Αναβαθμίζεται η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Ανώτερες Σχολές τα σημερινά ΙΕΚ!

Τέσσερα Πολυδύναμα ΚΕΕΚ προβλέπεται να ιδρυθούν στην Ήπειρο

• Στόχος η σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας

MHTSOTAKHS NEOI EKPAIDEYSH 19 12 23

• Η  νομοθετική πρωτοβουλία που προβλέπει την ενσωμάτωση Επαγγελματικών Λυκείων, Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης και Δημόσιων ΙΕΚ σε νέα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) παρουσιάστηκε χθες σε ειδική εκδήλωση από τον Υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, παρουσία του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, ενώ σήμερα Τετάρτη στο Υπουργικό Συμβούλιο θα συζητηθεί το Νομοσχέδιο που θα προβλέπει την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων. 

Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθούν περίπου 60 δομές campus στη χώρα μας, θεματικά στοχευμένες, μέσα από τη συνύπαρξη των επαγγελματικών λυκείων, των σημερινών ΙΕΚ που μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και των εργαστηρίων, με στόχο να μπορέσουμε πραγματικά και μέσα από 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και μέσα από την επένδυση σε νέους εξοπλισμούς μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης να προβούμε σε μια πολύ ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας».

4 ΚΕΕΚ στην Ήπειρο

Στην Ήπειρο προβλέπεται να ιδρυθούν 4 Πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.).

Όπως τονίστηκε στην χθεσινή παρουσίαση, τα ΚΕΕΚ θα παρέχουν επίσης Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας, ενώ υποχρεωτικά θα διαθέτουν εργαστηριακό κέντρο. Οι εργαστηριακές υποδομές θα ενισχυθούν με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, για τον οποίο θα διατεθούν 124 εκατ. ευρώ.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα νέα ΚΕΕΚ θα αποτελέσουν πολυδύναμες μονάδες όπου θα συστεγάζονται στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των επιπέδων 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, επιτρέποντας την αλληλεπίδραση και την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων.

Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η στενή σύνδεση με την αγορά εργασίας, ενώ θα δίνεται έμφαση στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών ή επιχειρηματικών ζωνών. 

Επιπλέον, εντός κάθε ΚΕΕΚ θα ιδρυθεί και θα λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), το οποίο θα ενισχύει περαιτέρω την σύνδεση με την αγορά εργασίας. Τα νέα Γραφεία θα συνεργάζονται με επαγγελματικούς φορείς, θα μελετούν στατιστικά δεδομένα, θα μεριμνούν για την απασχόληση των σπουδαστών και θα παρέχουν εξατομικευμένες συμβουλές για τη μετάβαση σε επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις προοπτικές κάθε πεδίου.

 Εντός Ιανουαρίου η ψήφισή του…

Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα εισαχθεί στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση εντός του Ιανουαρίου 2024. 

Όπως τόνισε ο Υπουργός Παιδείας «Με το σχέδιό μας θεσμοθετούμε τη συνύπαρξη στον ίδιο χώρο (campus) τουλάχιστον μίας δομής εκπαίδευσης, μία δομής κατάρτισης κι ενός εργαστηριακού κέντρου, με στόχο την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων και την ολιστική προσέγγιση της μάθησης. Επιπλέον, επεκτείνουμε σε όλα τα ΕΠΑΛ τις καινοτομίες που εφαρμόστηκαν με επιτυχία τα τελευταία χρόνια στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, αναδεικνύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αναδιαμορφώνουμε τα Εργαστηριακά Κέντρα αντιμετωπίζοντας τη θεωρία και το εργαστήριό της ως ενιαία μαθησιακή ενότητα και τα εξοπλίζουμε με νέες οργανωτικές και διοικητικές αρχές που διευκολύνουν τη λειτουργία τους - καθώς και με νέο εξοπλισμό…» 

Ο Κ. Μητσοτάκης 

Ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κατά την συζήτησή του με μαθητές του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου στο Πέραμα, όπου έγινε η παρουσίαση, τόνισε μεταξύ άλλων: «Η στήριξη της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της εκπαιδευτικής μας πολιτικής…».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο χάσμα που υπάρχει μεταξύ της ανώτατης εκπαίδευσης και της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα, όπως τόνισε ο Κ. Μητσοτάκης, «η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση να θεωρείται το “αποπαίδι” ή μία επιλογή ανάγκης, μια δεύτερη επιλογή γι’ αυτά τα παιδιά τα οποία δεν μπορούσαν να στοχεύσουν στο να μπουν σε κάποιο πανεπιστήμιο και αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλο λάθος. Είναι λάθος καταρχάς από οικονομικής πλευράς, διότι αν δει κανείς σήμερα -και έχει ενδιαφέρον αυτό για τις δικές σας επιλογές- τα στοιχεία της ανεργίας των νέων, θα διαπιστώσει ότι μεγαλύτερη ανεργία των νέων έχουμε στους πτυχιούχους των Πανεπιστημίων και πολύ μικρότερη ανεργία έχουμε στους αποφοίτους των τεχνικών σχολών, των ΕΠΑΛ, των δημόσιων ΙΕΚ. Άρα, η ίδια η αγορά εργασίας μας αναγκάζει να επενδύσουμε περισσότερο στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση σε όλες της τις εκφάνσεις».