Τετράιχνος έως Καλπάκι… τρίιχνος μέχρι σύνορα είπαν χθες σε ευρεία σύσκεψη

«ΜΙΣΗ ΛΥΣΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΚΑΚΑΒΙΑ!

- Συμφωνήθηκε με τον Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή το έργο να προταθεί προς υλοποίηση με Σύμβαση Παραχώρησης

- Ποιοι ήταν παρόντες στη συνεδρίαση υπό τον Κ. Τασούλα στη Βουλή - Στο «τραπέζι» τέθηκε ο παραλιακός άξονας και η σύνδεση Ιόνιας με γέφυρα Καλογήρου

TASOYLAS FOREIS GIA IONIA 27 1 20

• Μερική… υπαναχώρηση του Υπουργείου Υποδομών έγινε χθες για τον οδικό άξονα Γιάννενα - Κακαβιά. Η ευρεία σύσκεψη που  συγκλήθηκε  μετά το αίτημα Περιφερειάρχη - Δημάρχων, πραγματοποιήθηκε τελικά υπό την Προεδρία  Κώστα Τασούλα στο Γραφείο του στη Βουλή και συμμετείχαν όλοι οι βουλευτές της Π.Ε. Ιωαννίνων, ο Περιφερειάρχης, Δήμαρχοι και βεβαίως ο Υπουργός Κων. Καραμανλής κ.α.
Μετά από την καθολική αντίδραση που υπάρχει στο ενδεχόμενο αλλαγής της διατομής του οδικού άξονα μέχρι το Καλπάκι από τετράιχνο σε δίιχνο, τελικά υπήρξε συμφωνία με τον Υπουργό να καταβληθεί προσπάθεια για εξεύρεση χρηματοδότησης, σύμφωνα με  τον αρχικό σχεδιασμό. Αυτός προβλέπει τετράιχνη διατομή μέχρι το Καλπάκι και τρίιχνη από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά. 
Κι εδώ υπάρχουν οι πρώτες διαφοροποιήσεις, τουλάχιστον ως προς την κοινή γνώμη και τους κατοίκους του ακριτικού Πωγωνίου, που χαρακτηρίζουν «μισή» τη λύση που προτείνεται. Αν και  η  πρόταση αυτή  γίνεται στη βάση  πρόσφατης σχετικά καταμετρημένης κίνησης των οχημάτων, το αντεπιχείρημα που  προβάλλεται είναι πως με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα και την πιθανή είσοδο της  Αλβανίας στην Ε.Ε. η κίνηση αναμένεται να πολλαπλασιαστεί στις επόμενες δεκαετίες. 

Που κατέληξαν
Αν και περισσότερες λεπτομέρειες θα εξεταστούν και θα αναλυθούν σε νέα σύσκεψη που θα γίνει στο Υπουργείο Υποδομών την ερχόμενη εβδομάδα, τα βασικά σημεία στα οποία κατέληξαν στη χθεσινή σύσκεψη είναι τα εξής: 
α) Το έργο να προωθηθεί προς υλοποίηση μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του.
β) Να εφαρμοστεί η υπάρχουσα μελέτη στο τμήμα Πεδινή – Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη. Από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος ο δρόμος και σε όσα τμήματα απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες το Υπουργείο Υποδομών να τις προωθήσει προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».
γ) Με την υποβολή της πρότασης από το Υπουργείο στην Ε.Ε., Περιφέρεια, Δήμοι, βουλευτές κ.α. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος. 
Τέλος η Περιφέρεια δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση  προώθηση του έργου να συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού της Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκ. ευρώ. 

Ο Σταύρος Καλογιάννης
Θετική χαρακτήρισε τη χθεσινή σύσκεψη ο βουλευτής της Ν.Δ. (και πρώην υπουργός) Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι μπορεί να ολοκληρωθεί και το τμήμα Καλπάκι - Κακαβιά, με επικαιροποίηση των μελετών από το Υπουργείο, με χάραξη 2+1 λωρίδες, όπως είχε εξ αρχής σχεδιαστεί. Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πως επί πέντε χρόνια (Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) δεν έχει γίνει το παραμικρό για την υλοποίηση του έργου. «Επιτέλους μετά από μια πενταετία πλήρους απραξίας για τα έργα υποδομής της Περιφέρειας Ηπείρου, το Υπουργείο Υποδομών δείχνει ουσιαστική κινητικότητα», δήλωσε ο Στ. Καλογιάννης. 

Γέφυρα Καμπής - Παραλιακός άξονας
Στη συνάντηση, από τον Περιφερειάρχη και τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας Στράτο Ιωάννου τέθηκαν και οι εκκρεμότητες του παραλιακού μετώπου και της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού (Καμπή)- Γέφυρα Καλογήρου. Ο Περιφερειάρχης κ. Αλεξ. Καχριμάνης, αναφέρθηκε στη διάθεση εκ μέρους της Περιφέρειας 35 εκ. ευρώ για το έργο, ζητώντας να επισπευστούν οι διαδικασίες ώστε να μην εκπονηθεί νέα γεωτεχνική μελέτη. Για τον παραλιακό οδικό άξονα, ζητήθηκε και από τον κ. Στρ. Ιωάννου χρηματοδότηση για το τμήμα Πάργα- Μεσοπόταμος που έχει ώριμη μελέτη και παράλληλα να χρηματοδοτηθεί η μελέτη και για το τμήμα Πρέβεζα- Μεσοπόταμος. 
Τέλος τέθηκε και το κόστος του διοδίου διέλευσης από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας για το οποίο Περιφέρεια και Δήμος, ζήτησαν να ισχύει ένα εισιτήριο για  μετάβαση- επιστροφή, τονίζοντας πως σήμερα η τιμή του με τη διπλή χρέωση είναι υπέρογκη. Με την ευκαιρία έγινε συζήτηση και για άλλες εκκρεμότητες, όπως η σύνδεση Εγνατίας με Κήπους Ζαγορίου, η βελτίωση  της Ε.Ο. Καλπάκι- Κόνιτσα, ενώ από τον Περιφερειάρχη έγινε υπενθύμιση της υπόσχεσης που είχε δώσει ο πρώην Υπουργός (Σπίρτζης) για χρηματοδότηση του δρόμου προς Πράμαντα. 
Μετά τα όσα συζητήθηκαν στην ευρεία αυτή συνάντηση, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η νέα συνάντηση που πρόκειται να γίνει- με πρωτοβουλία του Υπουργού - με Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχη, παρόντων και των υπηρεσιακών παραγόντων, την ερχόμενη εβδομάδα.

Ποιοι ήταν παρόντες
Εκτός του «οικοδεσπότη» Προέδρου της Βουλής Κ. Τασούλα  και του Υπουργού Κων. Καραμανλή, στη συνάντηση ήταν παρόντες: Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλεξάνδρος Καχριμάνης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Ηπείρου Χρήστος Ντακαλέτσης, οι  βουλευτές Π.Ε. Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννης, Μ. Κεφάλα, Γ. Αμυράς, Μ. Τζούφη, οι Δήμαρχοι Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Ζαγορίου Γιώργος  Σουκουβέλος, Πωγωνίου Κωνστ. Καψάλης, Κόνιτσας Νίκος Εξάρχου και  οι αντιδήμαρχοι Ιωαννίνων Γ. Αρλέτος – Αριστείδης Παππάς και Πρέβεζας Ιωάννης Δαρδαμάνης. 

Νέες αντιδράσεις
Εν τω μεταξύ συνεχίστηκαν και χθες οι αντιδράσεις για την Ιόνια Οδό. Η Διοικούσα Επιτροπή του Π.Τ. Ηπείρου του ΤΕΕ, επαναλαμβάνει την πάγια θέση του Τμήματος για κατασκευή του ως σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου σε όλο το μήκος και με υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης (τετράιχνη διατομή).

Ο Κων. Γάτσιος
Από την πλευρά του ο πρώην Πρύτανης - Καθηγητής Κωνστανίνος Γάτσιος (ΚΙΝΑΛ), αναφέρει μεταξύ άλλων: «Οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για την κατασκευή τής οδικής σύνδεσης Ιωαννίνων - Κακαβιάς ως δίιχνου επαρχιακού δρόμου αντί ως τετράιχνου αυτοκινητόδρομου, τμήματος της Ιόνιας Οδού, ακυρώνουν κατ’ ουσία την ίδια την Ιόνια Οδό ως μέρος ενός διευρωπαϊκού δικτύου οδικών αξόνων. Συνιστούν μια πράξη που βρίσκεται σε δυσαρμονία με τους ευρύτερους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς. Και, βεβαίως, μια πράξη παραγωγικής και αναπτυξιακής υποβάθμισης του νομού Ιωαννίνων και της Ηπείρου συνολικότερα, όπως έχει επισημανθεί από όλους τους διοικητικούς και παραγωγικούς φορείς τού τόπου μας».