Αφήνει «εκτός» το Αγρίνιο, την Πρέβεζα και ούτε «βλέπει» Κακαβιά

ΙΟΝΙΑ: ΔΡΟΜΟΣ «ΤΥΦΛΟΣ» ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ!

- Φουντώνουν οι διαμαρτυρίες Ηπειρωτών και Αιτωλοακαρνάνων που δεν ξεχνούν τις υποσχέσεις ΣΥΡΙΖΑ και τα απανωτά εγκαίνια Σπίρτζη

IONIA KOMBOS PREBEZA

• Αντιμέτωπη με το χάος που κληρονόμησε από την Κυβέρνηση Τσίπρα, βρίσκεται η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία βρίσκει μπροστά της τόσο τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις που είχαν δοθεί αφειδώς, όσο και τις δικαιολογημένες απαιτήσεις των κατοίκων της Βορειοδυτικής Ελλάδος. 
Πίσω από τις διαμαρτυρίες και τα αιτήματα των τοπικών αρχών και των φορέων, σπεύδουν να «κρυφτούν» και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία  επί πέντε χρόνια ήταν άφωνα και άπραγα ώστε να πιέσουν ή εν πάση περιπτώσει να απαιτήσουν από την τότε πολιτική ηγεσία να πραγματοποιήσει ή έστω να δρομολογήσει τις εξαγγελίες της. Τώρα όμως «εν μια νυκτί», είδαν… φως και ξεσπαθώνουν κατά της νυν Κυβέρνησης, ζητώντας ευθύνες και εξηγήσεις για ό,τι δεν πρόλαβε να κάνει στο εξάμηνο της διακυβέρνησης για να καλύψει έτσι τις «μαύρες τρύπες» που άφησε πίσω του το δίδυμο Τσίπρα- Σπίρτζη, που δεν… προλάβαινε να κόβει κορδέλες στην Ιόνια Οδό!
Μόλις προχθές η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη θύμισε πως επί ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε η Ιόνια Οδός που «καρκινοβατούσε». Και χθες πήραν σειρά ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας για να εκφράσει την… ανησυχία των πολιτών της Πρέβεζας για τα έργα, ανακαλύπτοντας «καθυστερήσεις και μεθοδεύσεις» από τη σημερινή Κυβέρνηση, προφανώς γιατί ως βουλευτής είχε άλλες προτεραιότητες και ως Υφυπουργός ήταν… απασχολημένος και δεν είχε βρει χρόνο να ζητήσει εξηγήσεις από τον Υπουργό Σπίρτζη ή έστω από τον παντοδύναμο – εκ Πρέβεζης- Υπουργό Οικονομικών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Ευκλείδη Τσακαλώτο. Από κοντά και ο επικεφαλής της Περιφερειακής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Ζάψας που απέστειλε ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών και τον Περιφερειάρχη. 
Τα επιχειρήματά του σωστά, πλην όμως σε άλλη διεύθυνση έπρεπε να είχε σταλεί η επιστολή και το λιγότερο που είχαν να κάνουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ,  τις ερωτήσεις, τις επιστολές τους κλπ. να τις συνοδεύουν και με δηλώσεις αυτοκριτικής.
Τον Φεβρουάριο του 2017 στην Πρέβεζα ο Χρ. Σπίρτζης δήλωνε ότι προτεραιότητα είναι οι συνδέσεις των μεγάλων αστικών κέντρων και της παραϊόνιας και μετά η σύνδεση με την Κακαβιά. 
Η Ιόνια Οδός, αυτή που εγκαινιάστηκε τουλάχιστον τρεις φορές από τον τότε Υπουργό Χρ. Σπίρτζη, προκαλεί σήμερα τις πλέον έντονες αντιδράσεις  που προέρχονται από Γιάννενα, Πρέβεζα και Αγρίνιο, καθώς η μη κατασκευή των συνδετήριων αξόνων με Κακαβιά και τις άλλες δύο πόλεις, ουσιαστικά έχουν δημιουργήσει έναν σύγχρονο μεν ως προς τις προδιαγραφές άξονα, αλλά ατελή ως προς την διακλάδωση και κατάληξή του.  

Η ευθύνη του Κ. Καραμανλή 
Ευθύνες για την τροπή που έχει πάρει το θέμα, τουλάχιστον ως προς το βαθμό των διαμαρτυρίων, φέρει και ο σημερινός Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος πριν αποδεχθεί την εισήγηση των υπηρεσιών του Υπουργείου για αλλαγή της διατομής από τετράιχνη σε δίιχνη, θα έπρεπε να είχε έλθει σε επικοινωνία με τους τοπικούς φορείς και τους βουλευτές και σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να τεθεί στην κυβερνητική «ατζέντα» των προτεραιοτήτων και των ιεραρχήσεων.

Ο Γιώργος Ζάψας
Στα Γιάννενα οι διαμαρτυρίες -αν και δεν μπορεί να θεωρηθεί εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για το τμήμα μέχρι Καλπάκι- εστιάζονται στην τρίιχνη διατομή του οδικού άξονα από Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά. 
Ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας στην ανοικτή του επιστολή, τονίζει ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος ως τρίιχνου, είναι πρωτοφανής στα τεχνικά χρονικά. 
«Φτιάξαμε όλο το εσωτερικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας τετράιχνο και κολλήσαμε στα 15 χλμ. από το Καλπάκι μέχρι τα σύνορα της γείτονος Αλβανίας», σημειώνει για να προσθέσει ότι αν είναι να γίνει «κουτσουρεμένος» ποτέ να μη γίνει. 
Ο κ. Ζάψας προσθέτει πως πρόκειται για έργο εθνικής σημασίας το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει. «Αν αυτή την τύχη επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα- Κακαβιά, τότε τι να περιμένουμε για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνιο οδό και την Εγνατία;» αναρωτιέται ακόμη ο κ. Ζάψας, έργο που θέτει δεύτερο σε ιεράρχηση. 

Ο Αντιδήμαρχος Πωγωνίου 
Σε γραπτή του δήλωση ο Αντιδήμαρχος Πωγωνίου Στέλιος Κουκουλάρης, τονίζει «πως για ορισμένους η Ελλάδα φτάνει ως το Καλπάκι και από εκεί και πέρα είναι η “γκρίζα ζώνη”». 
«Τα υπόλοιπα 30 χιλιόμετρα δρόμος έως την Κακαβιά δεν χωρούν στη χρηματοδότηση. Στη συνείδησή μας όμως; Για τους πατέρες μας που θυσιάστηκαν για τα πάτρια εδάφη και τους τιμούμε με εκδηλώσεις μνήμης… Τιμή στην ιστορία όμως είναι οι καθημερινές μας πράξεις». 

Στην Πρέβεζα
Στην Πρέβεζα το Δημοτικό Συμβούλιο με ψήφισμά του εκφράζει δυσαρέσκεια για τη στασιμότητα που παρουσιάζεται στο έργο της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στην περιοχή της Καμπής, αλλά και για άλλα τρία έργα, που αφορούν το Άκτιο- Αμβρακία, το Άκτιο - Λευκάδα- Βόνιτσα και τον παραλιακό άξονα Πρέβεζα – Πάργα. «Η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό (και με την Εγνατία) ενώνει το λιμάνι της Πρέβεζας, το Αεροδρόμιο του Ακτίου και κατ’ επέκταση με το νησί της Λευκάδας. Αυτοδίκαια λοιπόν εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και προσπάθεια» τονίζει.  

Στο Αγρίνιο
Στο Αγρίνιο υπάρχει πίεση για τη σύνδεση με την Ιόνια Οδό. Η μελέτη έχει εκπονηθεί μέσω δωρεάς τοπικού επιχειρηματία, αλλά όπως ανάφερε ο Δήμαρχος της πόλης Γιώργος Παπαναστασίου που συναντήθηκε με τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή, βρίσκεται στα συρτάρια του Υπουργείου. Συμφωνήθηκε να προχωρήσει η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου από το Υπουργείο, ώστε αν βρεθεί χρηματοδότηση στη συνέχεια να δημοπρατηθεί. 

Ο Κώστας Μπάρκας
Ο βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ σε μακροσκελή ανακοίνωσή του ενημερώνει για την κατάθεση ερώτησης στη Βουλή για τους οδικούς άξονες που αφορούν την Πρέβεζα και ταυτόχρονα παραπονείται γιατί δεν κλήθηκε στην ευρεία σύσκεψη που έγινε στο Γραφείο του Προέδρου της Βουλής, που όμως είχε βασικό θέμα τη σύνδεση Γιάννενα - Κακαβιά. Ο κ. Μπάρκας, λαλίστατος τώρα στην Αντιπολίτευση, ζητά «σαφείς απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα και όχι απλώς Δελτία Τύπου, σχετικά με την πορεία των έργων, αφενός της σύνδεσης του Νομού Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στο ύψος της Φιλιππιάδας και αφετέρου της Αμβρακίας Οδού»!

Το έργο Ιωάννινα - Κακαβιά 
Τα χαρακτηριστικά του έργου Ιωάννινα - Κακαβιά, σύμφωνα με τον ως τώρα σχεδιασμό έχουν ως εξής: 
Το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: το πρώτο που έχει και μελετητική ωριμότητα, από την Πεδινή μέχρι το Καλπάκι θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το κόστος του έργου για αυτό το τμήμα έχει εκτιμηθεί σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.
Από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά, οι λωρίδες θα είναι 2+1 ενώ μέσω χρηματοδότησης από το Connecting Europe Facilities (CEF) θα προχωρήσουν οι απαιτούμενες μελέτες για την ωρίμανση του έργου.
Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά μήκους περίπου 55χλμ, είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Ήπειρο, αποτελεί ένα διασυνοριακό έργο υποδομής, που είναι η φυσική συνέχεια της Ιόνιας οδού και, παράλληλα, τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Orient/East-Med μέσω του κλάδου που ονομάζεται «Αδριατική Οδός» (Τεργέστη – Ντουμπρόβνικ – Κακαβιά – Ιωάννινα) που προωθείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκών Μακρο-περιφερειών.
Η Κακαβιά ως ο κεντρικός πυλώνας εισόδου και εξόδου των Αλβανών στην Ελλάδα έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά ενώ στις παραδοσιακές εξόδους κάθε έτους (Χριστούγεννα, Πάσχα, Αύγουστος κλπ) παρατηρούνται σημαντικές ανασχέσεις. Κάθε χρόνο μπαίνουν και βγαίνουν στην Ελλάδα από το τελωνείο της Κακαβιάς 1.750.000 άνθρωποι, ενώ εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που αφορούν και στις διελεύσεις αυτοκινήτων.