Με διατάξεις που φέρνει το Υπ. Παιδείας στη Βουλή δημιουργείται…

ΝΕΟ «ΤΟΠΙΟ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

Δίνεται μεγαλύτερη αυτονομία στα Πανεπιστήμια για τα μεταπτυχιακά, ενισχύονται τα Πρότυπα Σχολεία, επανέρχεται η αναγνώριση τίτλων σπουδών από άλλες χώρες, καταργείται ο διαχωρισμός των Πανεπ. Σχολών κ.α.

Η επίδοση ξανά κριτήριο για τους σημαιοφόρους στο δημοτικό…

PANEPISTHMIO TAMPELES1

Ένα νέο «τοπίο» στην ελληνική εκπαίδευση, τόσο την Πρωτοβάθμια – Δευτεροβάθμια όσο και στην Πανεπιστημιακή, ετοιμάζεται να δημιουργήσει το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο την επίλυση προβλημάτων που προκαλούν… αρρυθμίες και τη σταδιακή της αναβάθμιση.
Παράλληλα, με τις επιμέρους διατάξεις που εισάγει προς ψήφιση στη Βουλή με τα νομοσχέδια των υπουργείων Ανάπτυξης και Υγείας, αντιμετωπίζει χαρακτηριστικές «παθογένειες» του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ορισμένες εκ των οποίων προέκυψαν τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της… ανορθόδοξης πολιτικής που ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Έτσι, δρομολογείται η απλούστευση της διαδικασίας διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύεται εκ νέου ο θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, επανέρχεται η δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών από άλλες χώρες, καταργείται ο διαχωρισμός των Πανεπιστημιακών Σχολών, ενώ… εκλογικεύεται ξανά η διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων στα δημοτικά!
Πιο απλά τα μεταπτυχιακά
Την απλούστευση των διαδικασιών διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και τη μείωση του διοικητικού φόρτου που έχουν τα Πανεπιστήμια επιδιώκει με τη νέα νομοθετική ρύθμιση το Υπουργείο Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα, θεσμοθετείται μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες.
Ενίσχυση Πρότυπων…
Μετά από αρκετά χρόνια απαξίωσης, επιδιώκεται ξανά η ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων με το Υπουργείο Παιδείας να θέλει να τους προσδώσει εκ νέου μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο ενδυναμώνει συνολικά τη λειτουργία των Σχολείων με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ), τα οποία θα κατευθύνουν στην ουσία τη δράση τους. «Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων», αναφέρει στην ανακοίνωσή του.
Ισοδυναμία τίτλων
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει και τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και διευκολύνει διαδικαστικά τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Στόχος να ξεμπλοκάρει το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων, καθώς έχουν διαπιστωθεί μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στη λειτουργία του που κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη – μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.
Όλες οι σχολές ίσες!
Εξάλλου, το Υπουργείο Παιδείας καταργεί τις λεγόμενες «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση μέσω του πρ. υπουργού Κ. Γαβρόγλου. Με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπεται η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών, στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και αίρεται η κατηγοριοποίησή τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων».
Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019) που το επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019 – 20.
Για εκπαιδευτικούς…
Από το υπουργείο προβλέπεται επίσης ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-20 και συγκεκριμένα για την εξασφάλιση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Τη συγκεκριμένη ρύθμιση χαρακτηρίζει θετική η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ και πρ. Υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, ασκώντας ωστόσο κριτική στην νέα κυβέρνηση, η οποία, όπως αναφέρει σε χθεσινή της ανακοίνωση, ακύρωσε στην πράξη τους 10.500 δρομολογημένους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση ενώ κινδυνεύει να χαθεί, η δημόσια δαπάνη των 22 εκατ. ευρώ για 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, εάν οι διορισμοί δεν πραγματοποιηθούν εντός του 2019.
Και οι σημαιοφόροι…
Με τη ρύθμιση που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει, τέλος και ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων για τις παρελάσεις στα δημοτικά σχολεία. Θέμα που έχει απασχολήσει έντονα κατά καιρούς τη δημοσιότητα!
Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοση των μαθητών κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους. Σκοπός της διάταξης είναι, όπως αναφέρει το υπουργείο, η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους.