Ενόψει και «Black Friday» αναμένεται όργιο παραπληροφόρησης των καταναλωτών…

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ!

- Ε.Ε.Κ.Ε.: Πέντε κανόνες για να μην πέσετε θύματα δήθεν προσφορών...

- Η Κυβέρνηση να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στους ελέγχους…

AGORA EKPTOSEIS BLACK FRIDAY

Ολομέτωπη επίθεση δέχεται το πορτοφόλι των καταναλωτών, καθώς η παρατεταμένη ακρίβεια στην αγορά και κυρίως στα βασικά αγαθά που απαρτίζουν το «καλάθι της νοικοκυράς», έχει δημιουργήσει ένα μόνιμο κλίμα ανασφάλειας. Την ίδια ώρα, οι πολίτες αισθάνονται απροστάτευτοι απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας, τα οποία σε τέτοιες περιόδους βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να αναπτυχθούν. Και μπορεί οι έλεγχοι της Κυβέρνησης να είναι συνεχείς, με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να δηλώνει ότι έχει κηρύξει… πόλεμο απέναντι σε αθέμιτες πρακτικές πολυεθνικών, όμως μια στρεβλή εικόνα παρουσιάζεται στο σύνολο σχεδόν της αγοράς. Με διάφορα τερτίπια, κάποιες επιχειρήσεις καταφέρνουν να παραπλανούν τους καταναλωτές, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι προσφορές ή οι εκπτώσεις που διαφημίζουν είναι πλασματικές!

Να δοθεί έμφαση στους ελέγχους 

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης κατά την χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων αναφέρθηκε στις συνέπειες της πληθωριστικής κρίσης, επισημαίνοντας τους τρεις άξονες πάνω στους οποίους κινούνται οι παρεμβάσεις της Κυβέρνησης. Οι δυο αφορούν τα μέτρα αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, με αυξήσεις μισθών – συντάξεων, αλλά και με τις έκτακτες ενισχύσεις των ευάλωτων συμπολιτών μας και η τρίτη με τους εντατικούς ελέγχους για τον περιορισμό των φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. 

Μεγαλύτερη έμφαση όμως θα πρέπει να δοθεί στην τρίτη παρέμβαση, γιατί χάνουν το νόημά τους οι όποιες ενισχύσεις, αυξήσεις ή και επιδόματα, εάν οι πολίτες εξακολουθούν να αγοράζουν προϊόντα υπερτιμημένα!

Ο επόμενος μήνας αναμένεται ακόμη πιο δύσκολος, καθώς ενόψει των Χριστουγέννων, αυξάνονται τα έξοδα κατακόρυφα, αφού στα τρέχοντα και τα εορταστικά, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η διευθέτηση οικονομικών υποχρεώσεων λόγω τέλους της χρονιάς. 

Πάντως, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στον εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου που έκανε την Κυριακή, παραδέχθηκε ότι η απάντηση στην ακρίβεια, δεν είναι τα μέτρα προσωρινού και επιδοματικού χαρακτήρα, αν και είναι εξαιρετικά χρήσιμα!

Σε ρυθμούς… «Black Friday»!

Μέσα σ’ αυτό λοιπόν το θολό τοπίο, η αγορά αυτή την περίοδο κινείται σε ρυθμούς… «Black Friday», το ξενόφερτο αυτό έθιμο που όμως προσαρμόστηκε γρήγορα και στα ελληνικά δεδομένα. Και όχι μόνο προσαρμόστηκε, θα μπορούσε να πει κανείς ότι… ξεχείλωσε, καθώς οι μεγάλες προσφορές σε διάφορα προϊόντα δεν περιορίζονται μόνο για μια μέρα (την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου), αλλά το διάστημα των προσφορών αυτών είναι κατά πολύ μεγαλύτερο! Να σημειωθεί ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά την ερχόμενη Κυριακή, 26 Νοεμβρίου, ενώ την επόμενη μέρα (27 Νοεμβρίου) θα ακολουθήσει η «Cyber Monday», με τις προσφορές να μεταφέρονται στις ηλεκτρονικές αγορές!

Απαιτείται προσοχή!

Μπορεί τα περισσότερα καταστήματα - όχι μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, αλλά και τα μικρότερα - να διαφημίζουν «γενναίες εκπτώσεις», σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα πολύ δελεαστικές, ειδικά στα προϊόντα οικιακού εξοπλισμού και τεχνολογίας, όμως οι καταναλωτές, λόγω της ακρίβειας, είναι στριμωγμένοι οικονομικά και οι όποιες αγορές γίνουν, θα είναι στοχευμένες εάν πράγματι πρόκειται για πολύ μεγάλη ευκαιρία!

Όσοι πάντως προχωρήσουν σε κάποια αγορά αυτή την περίοδο, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην πέσουν στην παγίδα των δελεαστικών διαφημιστικών μηνυμάτων, πριν κάνουν τον απαιτούμενο εξονυχιστικό έλεγχο στην αγορά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι διαφημίσεις είναι παραπλανητικές!

Συστάσεις από Ε.Ε.Κ.Ε.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ ενόψει «Black Friday» συστήνει στους  καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. «Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ», τονίζει σε χθεσινή ανακοίνωσή της. Και προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.

- Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής

- Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές τους, μπορούν να απευθύνονται στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

- On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

- e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

- Τel :210-8817730

- Web: www.eeke.gr

- fb: www.facebook.com/

-enosikatanaloton/

Χρήσιμος οδηγός 

Αλλά και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ενόψει της «Black Friday» και των εποχικών εκπτώσεων (οι χειμερινές θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο) εξέδωσε έναν χρήσιμο οδηγό με τα κύρια σημεία που θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές, αλλά και οι επιχειρήσεις, σχετικά με διαφήμιση προσφορών, εκπτώσεων και μειώσεων στις τιμές προϊόντων. Μάλιστα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), διοργανώνουν εκδήλωση, σήμερα, Τρίτη και ώρα 17:00, στο Αμφιθέατρο του ΕΒΕΑ (με φυσική παρουσία ή διαδικτυακά), όπου θα παρουσιαστεί ο Εικονογραφημένος Οδηγός των εκπτώσεων. Μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή («Αρχική» τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών). • Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης. • Επίσης απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο. • Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται. • Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση. • Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.