Το...αεροπλάνο της Αριστεράς έπεσε σε κενό αέρος!

on .

-  Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ Ι. ΜΠΟΥΓΙΑΣ*

 Τον Ιταλό συγγραφέα Ουμπέρτο Εκο που κάποτε δήλωσε: «Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις» βάλθηκε να διαψεύσει με τον πιο εμφατικό τρόπο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Μετά την  απογείωση προ επταμήνου του αεροσκάφους της πρώτης φοράς Αριστεράς, με επιβάτες μια ολόκληρη χώρα που διψούσε για αλλαγή με χειροαποσκευές το προεκλογικό πρόγραμμα της ΔΕΘ, δυστυχώς στο ταξίδι με προορισμό «τη χώρα χωρίς μνημόνιο» συνάντησε πολλά κενά αέρος. Ατυχείς χειρισμοί στο πιλοτήριο από άπειρους κυβερνήτες, είχαν σαν αποτέλεσμα πολλές αναταράξεις. Κάποιοι καθήμενοι στην αριστερή πλατφόρμα του πιλοτηρίου φόρεσαν τα αλεξίπτωτα έτοιμοι να πηδήξουν στο αντιμνημονιακό κενό. Τελικά ήταν αναπόφευκτη η αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο του 3ου μνημονίου.
Γιατί κάθε απογείωση είναι προαιρετική. Κάθε προσγείωση όμως είναι υποχρεωτική.
Ενώ από την πρώτη φορά Αριστερά περίμεναν οι περισσότεροι μια «καινή» (καινούργια) πολιτική προσέγγιση σημαντικών ζητημάτων για την πολυπόθητη αλλαγή, η προσπάθεια αποδείχθηκε τελικά κενή σχεδόν σε όλους τους τομείς:
• στη δημόσια διοίκηση συνεχίστηκε το βόλεμα ημετέρων ακολουθώντας κατά γραμμα τις πρακτικές των προηγούμενων κομμάτων εξουσίας
• στην παιδεία η προσπάθεια καταπολέμησης της αριστείας, η επαναφορά των αιώνιων φοιτητών αλλά και μια σειρά από άλλα παρατράγουδα, οδήγησαν πολλούς να αναφωνήσουν  «όχι Μπαλτά στην παιδεία»
• στο μεταναστευτικό η αρμόδια υπουργός έβλεπε απλά να... λιάζονται μετανάστες στην Ομόνοια και τα νησιά, την ώρα που έχει σπάσει  όλα τα ρεκόρ  ο αριθμός των μεταναστών που έφτασαν στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Ιούλιο, όντας τριπλάσιος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν έναν χρόνο. (Είναι ενδεικτικό δε ότι από τους 107.500 μετανάστες σχεδόν οι μισοί (50.000) διέσχισαν το Αιγαίο και έφτασαν στα ελληνικά νησιά)
• στην μάχη για την εξάλειψη της ανεργίας, η «επιτυχία» είναι ότι κατά 1,75% αυξήθηκαν οι άνεργοι μέσα σε έναν μήνα. (Κατά 14.100 αυξήθηκαν μέσα σε ένα μήνα οι εγγεγραμμένοι άνεργοι οι οποίοι αναζητούν εργασία σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ. Αν σε αυτούς συμπεριληφθούν και οι εγγεγραμμένοι άνεργοι που δεν αναζητούν εργασία (4.990) τότε το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων αυξήθηκε κατά 19.090)
Το αποτέλεσμα ούτε καν μηδέν εις το πηλίκον. Αρνητικό πρόσημο…
Όσον αφορά τις αποκρατικοποιήσεις, τις τελευταίες ημέρες ύστερα από επτά μήνες, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δέσμια των ιδεοληψιών της και των ανεφάρμοστων προεκλογικών της υποσχέσεων, προχώρησε στην πρώτη της αποκρατικοποίηση: την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Το έκανε μάλιστα παραμονές Δεκαπενταύγουστου και μια μέρα πριν από την ψήφιση στη Βουλή του 3ου Μνημονίου του κ. Τσίπρα. Το τίμημα της παραχώρησης δεν άλλαξε, όπως και κανένας όρος του διαγωνισμού.
Σε πρόσφατες προεκλογικές τηλεοπτικές συζητήσεις με νυν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, είχα τολμήσει  να υποστηρίξω  σθεναρά την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, δεδομένης της ανάγκης άμεσων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό τους ώστε να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο ελληνικός τουρισμός τονίζοντας ταυτόχρονα τις αναγκαίες  βελτιώσεις σε επιμέρους όρους της συμφωνίας, όπως την αναγκαιότητα για: αύξηση σε επενδύσεις σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια – κι όχι μόνο στα «φιλέτα», την διασφάλιση του καταναλωτή και την συγκράτηση των τιμών. Για το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων συγκεκριμένα η τοπική ομάδα το Ποτάμι Ιωαννίνων (μέσω της βουλευτού του Ποταμιού κ. Κατερίνας Μάρκου) κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του.
Η ρητορική τότε των εκπροσώπων ΣΥΡΙΖΑ ήταν δριμύτατα καταγγελτική, σε βαθμό συσχέτισης των εν λόγω αποκρατικοποιήσεων με ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Σήμερα βέβαια με τη συνήθη τους τελευταίους μήνες πολιτική κυβίστηση, εμφανίζονται ως υποστηρικτές της αποκρατικοποίησης.
Βέβαια, μπορεί η κυβέρνηση να ενέκρινε με καθυστέρηση πολλών μηνών τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, από την οποία αναμένονται έσοδα 1,234 δισ. ευρώ, είναι στον «αέρα» λόγω προσκομμάτων που θέτει πλέον η πλευρά του αναδόχου. Το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport αφενός μεν ζητεί να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση, αλλά επίσης, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας. Η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων δεν έχει ακόμη υπογραφεί, αν και πηγές διαβεβαιώνουν πως θα καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια, με επισπεύδοντα το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε αυτό να καταστεί δυνατόν ενδεχομένως έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Οι επιβάτες  «του αεροσκάφους Ελλάδα» μουδιασμένοι από την προσγείωση στο αεροδρόμιο του μνημονίου προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν τι έφταιξε: ήταν εξαρχής λάθος το σχέδιο πτήσης, κακοί οι χειρισμοί του πιλότου, άστατα και ακραία τα καιρικά φαινόμενα επάνω από την Ευρώπη;
Η δημοκρατία σύντομα θα δώσει πάλι την δυνατότητα να επιλέξουν: ανάμεσα στα ευχάριστα ψέματα η τις άβολες αλήθειες. Ανάμεσα στο λαϊκισμό, τις υπερβολικές υποσχέσεις, την αμετροεπή παροχολογία, τις φρούδες ελπίδες η στο ρεαλισμό, τις λογικές λύσεις, τα τεκμηριωμένα σχέδια με προτάσεις, τις αυτονόητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η επιλογή στο χέρι του καθενός. Το ίδιο και η ευθύνη. Περιθώρια για δικαιολογίες πλέον δεν υπάρχουν για κανέναν. Γιατί τώρα ο καθένας ξέρει...
Η απογείωση βέβαια δεν είναι μια δυσάρεστη εμπειρία αλλά αντίθετα μπορεί να αποβεί ψυχικά ευχάριστη: γιατί η ταχύτατη ανάληψη του αεροσκάφους συμβολίζει κατά υποδειγματικό τρόπο τη μεταμόρφωση. Αυτή η επίδειξη δύναμης μπορεί να μας εμπνεύσει, ώστε να διανοηθούμε κάποιες σαφείς και ριζικές αλλαγές στη ζωή μας, να φανταστούμε ότι μια μέρα θα μπορούσαμε κι εμείς να ορθώσουμε το ανάστημα μας πάνω από καθετί που σήμερα μας πλακώνει.
O Χένρυ Φορντ (ιδρυτής της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας) είχε πει: «Όταν όλα φαίνονται να είναι εναντίον σου, θυμήσου ότι το αεροπλάνο απογειώνεται κόντρα στον άνεμο». Αρκεί να έχει τον σωστό πιλότο θα συμπλήρωνα εγώ…

* Ο Πέτρος Ι. Μπούγιας  είναι Αγρονομος Τοπογραφος Μηχανικός (Α.Π.Θ) - Περιφερειακός συντονιστής στο πολιτικό κίνημα το ΠΟΤΑΜΙ.