Ειδικά σε κατηγορίες αγαθών για το καθημερινό τραπέζι…

ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ!

Όλο και περισσότερες εταιρίες συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

• Ξεκινούν οι έλεγχοι για τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ

SOYPER MARKET GALATA

• Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» τους τελευταίους μήνες για χιλιάδες νοικοκυριά, είναι η εξασφάλιση των βασικών αγαθών που απαρτίζουν το καθημερινό τραπέζι και που οι τιμές τους έχουν εκτοξευτεί στα ύψη! 

Τα επίσημα στοιχεία απλά επιβεβαιώνουν αυτό με το οποίο έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι καταναλωτές πηγαίνοντας στα σούπερ μάρκετ για να ψωνίσουν τα απολύτως απαραίτητα: Ότι η ακρίβεια έχει γονατίσει τα νοικοκυριά, ροκανίζοντας σχεδόν όλο το διαθέσιμο εισόδημα του μήνα! Γι’ αυτό εξάλλου οι περισσότεροι «κυνηγούν» τις προσφορές ή στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, έχοντας φυσικά κάνει ενδελεχή έρευνα αγοράς σε όλα τα σούπερ μάρκετ της περιοχής τους. 

Από την άλλη, η Πολιτεία έχει λάβει σειρά μέτρων, ή προωθεί ενισχυτικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να υπάρξει συγκράτηση τιμών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν παρατηρούνται και φαινόμενα αισχροκέρδειας. Και μπορεί να επιβάλλονται πρόστιμα, όπως συνέβη προ ημερών σε δυο πολυεθνικές, όμως οι πολίτες… κρατούν μικρό καλάθι, αφού κυριαρχεί η αντίληψη (και δικαιολογημένα) ότι με δυο – τρία πρόστιμα δεν καθαρίζει το τοπίο! 

Πάντως ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Σωτ. Αναγνωστόπουλος σε πρόσφατες δηλώσεις του, ανέφερε ότι «οι έλεγχοι είναι συνεχείς σε όλα τα σημεία της αγοράς. Δεν είναι μόνο στις πολυεθνικές επιχειρήσεις, είναι στις επιχειρήσεις λιανικής, στις εμπορικές επιχειρήσεις, σε άλλες παραγωγικές επιχειρήσεις, παντού»! Και βέβαια έσπευσε να διευκρινίσει κάτι για το οποίο όλοι αναρωτιούνται σχετικά με τα πρόστιμα: Εισπράττονται ή όχι; Σύμφωνα με τον Γεν. Γραμματέα «όλα τα πρόστιμα τα οποία έχουν μπει μέχρι στιγμής σε εταιρίες, είτε για πλασματικές εκπτώσεις, είτε για αθέμιτη κερδοφορία, στη συντριπτική τους πλειονότητα εισπράττονται»!

«Η Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Μετά το «καλάθι του νοικοκυριού», ένα αρκετά αμφιλεγόμενο μέτρο που… επιστράτευσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, μια νέα πρωτοβουλία «τρέχει» εδώ και λίγο καιρό. Πρόκειται για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» τουλάχιστον 5% σε διάφορα προϊόντα για τους επόμενους έξι μήνες από τον χρόνο της αποστολής της έγγραφης δέσμευσης. Το παρήγορο είναι ότι σιγά σιγά η μία εταιρία μετά την άλλη μπαίνει στο μέτρο, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει το περιθώριο να μειωθούν οι τιμές! Ο ανταγωνισμός εξάλλου είναι μεγάλος και η μάχη δυνατή μεταξύ των εταιριών για το ποια θα προσελκύσει τον καταναλωτή. 

Ο αρχικός στόχος που είχε θέσει το Υπουργείο Ανάπτυξης για τουλάχιστον 500 κωδικούς προϊόντων επετεύχθη και με το παραπάνω, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία έχουν ήδη φτάσει τους 629 και συνεχίζεται η ανοδική τάση! Πρόκειται, κυρίως, για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά..

Τελευταία μια ακόμη μεγάλη εταιρία, με γνωστά βασικά προϊόντα διατροφής ανταποκρίθηκε στην εν λόγω πρωτοβουλία. Ο λόγος για την ELBISCO που ανακοίνωσε μείωση τιμών σε 27 προϊόντα της, από 5,1% ως 12,1%. Οι μάρκες της ELBISCO, ΑΛΛΑΤΙΝΗ, ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ και ΒΟΣΙΝΑΚΗ μειώνουν τις τιμές σε βασικές κατηγορίες αγαθών για το καθημερινό τραπέζι, όπως το ψωμί (και του τοστ), το αλεύρι, οι φρυγανιές, διάφορα μπισκότα και κέικ. 

Έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ!

Εξάλλου, από την ερχόμενη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου ξεκινούν έλεγχοι της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι εταιρίες έχουν τοποθετήσει τα καρτελάκια «μόνιμης μείωσης τιμής», όπως οφείλουν. 

Στο μεταξύ, συνεχίζεται ο έλεγχος σε άλλες έξι πολυεθνικές εταιρίες ενώ ελέγχονται και 10-14 ελληνικές εταιρίες, βάσει του νόμου για αθέμιτη κερδοφορία. Οι έλεγχοι βέβαια θα πρέπει να είναι συνεχείς και εντατικοί και τα αρμόδια κλιμάκια να περνούν από… κόσκινο την αγορά! Φαίνεται βέβαια πως το ρόλο του ελεγκτή θα μπορούν να έχουν και οι καταναλωτές, αφού το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει μία προσθήκη στην εφαρμογή «e-katanalotis» ώστε να μπορεί ο πολίτης να στέλνει επιτόπου από το κινητό του μία καταγγελία -με φωτογραφία ή κείμενο- στο υπουργείο, το οποίο θα προχωρά στη σχετική διερεύνηση.