Κάθε περιοχή της έχει το πλεονέκτημα ν’ αναδείξει και κάτι ιδιαίτερο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Η ΗΠΕΙΡΟΣ…ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!

Εκτός από τα απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς τοπία, συναντά κανείς μοναδικά ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία…

Καλές οι Εκθέσεις, αλλά προέχει η ενιαία προβολή της…

PARALIMNIOS MOLOS KOSMOS 7 2 21

• Ένα από τα πιο ισχυρά «χαρτιά» της οικονομίας της Ηπείρου και όχι μόνο είναι αναμφίβολα ο τουρισμός, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, όμως υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξής του! Κι αυτό, γιατί είναι πολλά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας που την κάνουν μοναδική σε όλη την Ελλάδα! Συνδυάζει βουνό – θάλασσα με απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς τοπία, πλούσια γαστρονομία, καθώς και σπάνια πολιτιστικά και θρησκευτικά μνημεία. 

Τελευταία μάλιστα κερδίζει έδαφος και ο συνεδριακός τουρισμός, γι’ αυτό εξάλλου τείνει να καταστεί προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Εδώ και χρόνια αυτό αποτελεί βασικό στόχο της Περιφέρειας Ηπείρου, γι’ αυτό και δίνει ιδιαίτερη σημασία στις διάφορες ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις τουρισμού. Τελευταία συμμετείχε στην Παγκόσμια Έκθεση WTM, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, καθώς και στην Philoxenia στη Θεσσαλονίκη. Και για τις δυο συμμετοχές, η Περιφέρεια εξέφρασε την ικανοποίησή της.

Αρκούν μόνο οι εκθέσεις;

Το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι: Αρκούν μόνο οι συμμετοχές (και είναι πολλές κάθε χρόνο) σε διάφορες εκθέσεις για να κερδίσει έδαφος ο τουρισμός στην Ήπειρο; Η απάντηση είναι πως δεν αρκούν, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πρέπει η Περιφέρειά μας να δίνει δυναμικό «παρών» σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις που έχουν να κάνουν με την προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Απλά, χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα, μέσα από μια πιο στενή συνεργασία Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επαγγελματιών τουρισμού. 

Ενιαία προβολή!

Επίσης βασικό είναι να γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια για ενιαία τουριστική προβολή και ανάπτυξη, καθώς σήμερα μιλάμε για περιοχές στην Ήπειρο δυο ή και τριών ταχυτήτων! Από την μία είναι οι παραδοσιακοί τουριστικοί προορισμοί (Μέτσοβο, Ζαγόρι, Γιάννενα), όπου κατευθύνεται το συντριπτικό ποσοστό των τουριστών, ακολουθούν κάποιες περιοχές που δειλά - δειλά μπαίνουν κι αυτές στον τουριστικό χάρτη (Τζουμέρκα, Κόνιτσα, Πωγώνι) και υπάρχουν πολλές ακόμη, που βιώνουν την πλήρη εγκατάλειψη! 

Κι όμως, η Ήπειρος έχει το πλεονέκτημα κάθε περιοχή της να μπορεί ν’ αναδείξει και κάτι διαφορετικό, που με κατάλληλη αξιοποίηση και προβολή, θα μπορούσε να προσελκύσει επισκέπτες! Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, Α’ και Β’ Βαθμού, να συνεργαστεί πιο στενά και με την βοήθεια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας να δημιουργήσουν εκείνες τις προϋποθέσεις που θα δώσουν πνοή και στις λιγότερο σήμερα ανεπτυγμένες περιοχές της Ηπείρου. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία οι νέες Δημοτικές Αρχές που θα αναλάβουν από 1η Ιανουαρίου να καταρτίσουν, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ένα ολοκληρωμένο ενιαίο πλάνο και να κινηθούν οργανωμένα στο κομμάτι του τουρισμού! 

Σε νέα τροχιά!

Εξάλλου, στόχος και του αρμόδιου Υπουργείου είναι ο ελληνικός τουρισμός να μπει σε μια νέα τροχιά, να ανανεωθεί, να εξελιχθεί και ν’ ανοίξει καινούργιους δρόμους. 

Μάλιστα χθες η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη παρουσίασε τις βασικές δράσεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που υλοποιεί το Υπουργείο για την τουριστική ανάπτυξη.

Στόχος μας είναι, είπε η κα Κεφαλογιάννη, ο ελληνικός τουρισμός του αύριο  να παραμείνει θελκτικός, ανταγωνιστικός, βιώσιμος  με σεβασμό στο περιβάλλον, στον άνθρωπο και στις τοπικές κοινωνίες.

Η υπουργός αναφέρθηκε στα έργα που έχουν προγραμματιστεί και υλοποιούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), συνολικού ύψους περίπου 387 εκατ. ευρώ και τα οποία διαρθρώνονται σε τέσσερις άξονες:

- Στην προώθηση της βιωσιμότητας των προορισμών μας.

-Στην διαφοροποίηση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

- Στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

- Στην ενίσχυση της προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με νέα προσέγγιση και αξιοποίηση νέων εργαλείων.

Ήδη, όπως ανέφερε, βρίσκονται σε εξέλιξη  και θα υλοποιηθούν άμεσα τέσσερις δράσεις που αφορούν στην  αναβάθμιση εγκαταστάσεων χιονοδρομικών και ορειβατικών καταφυγίων,  την βελτίωση της προσβασιμότητας σε παραλίες και την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Οι δράσεις αυτές κινητοποιούν ήδη πόρους ύψους περίπου 222 εκατ. ευρώ. 

Οι τουριστικές εκθέσεις

Σε δυο τουριστικές εκθέσεις συμμετείχε τις προηγούμενες ημέρες η Περιφέρεια Ηπείρου. 

- Στην Παγκόσμια Έκθεση WTM, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, παρουσιάστηκαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ηπείρου, με έμφαση στον συνδυασμό ορεινού και θαλάσσιου τουρισμού, το φυσικό περιβάλλον, την γαστρονομία, τον πολιτισμό και το πλήθος εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, πραγματοποιήθηκαν 17 συναντήσεις μέσω της επίσημης πλατφόρμας της έκθεσης και μεγάλος αριθμό συναντήσεων εκτός πλατφόρμας με ταξιδιωτικούς πράκτορες, δημοσιογράφους, την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού κι επιτελικά στελέχη αερομεταφορέων, μεταξύ των οποίων η Edelweiss και η Aegean, όπου συζητήθηκαν εκτός από τα υφιστάμενα δρομολόγια, η δυνατότητα ανάπτυξης νέων συνδέσεων από και προς τα Αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου. 

Το περιβάλλον και τον πολιτισμό της Ηπείρου, που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξή της, ανέλυσε σε ειδική παρουσίαση η Διευθύντρια Τουρισμού κα Μαρκούλα, τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης, στο πλαίσιο του Sustainability Marathon που διοργάνωσε το γραφείο ΕΟΤ  στο Ηνωμένο Βασίλειο & την Ιρλανδία, με προσκεκλημένους δημοσιογράφους και εκπροσώπους μεγάλων  ταξιδιωτικών οργανισμών.  Σε δηλώσεις του, ο περιφερειακός σύμβουλος Χάρης Λαζάνης, σε ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Η Περιφέρειά μας μπορεί να υποστηρίξει με αξιώσεις τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που αποτελούν τη νέα τάση διακοπών, το συνδυασμό βουνού-θάλασσας, την ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών, με επίκεντρο τη τοπική γαστρονομία  και την αυθεντική φιλοξενία που αναζητά ο κάθε επισκέπτης».

Στην Philoxenia

- Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ηπείρου, συνεχίστηκε και με τη συμμετοχή για ακόμη μια χρονιά στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού (38η στη σειρά) Philoxenia της Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί το κομβικό σημείο συνάντησης του τουριστικού κλάδου ετησίως, φιλοξενώντας καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού από 35 και πλέον χώρες - στόχους του εξωτερικού σε ένα άρτια οργανωμένο πρόγραμμα εμπορικών συναντήσεων. Πρόσθετο βάρος δίνεται από την Περιφέρεια Ηπείρου στη συγκεκριμένη έκθεση, καθώς μετά τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού υπάρχει μεγάλη αύξηση επισκεπτών από τη Βόρεια Ελλάδα και από Βαλκανικά κράτη. 

Το παρών έδωσε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης, ο οποίος, εκτός των άλλων, είχε  συναντήσεις με εκπροσώπους τουριστικών φορέων. Την ευθύνη της αποστολής και συμμετοχής είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Ειδικών Μορφών Τουρισμού Ηλίας Γκαρτζονίκας σε συνεργασία με τα στελέχη της Περιφέρειας Σωτήρη Λώλη και Γιώργο Ψωμά.