Ανάγκη για ένα στρατηγικό πλαίσιο τουριστικής ανάπτυξης!

on .

Απόψεις

 Του ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ

* Το νησί της Σαντορίνης ανακηρύσσεται «το ομορφότερο νησί του κόσμου». Η Google, ο τιτάνας του διαδικτύου, ανακοινώνει πως θα στηρίξει τις ελληνικές επιχειρήσεις και τον ΕΟΤ μέσω προγραμμάτων παροχής τεχνογνωσίας για την καλύτερη τουριστική προώθηση της Ελλάδας. Ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο καλύτερος ποδοσφαιριστής του κόσμου, επισκέπτεται τα ελληνικά νησιά για 10 μέρες. Ο Λεμπρόν Τζέιμς, ο κορυφαίος κατά πολλούς μπασκετμπολίστας στον κόσμο αυτή την στιγμή, επισκέπτεται και εκείνος την χώρα μας για πάνω από 10 μέρες.

    Σε αυτούς προσθέστε και πολλές διασημότητες που παραδοσιακά «τιμούν» την Ελλάδα για τις διακοπές τους. Ας προσθέσουμε και την μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη της Αμφίπολης που έχει γίνει γνωστή παγκοσμίως. Όλα αυτά ακούγονται μαγικά. Είναι όμως η πραγματικότητα. Όλα και όλοι προωθούν την Ελλάδα σαν τον απόλυτο προορισμό διακοπών. Ένα πρέπει – να – δεις – πριν – πεθάνεις - μέρος. Ούτε αυτό είναι όνειρο απατηλό. «Οι κόποι της ελληνικής κυβέρνησης αποδίδουν πλέον καρπούς μετά από σκληρή δουλειά και οργανωμένο σχέδιο». Αυτό είναι κάτι που θα έκανε ακόμα και τον Πινόκιο να κοκκινίσει..
Η αλήθεια είναι πως όλα αυτά αποτελούν μια τρομερή σύμπτωση. Όντως η χώρα μας προβάλλεται, αλλά η κυβέρνηση, ο ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού δεν έχουν καμία σχέση και καμία ανάμειξη. Επανειλημμένως η Σαντορίνη είχε πολλές και διάφορες διακρίσεις.. «το ομορφότερο ηλιοβασίλεμα του κόσμου», «το πιο γραφικό νησί του κόσμου» και πολλά άλλα. Αλλά φέτος η διάκριση είναι πολύ πιο απλή και ταυτοχρόνως έντονη. Ναι, η Σαντορίνη είναι το ομορφότερο νησί του κόσμου. Τελεία και παύλα. Τόσο απλά και τόσο εμφατικά. Ο  Κριστιάνο Ρονάλντο είναι ο κορυφαίος ποδοσφαιριστής του κόσμου, κάτοχος της χρυσής μπάλας, με ένα ηγεμονικό συμβόλαιο στην πρωταθλήτρια Ευρώπης Ρεαλ Μαδρίτης, εκατομμύρια φίλους που συνδέονται μαζί του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter) και όλους τους διαφημιστές να κάνουν ουρά για να διαφημίσει για λίγα δευτερόλεπτα το προϊόν τους. Το αυτό ισχύει και για τον Λεμπρόν Τζέιμς.
   Παίκτες με συμβόλαια πολλών «μηδενικών» που αποτελούν τα πλέον αναγνωρίσιμα πρόσωπα του πλανήτη. Ερώτηση κρίσεως: τι έκανε το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ για να εκμεταλλευτούν αυτές τις συγκυρίες; Απολύτως τίποτα! Η ευκαιρία περνάει μπροστά από τα μάτια μας και εμείς πρέπει απλά να απλώσουμε το χέρι και να την αρπάξουμε. Αλλά δεν γίνεται γιατί κρατάμε τον… φραπέ στο χέρι! Είναι αρκούντως απαράδεκτο και εξοργιστικό να βλέπει κάποιος αυτή την ευκαιρία και να μην κάνει τίποτα.
Η χώρα μας είναι εδώ και καιρό σε δύσκολη θέση. Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας (κλισέ, ναι, αλλά ισχύει, γι’ αυτό είναι και κλισέ). Σαν απλός άνθρωπος, λογικά σκεπτόμενος, διερωτώμαι: είναι δυνατόν να μην έχει στηθεί μια μικρή καμπάνια γύρω από όλα αυτά; Δεν θα έπρεπε το αρμόδιο υπουργείο να έχει «πέσει» ολόκληρο πάνω στον (κάθε) Κριστιάνο Ρονάλντο που ήδη μόνος του και αφιλοκερδώς κάνει διαφήμιση στην χώρα μας; Αν όχι τώρα, τότε πότε; Περιμένω κάποιον αρμόδιο υπάλληλο του υπουργείου Τουρισμού να ισχυριστεί πως δεν υπάρχουν τα χρήματα για να στηθεί μια τέτοια καμπάνια. Μια τέτοια τουριστική εκστρατεία χρειάζεται απειροελάχιστους πόρους, ακριβώς γιατί ο βασικός άξονας υπάρχει ήδη και μάλιστα δωρεάν. Σε τελική ανάλυση, θα ήταν μια επένδυση. Μία επένδυση στην οποία επενδύεις 10 για να κερδίσεις 110!
     Είναι πραγματικά λυπηρό. Με όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί στην ανατολική Μεσόγειο, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως ο πλέον κατάλληλος τουριστικός προορισμός της ευρύτερης περιοχής. Και σε αυτό τον ισχυρισμό ας προσθέσουμε και τις χαμηλές τιμές. Επειδή θέλω να μιλάω με παραδείγματα, θα επικαλεστώ διαφήμιση λονδρέζικου τουριστικού πρακτορείου που διαφήμιζε διακοπές για Λονδίνο -Κέρκυρα 7 νύχτες, σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων all-inclusive και με τις μετακινήσεις και με τα αεροπορικά εισιτήρια ale retour στις 305 λίρες Αγγλίας. Είναι κρίμα οι συγκυρίες να ευνοούν την χώρα μας και εμείς να μένουμε απαθείς. Διαφημιστές και χώρες ολόκληρες θα πλήρωναν μια περιουσία για να έχουν την ευκαιρία τέτοιας προβολής της χώρας τους σε όλη την υφήλιο και εμείς… αρνούμαστε πεισματικά να δεχτούμε αυτό το δώρο.
      Αυτή η συγκυρία είναι ακόμα μια απόδειξη πως: α) η χώρα μας είναι πραγματικά ευλογημένη και ένας επίγειος παράδεισος και β) το μοναδικό πράγμα που (διαχρονικά) λείπει από την Ελλάδα είναι ένα στρατηγικό πλαίσιο λειτουργίας και ένα πλάνο. Ένα πλάνο όπου εμείς οι Έλληνες πρέπει να κάνουμε τα απλά και βασικά. Όπως λέει και μία παροιμία, αν δεν σπάσεις αυγά, δεν κάνεις ομελέτα. Εμάς τα αυγά μας τα έχουν δώσει χτυπημένα, με την ομελέτα μαγειρεμένη και μένει απλά να την σερβίρουμε. Αντ’ αυτού, την αφήνουμε να καεί και μαζί της μια ολόκληρη χώρα…

Υ.Γ: «Δεν μπορώ να καταλάβω πως ζούσα 49 χρόνια χωρίς να έχω επισκεφθεί ελληνικό νησί.» Τα λόγια αυτά ανήκουν στον διάσημο ηθοποιό Ράσελ Κρόου μετά από την πρώτη –φετινή- του επίσκεψη στην Ελλάδα.