Ιδεολογικές κουτοπονηριές…

on .

- Η ελευθερία σκέψεως και έκφρασης δεν είναι προνόμιο της αριστερής ιδεολογίας που, όπως ομολόγησαν τελευταία, ωραιοποιήθηκε με τον μανδύα των ψευδαισθήσεων.  Κάπου το μετέφρασαν σε fake news, και το εκφράζουν ποικιλοτρόπως, και συχνά το επενδύουν και με κουτοπονηριές, όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, και με διεθνείς κωλοτούμπες!
- Κάπως έτσι, με το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης, το είδε και ο μέτοικος, όταν είδε και αυτή τη σκαλωσιά που στήθηκε στην κεντρική πλατεία, ο «πύργος του Τάτλιν», όπως τον λένε  κοτοπόνηρα, και όχι «ο πύργος της Γ΄Διεθνούς» όπως τον ήθελαν οι μπολσεβίκοι της Ρωσικής επανάστασης, σύμβολο της εξέλιξης του «νέου ανθρώπου» και του πνεύματος, που θα πραγμάτωνε  «το πρώτο άλμα και την έφοδο στον ουρανό»!
- Ναι, όλα αυτά τα συνθήματα και όχι μόνο, γράφονται στο διαδίκτυο, στην «Κατιούσα», σε μια «βολή προς τους βολεμένους». Ποιους εννοούν, δεν το λένε, αποφεύγοντας κουτοπόνηρα τα συντροφικά μαχαιρώματα.
- Γράφουν ακόμη και τη γνώμη του Ι. Μαγιακόφσκι για τον πύργο του Τατλιν, ότι είναι «το πρώτο Οκτωβριανό αντικείμενο»! Το τελευταίο, την κατάρρευση, δεν την είδαν!
- Και συμπληρώνει τις «βολές» της  η «Κατιούσα»: «μας πλατείες και μας δρόμους τοποθετούμε τη δουλειά μας πεπεισμένοι ότι η τέχνη δεν πρέπει να παραμείνει ένα καταφύγιο για μας άεργους, μια παρηγοριά για μας κουρασμένους, μια δικαιολογία για μας οκνηρούς. Η τέχνη πρέπει να μας ακολουθά όπου η ζωή κυλά και διαδραματίζεται».
- Να θυμηθούμε ότι, η Κατιούσα ήταν το πολυκάναλο πυροβολικό του Κόκκινου στρατού στον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Σε έναν ακόμη σωλήνα του, η «κατιούσα» της αριστερής προπαγάνδας λέει και τι παριστάνει αυτό ο πύργος της Γ΄Διεθνούς, που δεν κατασκευάστηκε ποτέ, αφού ήταν όχι μια αρχιτεκτονική δημιουργία, αλλά μια ιδεολογική  προπαγάνδα  του «νέου ανθρώπου» που ήθελαν! Γράφει λοιπόν η «Κατιούσα» σε μια ακόμη «βολή στους βολεμένους»  τους: «το έργο παριστά τη σπειροειδή εξέλιξη της ιστορίας, την αδιάκοπη πορεία προς τα μπρος, παρά τα προσωρινά πισωγυρίσματα. Αποτελεί ένα σπάνιο και μεγαλοφυές δείγμα καλλιτεχνικής δημιουργίας και ενσάρκωσης σύνθετων εννοιών της διαλεκτικής. Θα πραγμάτωνε και από αρχιτεκτονικής άποψης την έφοδο στον ουρανό»!
- Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε ότι ο «πύργος του Τάτλιν» που στήθηκε στην  πλατεία της πόλης μας, για να αντικαταστήσει το παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο δένδρο, αποτελεί την πλέργια «ενσάρκωση των σύνθετων εννοιών της διαλεκτικής»!
- Αυτά όλα δεν τα είπαν οι εμπνευστές  και θιασώτες της Διαλεκτικής σκέψης και αριστερής φιλοσοφίας του Δήμου για την παρουσίαση μιας άλλης έκφρασης και έννοιας εορτασμού των Χριστουγέννων στα Γιάννενα. Αν έτσι το βλέπουν ας το αφήσουν εκεί στην πλατεία σαν μνημείο της Γ΄ Διεθνούς, μιας διπλής ουτοπίας, της πρωτοτυπίας  και της παγκόσμιας επανάστασης.
- Θα μπορούσε όμως ο Δήμος να στολίσει τουλάχιστον ένα από τα δύο δένδρα που βρίσκονται μπροστά στο Δημαρχείο για να συντηρεί το έθιμο της πόλης και να εναρμονίζεται σε τόσες πολλές εκδηλώσεις των εορτών, πολλών φορέων, ακόμη και τμημάτων του Δήμου,  που συνεχίζουν την παράδοση.
- Και κάτι ακόμη, για να έχουν και κάποιο άλλο νόημα και τα διαφημιστικά σποτ που προσκαλούν επισκέπτες στα Γιάννενα και στην Ήπειρο της παράδοσης.
- Επειδή αυτή, η εορταστική σκαλωσιά του Πύργου του Τατλιν στην πλατεία, περιβλήθηκε με κάποιο επιστημονικό Πανεπιστημιακό κύρος και κάλυψη, στην «κατιούσα» καταγράφονται και τα ακόλουθα, κάτω από μια φωτογραφία του  έργου: «Ο πύργος του Τάτλιν σε κλίμακα 1:200 σε μακέτα  που κατασκευάστηκε από ομάδα αρχιτεκτόνων και εκτέθηκε στο 43ο φεστιβάλ της ΚΝΕ-Οδηγητής στα πλαίσια της έκθεσης της Ρωσικής πρωτοπορίας». Αυτή είναι η προέλευση της νέας ιδέας (!) της νέας αρχιτεκτονικής μας Σχολής και του Δήμου;
- Έτσι, ξαναβρίσκουμε την ιδεολογική κουτοπονηριά, μήπως αυτή η μακέτα του Φεστιβάλ της ΚΝΕ-Οδηγητής, είναι αυτό που έφθασε στα Γιάννενα και παρουσιάστηκε σαν έμπνευση και ιδέα του Πανεπιστημίου, και χρεώθηκε κουτοπόνηρα σε όλους τους φοιτητές της Αρχιτεκτονικής, και την υιοθέτησε ο Δήμος, νοθεύοντας την παράδοση των εορτών των Χριστουγέννων στην πόλη; Για να μη δουλεύουν βάναυσα τους συμπολίτες.
- Τα τρολ στο διαδίκτυο ήταν πολλά. Καυστικά, ειρωνικά και μερικά εγκωμιαστικά με την ιδεολογική πάλι κουτοπονηριά περιβλημένα. Δεν είδανε όμως μια φωτογραφία των εμπνευστών και των «αναδόχων» του Δημαρχείου, μπροστά στον Πύργο της πλατείας, για ενθύμιο αυτής της φιλοξενίας  ενός έργου της παρακμής και της ιδεολογικής ουτοπίας.
- Και έρχεται η αρχαία Ελληνική Γραμματεία να σφραγίσει επιγραμματικά τα σύγχρονα γεγονότα με το συμβάν Πλάτωνος στο «Μενέξενο»: «Πάσα τε επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και άλλης άλλης αρετής πανουργία και ου σοφία φαίνεται»
- Τελειώνοντας αυτή την περιπλάνηση, και επειδή ο μέτοικος περιπλανώμενος, στην πόλη, για να ξεχάσει τον πύργο, βρέθηκε σε κάποια αρχιτεκτονικά δημιουργήματα, που αποτελούν μνημεία της πόλης, του Γιαννιώτη  αρχιτέκτονα  Περικλή Μελίρρυτου, και σε ένα από αυτά, την «Παπαζόγλειο, Υφαντουργική Σχολή» θα στεγαστεί η Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου, μήπως ήρθε η ώρα να τιμηθεί ο μεγάλος αυτός Γιαννιώτης Αρχιτέκτων, με μια οδοθεσία, και γιατί όχι και με μια ανάρτηση του ονόματός του στον έντυπο λογότυπο της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου μας; Οι αρχαίοι κίονες που κοσμούν την παλαιά Ζωσιμαία και την Παπαζόγλειο σημειολογούν την Ελληνική αρχιτεκτονική ταυτότητα στα τουρκοκρατούμενα Γιάννενα. Το λόγο έχει ο Γιαννιώτης αρχιτέκτων, τέως Δήμαρχος της πόλης και ερευνητής και μελετητής των Ιωαννίνων  Αναστάσιος Παπασταύρου.
- Και οι περιπλανήσεις του μέτοικου συνεχίζονται…        
ο  μέτοικος