Με παραχώρηση και διόδια το Γιάννενα - Κακαβιά

Η Ήπειρος καλείται να… πληρώσει «πανωπροίκια» για τους δρόμους!

ΑΛ. ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ: Για μία πενταετία όλα έμειναν τελείως στάσιμα…

KAKABIA KALPAKI PINAKIDES

• Μπορεί μετά από πισωγυρίσματα και προσπάθειες δεκαετιών να απέκτησε δύο αυτοκινητόδρομους, όμως η Ήπειρος παραμένει και δικαιολογημένα αισθάνεται αδικημένη όσον αφορά τα μεγάλα έργα υποδομής που έχουν γίνει στα όριά της.
Τώρα, λοιπόν, με την ολική επαναφορά στην επικαιρότητα του θέματος ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Γιάννενα - Κακαβιά, αλλά και για τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την Πρέβεζα, αυτή η αδικία γίνεται ακόμα πιο αισθητή, αφού και τα δύο έργα εμφανίζονται «μετέωρα» μετρώντας πολλά χαμένα χρόνια.
Δηλώσεις σχετικά έκανε χθες ο Αλέκος Καχριμάνης, εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση κατά του πρ. υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και παραγόντων του υπουργείου που, όπως είπε, κορόιδευαν την Ήπειρο και τους φορείς της. Ο Περιφερειάρχης ξεκαθάρισε ότι και διόδια θα δεχθεί αν είναι να γίνουν οι δρόμοι και συνολικά 65 εκατ. ευρώ θα δώσει η Περιφέρεια ως «προίκα» γι’ αυτούς!

Πέντε χρόνια… τίποτα!
«Επί πέντε ολόκληρα χρόνια όλα έμειναν στάσιμα για τους δρόμους στην Ήπειρο. Δεν έγινε κανένα βήμα. Όλες οι συζητήσεις με τον τότε υπουργό κ. Σπίρτζη γινόταν απλά για τη συζήτηση», τόνισε ο Αλέκος Καχριμάνης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες.
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στη συνάντηση που έγινε την περασμένη Δευτέρα στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής Κώστα Τασούλα στην Αθήνα και στην ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή, σημειώνοντας πως όλοι οι παρόντες συμφώνησαν να προωθηθεί αίτημα προς την Ε.Ε. για κατασκευή οδικού άξονα τετράιχνης διατομής με σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνοντας ως δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου. Υπενθύμισε μάλιστα ότι για να καταστεί δυνατή η κατασκευή της Ιόνιας οδού, χρειάστηκε να ενταχθεί στην παραχώρηση (και να εισπράττονται διόδια) και τμήμα της Εθνικής οδού Αθηνών - Χαλκίδας.

Ιόνια - Πρέβεζα
Αναφερόμενος στους δρόμους της Ηπείρου που έχουν χαρακτηριστεί ως διευρωπαϊκοί, ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως ένας απ’ αυτούς είναι η σύνδεση Ιόνια Οδός (Καμπή) - γέφυρα Καλογήρου – Πρέβεζα. Για τον πρώτο τμήμα, Καμπή – γέφυρα Καλογήρου είχε δοθεί στην Περιφέρεια από το υπουργείο Υποδομών μέσω προγραμματικής σύμβασης το δικαίωμα δημοπράτησης. Αφού ειπώθηκε πως είναι ώριμη η μελέτη, η Περιφέρεια δέσμευσε μέσω της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 35 εκ. ευρώ. Στις 4 Ιουλίου ο αρμόδιος υπάλληλος του υπουργείου έστειλε όμως έγγραφο στην Περιφέρεια στο οποίο ανέφερε πως η μελέτη δεν είναι έτοιμη και χρειάζεται ακόμη ενάμιση χρόνο για να εκπονηθεί η γεωτεχνική μελέτη. Για το άλλο τμήμα μέχρι Πρέβεζα δεν γινόταν καμία αναφορά.
Διερευνώντας το ζήτημα, η Περιφέρεια ενημερώθηκε από την ΤΕΡΝΑ ότι τα γεωτεχνικά του τμήματος αυτού είναι ίδια με εκείνα του τμήματος Φιλιππιάδα – Άρτα και ζήτησε να αναλάβει εκείνη το έργο, χωρίς να έχει καμία απάντηση από πλευράς υπουργείου. Διευκρίνισε δε ότι από την Καμπή στην Πρέβεζα και από την Πρέβεζα μέχρι το Μεσοπόταμο δεν υπάρχει καμία μελέτη. 

Το τμήμα ως Κακαβιά
Σχετικά με την απόληξη της Ιόνιας, η ενημέρωση από τον Υπουργό ήταν, όπως είπε χθες ο Περιφερειάρχης, πως υπάρχει έτοιμη μελέτη για το τμήμα Ιωάννινα - Καλπάκι με τετράιχνη διατομή και για το τμήμα Καλπάκι – Γέφυρα Αγίων μελέτη από την πρώην Κρατική Περιφέρεια Ηπείρου τρίιχνης διατομής. Ο δε Υπουργός ενημέρωσε τους φορείς για την πρόταση των υπηρεσιών του για νέα μελέτη δίιχνου  δρόμου από την Πεδινή μέχρι την Κακαβιά, στην οποία όλοι είπαν όχι και ζήτησαν να εκτελεστεί ό,τι είναι ώριμο μέχρι το Καλπάκι και να επικαιροποιηθεί η μελέτη για το άλλο τμήμα σε τρίιχνη διατομή. 

«Να κάνουμε μέτωπο…»
«Αυτή τη στιγμή νοιώθουμε διαχρονικά πολύ αδικημένοι από τα Υπουργεία. Αυτό για το οποίο θα αγωνιστούμε όλοι και είπαμε θα κάνουμε ειδικό λόμπι, είναι να τελειώνουμε με αυτό τον δρόμο προς Κακαβιά», τόνισε ο κ. Καχριμάνης. 
Προκειμένου να κατασκευαστεί ο δρόμος, αλλά και όλο το διευρωπαϊκό δίκτυο, ο Περιφερειάρχης είπε πως η Ήπειρος δέχεται να γίνει αυτό με παραχώρηση και να λειτουργήσουν διόδια, ενώ η Περιφέρεια δεσμεύθηκε να βάλει 30 εκατ. ευρώ και πρότεινε να βάλει και το υπουργείο άλλα 30 εκατ. ώστε να προχωρήσει  η Σύμβαση Παραχώρησης. 
Η Περιφέρεια εξάλλου, όπως υπενθύμισε ο κ. Καχριμάνης, έχει διαθέσει άλλα 35 εκατ. ευρώ για το άλλο τμήμα, όμως δεν κινήθηκε τίποτα επί πέντε χρόνια! 
«Πρέπει να συντονιστούμε όλοι, να γίνει ένα μέτωπο για τους διευρωπαϊκούς δρόμους στην Ήπειρο», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.