Η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στην Ήπειρο…

Ε65: ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ ΠΑΝΤΟΥ!

«Τρέχουν» οι εργασίες στο βόρειο τμήμα του (Τρίκαλα – Εγνατία), με την πρόοδο να αγγίζει το 40%, ενώ ολοκληρώνεται το νότιο…

E65 GEFYRES

• Ενώ αναμένονται με αγωνία οι εξελίξεις όσον αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά μετά την πρόσφατη δημοπράτησή του, ένα άλλο μεγάλο οδικό έργο με ιδιαίτερη σημασία και για την Ήπειρο προχωρά με ταχείς ρυθμούς προς την ολοκλήρωσή του.

Ο λόγος για τον αυτοκινητόδρομο Ε65, μέσω του οποίου το ταξίδι από Γιάννενα προς πόλεις της Θεσσαλίας όπως τα Τρίκαλα και η Λάρισα, τη Λαμία και την Αθήνα θα συντομεύσει σημαντικά, φέρνοντας  την περιοχή μας σε άμεση επαφή με την Κεντρική και Ανατολική Ελλάδα. Εξάλλου, ο άξονας, ο οποίος εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, θα συνδέσει απευθείας τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τους τομείς του εμπορίου και του τουρισμού, ενώ θα δημιουργήσει ιδιαίτερα θετικές αναπτυξιακές προοπτικές για τις γειτονικές μας Περιφέρειες.

Η πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65, από Τρίκαλα μέχρι Εγνατία Οδό, που είναι εκείνο το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται τελευταίο, αγγίζει σήμερα το 40%, σύμφωνα με τα νέα βίντεο που δημοσιοποίησε η Κεντρική Οδός, ενώ το νότιο σχεδόν έχει ολοκληρωθεί.  

Το βόρειο τμήμα

Με γρήγορους ρυθμούς τρέχουν σήμερα οι εργασίες στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο ως τα τέλη της χρονιάς. Το βόρειο τμήμα του Ε65, αυτό που θα ακουμπήσει στην Εγνατία Οδό, έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «businessnews», έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη, μπορεί να απομακρύνει ελαφρώς τον Ε65 από την Ήπειρο, καθώς η συνάντηση με την Εγνατία θα είναι στο Κηπουριό Γρεβενών, όμως ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Μεταξύ άλλων, το βόρειο τμήμα του άξονα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, 23 γέφυρες, 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις, τρεις αμφίπλευρους χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης, έξι ανισόπεδους κόμβους, δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, ενώ θα διαθέτει έναν μετωπικό σταθμό διοδίων και δύο πλευρικούς.

Κεντρικό - νότιο

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65, το Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Όσον αφορά στο νότιο τμήμα, αυτό ενώνεται με το κεντρικό στην Ξυνιάδα Λαμίας και τον ομώνυμο κόμβο. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι κατασκευαστικά στο τελικό στάδιο με την πρόοδο των εργασιών να φτάνει σχεδόν το 98%. Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.

Καθοριστική συμβολή

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, αναμένεται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας. Ωστόσο, σημαντικά θα είναι τα οφέλη και για την Ήπειρο. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη θα συνδεθεί απευθείας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επομένως, η επιρροή του άξονα στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Εξάλλου, αναπτυξιακή ώθηση θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, πιο γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. 

Αθήνα μέσω Τρικάλων!

Mετά την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, η διάρκεια του ταξιδιού από τα Γιάννενα προς την Κεντρική Ελλάδα θα συντομεύσει πολύ αλλάζοντας και τη διαδρομή που πολλοί Γιαννιώτες επιλέγουν όταν ταξιδεύουν προς Αθήνα, η οποία είναι μετά τις τελευταίες αυξήσεις στα διόδια ακόμα πιο ακριβή. Συγκεκριμένα, το ταξίδι Τρίκαλα – Αθήνα θα γίνει τρεις ώρες, γεγονός που σημαίνει ότι το Γιάννενα – Αθήνα μέσω Ε65 θα είναι το πολύ μέχρι τέσσερις ώρες και 30 λεπτά. Παράλληλα, από την Εγνατία Οδό ως τη Λαμία η διαδρομή θα είναι μία ώρα και 35 λεπτά από τρεις ώρες και 15 λεπτά που είναι σήμερα, καθώς θα παρακαμφθεί το Τμήμα Παναγιά – Καλαμπάκα της Εθνικής Οδού με τις πολλές στροφές. Το ταξίδι Αθήνα – Μέτσοβο μέσω Ε65 θα διαρκεί πλέον τέσσερις ώρες, το Αθήνα – Καστοριά τέσσερις ώρες και 35 λεπτά και το Αθήνα – Κοζάνη τέσσερις ώρες και 30 λεπτά, ενώ τέσσερις ώρες θα είναι το ταξίδι ως τα Γρεβενά.