...λέγεται αυτό ανάπτυξη;

on .

«Υπάρχει άραγε επαφή με την πραγματικότητα που επικρατεί σήμερα στην κοινωνία της ανεργίας και τις τεράστιες ελλείψεις στην αυτοδιοίκηση; Δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να τους δώσουμε τα κλειδιά του Δημαρχείου και να τους πούμε ελάτε εσείς να λειτουργήσετε με αυτά τα δεδομένα».  (Ν.Α. 09.04.16)
Φωνή απελπισίας μιας ...τοπικής αυτοδιοίκησης χωρίς αυτοδιοικητική οντότητα, εξαρτημένης από τις ιδέες και την οικονομική σχεδίαση του Κέντρου, καλείται να λύσει σήμερα προβλήματα που δημιούργησε επί σειρά ετών η καταστροφική τακτική της Κεντροφιλικής Ανάπτυξης. Μήπως δεν είναι προϊόν Αθηνοκεντρικού σχεδιασμού η πληθωριστική παρουσία της κεντρικής εξουσίας, τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας, τα νεκροταφεία των βιομηχανικών περιοχών στον ελλαδικό χώρο, η συγκέντρωση των πληθυσμών και τα γκέτος των πόλεων, η εγκατάλειψη της υπαίθρου, η εξαφάνιση του αστικού σχεδιασμού, της αρχιτεκτονικής αισθητικής των πόλεων, η κυριαρχία του τσιμέντου και οι περιβαλλοντικές επεμβάσεις και στη δική μας Παμβώτιδα και στην Λαψίστα, που ταλανίζουν σήμερα την γιαννιώτικη κοινωνία; Προβλήματα κεντροφιλικής προέλευσης καλούνται να λύσουν σήμερα οι αδύναμες Περιφέρειες και οι Δήμοι, με τον τίτλο της τοπικής αυτοδιοίκησης, χωρίς οικονομική ευελιξία. «Ο Νομός Ιωαννίνων, ζει μια από τις δυσκολότερες περιόδους των τελευταίων χρόνων. Εκτός από τα προβλήματα ανεργίας, φτώχειας και ανέχειας που αντιμετωπίζει μεγάλο τμήμα των κατοίκων» (Πρωινός Λόγος 10.04.16) μπλοκάρονται και οι προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής για την Οικονομική Απογείωση της περιοχής.
«Το αεροπλάνο από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν ξεκίνησε ποτέ... Η πτήση ακυρώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες με αποτέλεσμα να μείνουν στην Αθήνα δεκάδες επιβάτες, μεταξύ των οποίων, βρίσκονταν πολλοί επιστήμονες που αναμένονταν στα δύο πανελλήνια συνέδρια –για τον σακχαρώδη διαβήτη και το οφθαλμολογικό- που διεξάγονται στα Γιάννινα!». «Αν δεν λυθούν τα προβλήματα του αεροδρομίου Ιωαννίνων, όσα ακούγονται και λέγονται περί ανάπτυξης αποτελούν έπεα πτερόεντα», δήλωσε ο Καθηγητής Παθολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ και Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μελέτης, Έρευνας & Εκπαίδευσης για το Σακχαρώδη Διαβήτη, που οργανώνει το συνέδριο στα Γιάννινα!
»Η ακύρωση της πτήσης, που ανέδειξε ότι η ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την αξιοπιστία του αεροδρομίου των Ιωαννίνων,ήρθε λίγες ώρες μετά την απόφαση του Δήμου Ιωαννιτών και όλων των φορέων της περιοχής, να διαμαρτυρηθούν στον Πρωθυπουργό για την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο...» (Epirus Post 09 Απρίλη 2016)
* * *
Αν είναι δυνατόν! Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες είναι σήμερα, παρ’ ολο το μικρό τους μέγεθος αρκετά μεγάλες για να επιρρεάσουν αποφασιστικά τις οικονομικές εξελίξεις μιας χώρας. Και αποτελούν τον βασικό πυρήνα στην  πολιτική  της αποκέντρωσης, της ανάπτυξης και της εφαρμογής εξελικτικών ατομικών ικανοτήτων στον πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό τομέα. Η περιφέρεια έπαψε να είναι «ο γεωγραφικός χώρος μονάδων χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό και δράση». Ο ρόλος της Περιφέρειας βρίσκεται από την φύση της στην «τοπικά εξειδικευμένη αλληλοεξάρτηση ενδογενών δράσεων και την σύγκλιση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της για την οικονομική ενίσχυση και την απεξάρτηση της χώρας από εξωτερικές δυνάμεις.
Η αναβάθμιση της περιφέρειας, το όραμα της τοπικής αυτοδιοίκησης και η προκοπή της χώρας δεν μπορεί να στηρίζεται πλέον στην ελλειψη ιδεών, στην βιωματική άγνοια και στον ετσιθελισμό της βραδυκίνητης κεντρικής γραφειοκρατίας.
Οι παράγοντες συνέπεια και ασφαλείς προσγειώσεις είναι για τα Γιάννενα στρατηγική αναγκαιότητα ως κοινωνίας ικανής να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του ντόπιου και διεθνούς τουριστικού δυναμικού. Το γεγονός αυτό επιβάλλει το ξεπέρασμα των όποιων εμποδίων σχετίζονται με τον εκμοντερνισμό του αεροδρομίου και την εγκατάσταση του πτητικού συστήματος
G B A S (Ground Based Aug­me­ntation System) για την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ομίχλης και του Χειμώνα.
Όσο πιο αξιόπιστος, πιό σύντομος και πιο οργανωμένος είναι ο δρόμος προς τον προορισμό, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των διανυκτερεύσεων και η αναπτυξιακή οφέλεια για την Γιαννιώτικη οικονομία. Ο αριθμός,το είδος των τουριστικών ομάδων, οι επιθυμίες των πελατών και το μοντέλο του αναπτυξιακού συλλογισμού είναι δομημένα στην ταχύτερη απευθείας σύνδεση, στην ευαισθησία των αποστάσεων και στην αποφυγή της χερσαίας ταλαιπωρίας.
Η αναγκαιότητα της Διεθνοποίησης και της Ασφάλειας του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθορίζει τον στόχο της εξειδικευμένης τουριστικής ανάπτυξης της πόλης, της ορεινής Ηπείρου και την αξιοποίηση του πλήθους των αναπτυξιακών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, που χάνουν την αναπτυξιακή τους σοβαρότητα και αδρανοποιούνται με την αντιαναπτυξιακή τακτική της αεροπορικής παράλυσης. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζεται επιπλέον από τους ανθρώπους του Κέντρου, η σοβαρότητα της οικονομικής ανάπτυξης των Ιωαννίνων και της ορεινής Ηπείρου για την επιστροφή των ανθρώπων στην ακριτική ζώνη και το ξαναζωντάνεμα των έρημων χωριών της Ορεινής Περιφέρειας!

* Ο Βασίλης Αυλωνίτης, Ηπειρωτικής καταγωγής, είναι Οικονομολόγος, με σπουδές υποτρόφου στη Γερμανία.