημέρες για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, για τον οποίο διαβεβαίωσε πως, εκτός απροόπτου και με την έγκριση της Ε.Ε., θα είναι έτοιμος το 2023.
Όπως σημείωσε, μετά από συμφωνία με την Ολυμπία Οδό το συγκεκριμένο έργο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης, χωρίς να δώσει το ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω!
Το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά είναι κάτι περισσότερο όμως από την απλή απόληξη της «τυφλής» σήμερα Ιόνιας Οδού. Θα αποτελέσει τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων δίνοντας στην Ήπειρο μία νέα και πιο άμεση πρόσβαση προς τα δυτικά Βαλκάνια αλλά και την κεντρική Ευρώπη.
Ερώτηση Βελόπουλου
Στη Βουλή επανέφερε το θέμα της σύνδεσης Ιόνιας Οδού – Κακαβιάς ο Πρόεδρος του κόμματος «Ελληνική Λύση» Κυριάκος Βελόπουλος. Με ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή, τονίζει, μεταξύ άλλων, πως, παρά τις πρόσφατες κυβερνητικές δηλώσεις ότι αυτό που μένει για τη συνέχιση του έργου είναι η χρηματοδότηση, η Ήπειρος και το κομμάτι Ιωάννινα – Κακαβιά, ενόψει μάλλον του χειμώνα, μπαίνουν για μία ακόμη φορά στον… πάγο! Ο κ. Βελόπουλος κάνει λόγο για έναν γενναίο τεμαχισμό σημειώνοντας πως σίγουρα για το τέλος θα υπάρξουν και εκπλήξεις.
Ρωτάει λοιπόν τον Υπουργό, για ποιο λόγο επανασχεδιάζεται ένα έργο που θεωρείται ώριμο, ποιον εξυπηρετεί η αναβολή του, αν συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη Λωρία Έκτακτης Ανάγκης και αν αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση την προσθετική αξία στο ΑΕΠ της χώρας μιας ολοκληρωμένης και όχι… πετσοκομμένης οδικής αρτηρίας.