Με απόντα και διαμαρτυρόμενο τον Αλ. Καχριμάνη…

Μπαίνουν οι υπογραφές στη σύμβαση της Εγνατίας Οδού

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis θα έχει τη διαχείρισή της…

• Άμεση θα είναι και η αύξηση των διοδίων! Απεργία προκήρυξε για αύριο ο Σύλλογος Εργαζομένων

EGNATIA DROMOS AYTOKINHTA

• Αύριο, Πέμπτη το πρωί αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ και την ένωση εταιριών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου για τις επόμενες δεκαετίες.

Το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο. Η σύμβαση που θα υπογραφεί αύριο θα πρέπει να κυρωθεί με νόμο στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράδοσης παραλαβής του άξονα, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε περίπου ένα τρίμηνο.

Στην υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να παραβρεθούν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. 

Στο ενδιάμεσο, αναμένεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «The power game», η εκπλήρωση της τελευταίας αίρεσης για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης κατά τη χρήση του άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η αύξηση αυτή προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης. 

Απεργία από το Σύλλογο Εργαζομένων

Αντιδρώντας στην παραχώρηση του οδικού άξονα, η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΟΣΕΤΕ) ύστερα από συνεργασία με το Σύλλογο Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός ΑΕ», αποφάσισε να προκηρύξει απεργία αύριο, Πέμπτη, ενώ στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. 

Όπως μεταξύ άλλων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός ΑΕ δημοσίευσε έγκαιρα μελέτη, που επιμελήθηκε από έγκριτους οικονομολόγους, με την οποία αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμιση φορές πάνω…».

Οι κάθετοι άξονες

Σύντομα λοιπόν, ο οδικός άξονας που διατρέχει και την Ήπειρο θα περάσει από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο την Εγνατία Οδό, στη νέα εταιρία που έχει συστήσει η ΤΕΡΝΑ, τη Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ.

Στην εταιρία αυτή θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης. 

Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ακριβές ύψος ωστόσο θα καθοριστεί την περίοδο που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, καθώς από την διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης του άξονα, υπόκειται σε επιτοκιακές διακυμάνσεις.

Παράλληλα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ. θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό, με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. 

Απών ο Περιφερειάρχης

Απών από την εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στην εκδήλωση που οργανώνει το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, όπως έκανε γνωστό χθες σε ανάρτησή του.

Ο κ. Καχριμάνης δίνει δύο βασικούς λόγους για την απουσία του. Πρώτον, ότι η απόφαση του ΣτΕ για την απαλλαγή από την καταβολή διοδίων στο Μαλακάσι, το Δροσοχώρι και την Τύρια δεν εφαρμόστηκε ποτέ και δεύτερον επειδή, ενώ ολοκληρώθηκε από την Περιφέρεια η μελέτη σύνδεσης του Δρίσκου με την Εγνατία, δεν δόθηκε ποτέ έγκριση από την Εγνατία για την υλοποίηση του έργου.