ΚΩΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ (Γεν. Εισηγητής Ν.Δ.): Προσγειωμένη και ρεαλιστική η πρότασή μας για…

ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΙ ΟΧΙ ΔΗΜΑΓΩΓΙΑΣ!

- Ο ΣΥΡΙΖΑ αποδέχθηκε μόνο 2 από τα 59 άρθρα που πρότεινε η Ν.Δ...

- Με οριακή πλειοψηφία, «πέρασε» και το άρθρο για τη θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους

TASOYLAS KOSTAS BOYLH 1

• Η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος ολοκληρώθηκε χθες με την ψηφοφορία στην Βουλή επί των προτεινόμενων διατάξεων, η οποία ταυτόχρονα σήμανε την απώλεια μιας μεγάλης ευκαιρίας να προχωρήσει μια προοδευτική δέσμη μεταρρυθμίσεων, τις οποίες έχει ανάγκη η Ελλάδα.
Αποκλειστικά υπεύθυνος για το πλαίσιο στο οποίο κινήθηκε η Αναθεώρηση είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Η Κυβερνητική πλειοψηφία απέφυγε να προτείνει αλλαγές σε τομείς, που πραγματικά απαιτούν τολμηρές μεταρρυθμίσεις, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει από την αρχή, όταν και ανακοίνωσε την πρόθεσή της για αναθεώρηση του Συντάγματος, πώς στην πραγματικότητα την είχε «εργαλειοποιήσει» για κομματικούς και μικροπολιτικούς λόγους, μη θέλοντας και μη επιδιώκοντας την επίτευξη συναίνεσης, που είναι αναγκαία σε τέτοια μείζονα ζητήματα. Αυτό αποδείχτηκε περίτρανα και με τη χθεσινή ψηφοφορία, κατά την οποία από τα 59 άρθρα που είχε προτείνει προς Αναθεώρηση η Ν.Δ, η κυβερνητική πλειοψηφία αποδέχτηκε μόνο τα δύο!

Ο Κώστας Τασούλας
Την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, που ήταν ρεαλιστική και υπεύθυνη, ανέπτυξε ο βουλευτής Ιωαννίνων Κώστας Τασούλας, ο οποίος ήταν και ο Γενικός Εισηγητής του κόμματος κι εκείνος που όταν άνοιξε το θέμα της Αναθεώρησης «σήκωσε» όλο το βάρος από πλευράς της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Η τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, ήταν τεχνοκρατικά, επιστημονικά και πολιτικά άρτια δομημένη: Από τη μία παρέθετε όλα εκείνα τα στοιχεία που συνέθεταν την υποχρέωση των σημερινών πολιτικών κομμάτων να συνεισφέρουν με τις προτάσεις τους και με αίσθημα ευθύνης στην Αναθεώρηση του Συντάγματος και από την άλλη, αναδείκνυε τον λαϊκισμό με τον οποίο δρα και σε αυτό το μεγάλο ζήτημα ο ΣΥΡΙΖΑ.

Τίποτε δεν διδάχτηκαν!
Αναφερόμενος στη βαθύτερη στόχευση που πρέπει να έχει η αναθεώρηση, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε: «Αυτή την περίοδο που η Συνταγματική Αναθεώρηση πρέπει πλήρως να υποταχθεί στην ανάγκη εξόδου της χώρας από την κρίση και να διδαχθούμε αναθεωρώντας το Σύνταγμα, ώστε τα παθήματά μας και οι αδυναμίες που και το Σύνταγμα είχε στο να βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση ή την αποτροπή της, να τα κάνουμε μαθήματα».
Επεσήμανε στη συνέχεια, πώς «η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει μια πρόταση η οποία αποδεικνύει ότι τίποτα δεν λησμόνησαν και τίποτα δεν διδάχτηκαν από την προ κρίσης περίοδο, η οποία και οδήγησε, ομολογουμένως, με κάποια καθυστέρηση τη χώρα στη de facto χρεοκοπία».
Ο Κ. Τασούλας, συνεχίζοντας και συνοψίζοντας τη βασική διαφορά των προτάσεων, ανέφερε, πώς το Σύνταγμα που προτείνει η Ν.Δ., είναι Σύνταγμα ευθύνης με ευρεία και τολμηρή αναθεώρηση, ενώ αυτό που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι «Σύνταγμα εργαλειοποίησης της προεκλογικής σας αγωνίας και της μετεκλογικής σας απόγνωσης να αποτρέψετε ουσιαστικά την αναθεώρηση», όπως υπογράμμισε.

Οι βασικές προτάσεις της Ν.Δ.
Ο Κώστας Τασούλας παρουσίασε και ανέλυσε τις βασικές προτάσεις της Ν.Δ., με στόχο την βελτίωση του σημερινού Συντάγματος και της διόρθωσης λειτουργιών της Πολιτείας.
Συγκεκριμένα πρότεινε:
- Τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτική πανεπιστημίων υπό αυστηρό έλεγχο Ανεξάρτητης Αρχής υψηλού κύρους.
- Την Ίδρυση πρότυπων σχολικών δομών σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, ώστε σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης να υπάρχει και ένα πρότυπο σχολείο.
- Την παραχώρηση εκτενών αρμοδιοτήτων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αυτοτελείς πόρους για την εκπλήρωση των σκοπών τους.
- Τον περιορισμό των λόγων πρόωρης διάλυσης της Βουλής, ώστε οι εκλογές να διεξάγονται κατά κανόνα σε τακτικό χρόνο ανά τετραετία. Συγκεκριμένα προτείνεται η κατάργηση της διάταξης η οποία προβλέπει πρόωρη διάλυση της Βουλής με επίκληση, που καταχρηστικά γίνεται τα τελευταία χρόνια, κρίσιμου εθνικού θέματος.
- Την καθιέρωση ασφαλούς φορολογικού περιβάλλοντος με απαγόρευση αναδρομικής επιβολής οποιουδήποτε φορολογικού βάρους.
- Την εισαγωγή όρων αναπτυξιακής προοπτικής και προστασία του περιβαλλοντικού ισοζυγίου στο άρθρο 24 του Συντάγματος, διάταξη που θα έλυνε σοβαρά ζητήματα με το σημερινό αλαλούμ που υπάρχει με τους χαρακτηρισμούς των δασικών εκτάσεων.
- Την αναγνώριση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
- Την αναβάθμιση της ανεξαρτησίας των δικαστικών λειτουργών, με την αποποίηση της δυνατότητας της Εκτελεστικής εξουσίας να επιλέγει ανώτατους δικαστές.

«Συνταγματική ακυβερνησία…»
Η κριτική του Κ. Τασούλα για τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ισοπεδωτική: «Ο ΣΥΡΙΖΑ -τόνισε- προτείνει καθιέρωση απλής αναλογικής, όχι μόνο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που είδαμε πόσο αντιδρά για τη νομοθετική της κατοχύρωση, αλλά και στις βουλευτικές εκλογές. Προτείνει πανδαισία δημοψηφισμάτων, με συλλογή υπογραφών από πεντακόσιες χιλιάδες, ένα εκατομμύριο και για το άρθρο 28 του Συντάγματος για διεθνείς συμβάσεις. Προτείνει λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία. Προτείνει πράγματα τα οποία μπορεί επιφανειακά και εκ πρώτης όψεως να φαίνονται κολακευτικά και αμεσοδημοκρατικά για τη συμμετοχή του λαού στην λεγόμενη εξουσία, αλλά στην πραγματικότητα, όλες αυτές οι προτάσεις -με πρωτοπόρα και σημαιοφόρο την πρόταση περί συνταγματικής καθιερώσεως της απλής αναλογικής, σε αντίθεση με τις δικές μας προτάσεις που κατοχυρώνουν την κυβερνητική σταθερότητα- θα μπορούσαν να δώσουν το δικαίωμα σε κάθε καλόπιστο να περιγράψει την πρότασή σας για Συνταγματική Αναθεώρηση, ότι αποσκοπείτε εις το να αλλάξετε και τον τίτλο του πολιτεύματος της χώρας από «Πολίτευμα της Προεδρευομένης Δημοκρατίας» σε «Πολίτευμα της Συνταγματικής Ακυβερνησίας»!

Δημοψηφίσματα και υποκρισία
Σε άλλο σημείο της εισήγησής του ο βουλευτής Ιωαννίνων (και πρώην Υπουργός), αποκάλυψε τη διγλωσσία και την υποκρισία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ως προς τα δημοψηφίσματα: «Διαβάζω από την πρότασή σας -είπε- μία αντίφαση που έχετε, αγνοώντας τη λαϊκή μεσολάβηση στην αναθεώρηση, ενώ την αναδεικνύετε με εντυπωσιακό τρόπο και εντυπωσιακό λεκτικό στη δικαιολόγηση της καθιέρωσης ενός μπαράζ δημοψηφισμάτων. Λέτε: Εμείς είμαστε με τη δημοκρατία και όχι με την αριστοκρατία. Επιμένουμε να την υπερασπιζόμαστε, ακόμη και όταν θεωρούμε ότι η πλειοψηφία δεν παίρνει τις αποφάσεις που εμείς επιθυμούμε. Τότε γιατί δεν κάνατε δημοψήφισμα, ας πούμε, για τη Συμφωνία των Πρεσπών;».
Καταλήγοντας ο Κώστας Τασούλας, τόνισε: «Η Νέα Δημοκρατία προτείνει ένα Σύνταγμα λειτουργικό, με εκτεταμένη και τολμηρή αναθεώρηση που αφορά και την κυβερνητική σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική αλληλεγγύη. Αποποιούμεθα κάθε δημαγωγία και λαϊκισμό ενός δήθεν «μαγικού» Συντάγματος. Ζητάμε ένα σοβαρό Σύνταγμα, το οποίο θα διευκολύνει την έξοδο της χώρας από την κρίση και τη διατήρηση της χώρας έξω από την κρίση. Αποποιούμαστε και καταψηφίζουμε το Σύνταγμα το οποίο προτείνετε και το οποίο είναι επιστροφή σε όλες τις κακές συνήθειες του παρελθόντος».

Η ψηφοφορία
Συνολικά χθες ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος.
Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.
Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω.
Με πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές ψηφίστηκαν οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ
- για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32),
- για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62)
- για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και
- για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).
Επίσης, υπερψηφίστηκαν με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών οι άλλες προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και το άρθρο 3, για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους, το οποίο «πέρασε» με οριακή πλειοψηφία 151 βουλευτών.