Πολύς θόρυβος για το τίποτα (;) με τη σήραγγα στο Μαλακάσι

- Δεν έχει κανένα στατικό πρόβλημα, διαβεβαίωσε χθες ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος, ενώ παραδέχθηκε ότι από πλευράς Αλ. Καχριμάνη υπήρξε μια υπερβολή στην παρουσίαση του προβλήματος…

TAXIAOS

• Την κατηγορηματική διαβεβαίωσή του ότι δεν υπάρχει κάποιο στατικό πρόβλημα στη σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας Οδού παρείχε χθες από τα Γιάννενα ο Υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος, που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα βρέθηκε και πάλι στην περιοχή μας, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Γιώργο Κωνσταντόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο  Κων. Κουτσούκο. Οι άστοχες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη πριν από δυο εβδομάδες, ήταν η αφορμή για να προκληθεί μεγάλη ανησυχία στους χιλιάδες οδηγούς που διέρχονται την Εγνατία Οδό, να επέμβει ο εισαγγελέας, αλλά και να φτάσει το θέμα στη Βουλή. 

Μπορεί ο υφυπουργός να επιχείρησε να δικαιολογήσει με κάποιο τρόπο την όλη αναστάτωση, όμως έριξε το «καρφί» του προς τον Περιφερειάρχη, λέγοντας ότι  «από τον Καχριμάνη δεν γλιτώνεις, είτε με κανένα καψόνι σαν αυτό των δυο εβδομάδων, είτε αφορά τα έργα, τα οποία σχεδιάζει…»!

Παρόλα αυτά και χθες ο Αλ. Καχριμάνης στις δηλώσεις του επέμεινε στον ισχυρισμό του ότι πρόκειται για ιδιωτική συζήτηση, αφού δεν είχε ξεκινήσει η Περιφερειακή Επιτροπή! 

«Αν εγώ είπα μια κουβέντα παραπάνω, την είπα στην αγωνία μου να δείξω το πρόβλημα που υπάρχει, ότι, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, χρειάζεται βαριά συντήρηση. Τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω […] Έτυχε και πέρναγα και επειδή ήξερα την προϊστορία όταν την είδα σαρακογαφωμενη, μπήκε μέσα στο μυαλό μου αυτό το πρόβλημα. […]  Δεν είχα σκοπό να δημιουργήσω ένα τεράστιο θέμα, που δημιουργήθηκε στη συνέχεια», ανέφερε, μεταξύ άλλων. 

Και συμπλήρωσε ότι η θέση του για τα διόδια είναι ότι «όποιος κάνει χρήση του δρόμου, πρέπει να πληρώνει».

Προβλήματα αποφλοιώσεων

Κατά την χθεσινή ενημέρωση πάντως ο υφυπουργός  έκανε λόγο για κάποια προβλήματα, όχι όμως έτσι όπως παρουσιάστηκαν από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου. Σύμφωνα με τον Ν. Ταχιάο παρατηρήθηκαν προβλήματα αποφλοιώσεων λόγω των νερών τα οποία δεν στράγγιζαν καλά, όπως έμπαιναν μέσα στην σήραγγα, αλλά και λόγω του αποχιονισμού που το αλάτι πήγαινε στα χαμηλά τμήματα της σήραγγας και δημιουργούσε ένα έντονο φαινόμενο αποφλοίωσης. «Αυτό απέχει πολύ από το να πει κανείς ότι η σήραγγα πέφτει. Η σήραγγα στατικά δεν έχει κανένα μα κανένα πρόβλημα», τόνισε ο υφυπουργός και το επανέλαβε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου.

Μίλησε για κάποια σημειακά προβλήματα, αποφασίστηκε το κλείσιμο και η εκτροπή της κυκλοφορίας, προκειμένου να γίνει μια επιθεώρηση από εμπειρογνώμονες που ξέρουν τα έργα της Εγνατίας Οδού και οι οποίοι κατέληξαν στον ίδιο συμπέρασμα, ότι δηλαδή δεν υπάρχει θέμα στατικότητας! Σύμφωνα με τον υφυπουργό οι εργασίες συντήρησης αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην Μ. Εβδομάδα. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσει η λειτουργία της Εγνατίας απρόσκοπτα, είμαστε σε μια περίοδο που γίνονται πολλές σχολικές εκδρομές, ο κόσμος ετοιμάζεται για τις διακοπές του Πάσχα, κατά συνέπεια έπρεπε να μπορεί να κινηθεί στον άξονα Ανατολή - Δύση χωρίς να αισθάνεται την παραμικρή ανασφάλεια», τόνισε μεταξύ άλλων, ο Ν. Ταχιαός. Και αναφερόμενος στον Αλ. Καχριμάνη, παραδέχθηκε ότι από πλευράς του υπήρξε μια υπερβολή στην παρουσίαση του προβλήματος.

Ζητούμενο η ασφάλεια!

Παράλληλα, με αφορμή το γεγονός αυτό, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι στις μέρες που ζούμε, ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη «το να βγει ένας υπουργός και να πει ότι είναι ασφαλής απολύτως η διέλευση από μια σήραγγα της Εγνατίας ή οτιδήποτε άλλο, είναι κάτι που από μόνο του δεν πείθει, χρειάζεται πάντα η γνώμη των ειδικών. Καταλαβαίνω ότι έχουμε να κάνουμε πάρα πολλά για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών, για να τους πείσουμε ότι δουλεύουμε για την ασφάλειά τους… Και γι’ αυτό επιλέξαμε να κλείσει η σήραγγα, να γίνουν αυτές οι μικρές παρεμβάσεις», σημείωσε. Και πρόσθεσε ότι «όλες οι σήραγγες της Εγνατίας Οδού πλέον μετά την παραχώρηση, θα ελεγχθούν και θα ακολουθήσει η πολύ βαριά συντήρηση του συνόλου της Οδού, όπως προκύπτει από την σύμβαση παραχώρησης».