Πρόχειροι σχεδιασμοί για την Προσχολική Αγωγή!

on .

- Του ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ*

Στις 12 Απριλίου 2016, εντελώς ξαφνικά και χωρίς ίχνος διαλόγου, κατατέθηκε στη Βουλή Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, της (συγ)κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 35 με τίτλο: «Ρύθμιση θεμάτων  σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης», αλλάζει η οργανικότητα των νηπιαγωγείων και διπλασιάζεται  αυθαίρετα ο ελάχιστος αριθμός νηπίων που απαιτούνται για τη λειτουργία Νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα, ενώ μέχρι σήμερα η ρύθμιση

ήθελε να υπάρχουν το λιγότερο επτά νήπια ανά νηπιαγωγό πλέον τα δεδομένα αλλάζουν και θα απαιτούνται τουλάχιστον 14 νήπια για κάθε νηπιαγωγό.
Με αυτή την απίστευτη και «λογιστική» ρύθμιση, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα προκαλέσει συγχωνεύσεις και καταργήσεις σε πάρα πολλά νηπιαγωγεία. Αυτές οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις θα αγγίξουν από τη νέα σχολική χρονιά τόσο την επαρχία (και φυσικά και τους τέσσερις Νομούς της Ηπείρου)  όσο και τις αστικές περιοχές όπου, εξ αιτίας των άθλιων κτιρίων στα οποία στεγάζονται τα νηπιαγωγεία, λειτουργούν τμήματα με μικρό αριθμό νηπίων.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο τρόπος με τον οποίον προσπαθεί η πολιτική ηγεσία να επιβάλλει εξοικονόμηση πόρων και μείωση οργανικών θέσεων είναι βεβιασμένος - αντιπαιδαγωγικός, στηρίζεται σε λογιστικά κριτήρια και αποκαλύπτει την άγνοια που έχει για την παιδαγωγική πραγματικότητα στα νηπιαγωγεία.
Αυτοί που συνέταξαν αυτό το Σχέδιο Νόμου και φυσικά η συγκυβένηση είναι υπόλογοι προς ολόκληρη την κοινωνία διότι εάν εφαρμόσουν αυτό τον πρόχειρο σχεδιασμό θα δημιουργήσουν πολυσύνθετα προβλήματα στη μαθησιακή, διδακτική και κοινωνικοποιητική διαδικασία της εκπαίδευσης των νηπίων μας.
Ταυτόχρονα, εκτός των παραπάνω σοβαρών προβλημάτων, αυτή η ρύθμιση προκαλεί άμεσα μείωση των οργανικών θέσεων στα νηπιαγωγεία γεγονός που θα οδηγήσει στο μηδενισμό των μεταθέσεων, των αποσπάσεων και φυσικά των μόνιμων διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών.
Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, πως η υποτιθέμενη «αριστερή – προοδευτική» (συγ)κυβέρνηση πέρα από τις μεγαλοστομίες (που άλλα λέει, άλλα θέλει και άλλα κάνει), οδηγεί στην κατεδάφιση όλων όσων ισχύουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Προωθεί μέτρα που οδηγούν στη διάλυση της εκπαίδευσης.
Είναι υποχρεωμένη, λοιπόν, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και οι «σύμβουλοι» της να λάβουν υπόψη για την οργανικότητα των νηπιαγωγείων, εκτός του αριθμού των νηπίων, τα εξής επιστημονικά, παιδαγωγικά και ρεαλιστικά δεδομένα που επικρατούν στα νηπιαγωγεία: το βαθμό ομοιογένειας του μαθητικού δυναμικού, τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές με γλωσσικές δυσκολίες, τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που προσπαθούν να ενταχθούν, τις κτιριακές υποδομές και τις γεωμορφολογικές συνθήκες (ορεινές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές).
Κλείνοντας, απαιτείται άμεσα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει αυτή την αντι-παιδαγωγική ρύθμιση και οι συγκυβερνώντες να κατανοήσουν ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί κρίσιμο θεσμό για την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας.

* Ο Φίλιππος Ευαγγέλου είναι Δάσκαλος – Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Ηπείρου με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ.