29,9% πάνω (στο οκτάμηνο) η διακίνηση επιβατών στα Γιάννενα

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΣ…ΑΠΟΓΕΙΩΝΕΤΑΙ!

- Η αναβάθμιση των επίγειων υπηρεσιών, το ανέδειξε πρώτο στην Ελλάδα σε ποσοστό αύξησης!

- Ακόμη καλύτερες οι προοπτικές για το μέλλον, αν υπάρξει συντονισμένη και ενιαία τουριστική προβολή σε νέες αγορές - στόχους

AERODROMIO IOANNINON NEO 1

• «Πρωταθλητισμό» σε ποσοστό διακίνησης επιβατών σε επίπεδο χώρας έκανε το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, στο πρώτο οκτάμηνο του 2019, καταγράφοντας αύξηση 29.9% και αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη Νάξο (21,3%) και στην τρίτη τη Λήμνο (19%). Σε επίπεδο χώρας δε το ποσοστό αύξησης ήταν 4,9%.
Συνολικά στο διάστημα αυτό διακινήθηκαν 93.417 επιβάτες, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2018 ο αριθμός τους ήταν 71.893. Πρόκειται για αδιαμφισβήτητους και απόλυτους αριθμούς, που ανακοινώθηκαν χθες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και οι οποίοι επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις που γινόταν από όσους παρατηρούσαν σε καθημερινή βάση τη μεγάλη κίνηση αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
Η εντυπωσιακή αύξηση των επιβατών βάζει τις βάσεις και για προσέλκυση νέων πτήσεων από χώρες του εξωτερικού, με συνεπακόλουθο την περαιτέρω αύξηση των διακινούμενων επιβατών στους επόμενους μήνες.

Σημαντικά τα οφέλη
Οι προοπτικές πλέον για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξες. Μεγάλος ωφελημένος από τη συνεχή αύξηση πτήσεων και επιβατών είναι ο τουρισμός της Ηπείρου και κατ΄ επέκταση η τοπική οικονομία.
Η θετική εξέλιξη δικαιώνει και τις προσπάθειες των τοπικών αρχών να πείσουν την προηγούμενη Κυβέρνηση να προχωρήσει στην αναβάθμιση των επίγειων υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως π.χ. με τις αποθήκες καυσίμων, που είχαν απομακρυνθεί χωρίς καμία αντίδραση από την ΥΠΑ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Κίνηση που αποδείχτηκε τελικά το εφαλτήριο για τις φετινές επιδόσεις.

Οι τοπικοί φορείς
Το ευτύχημα είναι πως και με τη συμβολή Περιφέρειας- που έχει χρηματοδοτήσει αρκετές εργασίες- Δήμου Ιωαννιτών, Ένωσης Ξενοδόχων κ.α. και με τη θετική συνεισφορά του Αερολιμενάρχη Βασίλη Μητσιμάρη υπήρξε κινητοποίηση που έφερε αποτελέσματα.
Εδώ βέβαια προκύπτει και ένα τεράστιο ερωτηματικό για τα πρόσθετα οφέλη που θα είχαν προκύψει αν τα έργα επέκτασης και εκσυγχρονισμού του Αεροδρομίου είχαν ολοκληρωθεί στον αρχικό προβλεπόμενο χρόνο και δεν θα σέρνονταν μέχρι φέτος.

«Σύμμαχοι» οι οδικοί άξονες
Με την συνεχιζόμενη αύξηση πτήσεων και επιβατών, έχουν πλέον εκλείψει οι φόβοι που υπήρχαν -και εν πολλοίς είχαν επηρεάσει και την πολιτική ηγεσία- ότι με την παράδοση στην κυκλοφορία του οδικού άξονα της Ιόνιας οδού, θα είχε περιοριστεί η αεροπορική κίνηση.
Τελικά συνέβη ακριβώς το αντίθετο: Η λειτουργία Εγνατίας και Ιόνιας Οδού, συνέβαλε στην αύξηση επιβατών και από όμορες περιοχές που μπορούν να φτάσουν άνετα σε γειτονικούς προορισμούς μέσω αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Κινητήριος «μοχλός» είναι οι πτήσεις τσάρτερ, τις οποίες επιλέγουν επίσης και πολλοί Ηπειρώτες απόδημοι του εξωτερικού (ιδίως της Σκανδιναβίας) για να επισκεφθούν την πατρίδα τους. Όσον αφορά τους αλλοδαπούς τουρίστες αυτοί κατευθύνονται προς τις παραθαλάσσιες περιοχές της Θεσπρωτίας, των Αγίων Σαράντα, αλλά και τις ορεινές περιοχές της Ηπείρου.

Πτήσεις από Κύπρο
Πολλές προσδοκίες καλλιεργήθηκαν και για πτήσεις από την Κύπρο, στην οποία ζουν και εργάζονται τα τελευταία χρόνια πάρα πολλοί Ηπειρώτες. Υπήρξαν όμως προβλήματα στην αεροπορική εταιρία που είχε αναλάβει το έργο, με αποτέλεσμα για ένα διάστημα τα δρομολόγια Λάρνακα - Ιωάννινα να διακοπούν και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες να επαναρχίσουν από την ερχόμενη Παρασκευή (τουλάχιστον αυτό αναφέρεται στην ιστοσελίδα της TUS AIR).

H «δεξαμενή» των αποδήμων
Οι απόδημοι είναι μια μεγάλη «δεξαμενή» επιβατών για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων σήμερα χρησιμοποιεί κυρίως τις πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο Ακτίου. Είναι ο επόμενος στόχος που πρέπει να θέσουν οι τοπικοί φορείς, προκειμένου να πάρει «σάρκα και οστά» κάποια από τις προτάσεις που είχαν γίνει για καθιέρωση δρομολογίων προς και από πόλεις της Γερμανίας.

Στόχος, οι νέες αγορές
Ο μακροπρόθεσμος στόχος όμως είναι η αύξηση του αριθμού πτήσεων τσάρτερ από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, αλλά και της Μέσης Ανατολής. Εδώ βέβαια προκύπτει ζήτημα τουριστικής προβολής της Ηπείρου. Είναι γεγονός ότι μετά την Κυβερνητική αλλαγή, αναπροσαρμόζονται και ο λεγόμενος «στρατηγικός σχεδιασμός» σε Πανελλήνιο επίπεδο και με ορίζοντα δεκαετίας, όπως δήλωσε πρόσφατα από τα Γιάννενα, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης.

Ενιαία προβολή
Το ζητούμενο για την Ήπειρο είναι σε αυτό το γενικό σχέδιο τουριστικής προβολής, να εντάξει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα «κεντρίζουν» το ενδιαφέρον των τουριστών. Το πρώτο βέβαια που πρέπει να εξαλειφθεί είναι η αναποτελεσματική – όπως αποδείχτηκε – πολυδιάσπαση των δράσεων τουριστικής προβολής.
Απαιτείται κεντρική Ηπειρωτική πολιτική τουρισμού και συντεταγμένη παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις. Οι τοπικισμοί, μπορεί να προσφέρουν τη δυνατότητα αυτοπροβολής ορισμένων προσώπων, δεν αποδίδουν όμως.
Το αντίθετο συμβαίνει, καθώς συμβάλλουν στην πρόκληση σύγχυσης στους υποψήφιους επισκέπτες, που συν τοις άλλοις δεν τους διευκολύνουν στη σύνταξη ενός ολοκληρωμένου τουριστικού προγράμματος που θα αυξήσει και τις ημέρες διαμονής τους στην Ήπειρο.

Στις Περιφέρειες η διαχείριση
Η φιλοσοφία αυτή είναι άλλωστε και κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναθέτει αποκλειστικά στις Περιφέρειες τη διαχείριση των κονδυλίων για την τουριστική προβολή.
Το ίδιο συμβαίνει και με την Περιφέρεια Ηπείρου η οποία είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί πιστά τις κεντρικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Τουρισμού. Στο παρελθόν ο κανόνας αυτός εφαρμόστηκε. Υπήρξαν όμως Δήμοι και φορείς, που θέλησαν να ακολουθήσουν τη δική τους «γραμμή». Τα αποτελέσματα μάλλον ήταν αναλόγως αντίστροφα του κόστους που επιβάρυναν τους προϋπολογισμούς τους.

Η «χρυσή» ευκαιρία
Τώρα με την ανάληψη καθηκόντων από τις νέες αυτοδιοικητικές αρχές και τη νέα ηγεσία στο Υπουργείο Τουρισμού και στον Ε.Ο.Τ. δίνεται μια «χρυσή ευκαιρία» καλύτερου συντονισμού και ενιαίας προβολής της Ηπείρου, ως προορισμού 365 ημερών το χρόνο. Στη νέα περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων μπορεί να αποδειχθεί «αιχμή του δόρατος» και να συνεχίσει να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο…