Τι να τον κάνουμε τέτοιο «πολιτικό πολιτισμό»;

on .

Οἱ πολιτικοί μας διακονοῦν πράγματι τόν λαό, ἀγωνίζονται γιά τά δίκαιά του ἤ τόν κοροϊδεύουν; Ἄν ὄχι, γιά ποιόν λεγόμενο πολιτικό πολιτισμό μιλοῦν οἱ ἀσκοῦντες τήν πολιτική;
Ὑποσχέσεις καί δεσμεύσεις ἔχουμε βέβαια πολλές καί μάλιστα προεκλογικῶς. Συνέπεια ὅμως καί ἦθος, ἄς μή τό συζητάμε. «Μιά ἀπό τά ἴδια». Οἱ ἠθικές ἀντινομίες καί ἀντιφάσεις σκιάζουν τό πολιτικό σκηνικό, συνοδευόμενες ἀπό ἀσυνειδησία, ὑποκρισία, ἀδιαλλαξία, ἀσυνέπεια, ἀπραξία…
Μιά ματιά στό ἄμεσο πολιτικό παρελθόν καί στό τωρινό πολιτικό παρόν, δηλαδή σ’ ὄλες σχεδόν τίς πτυχές τῆς κοινωνικοπολιτικῆς ζωῆς, εἶναι ἀρκετή γιά νά μᾶς ἐπαληθεύσει. Ἄς δοῦμε κάποιους ἀπ’ αὐτούς τούς τομεῖς καί μάλιστα σημαντικούς καί νευραλγικούς.
1. Ἐργασία
Ἡ ἀνεργία μαστίζει ἰδιαίτερα τούς νέους μας (πτυχιούχους Ἀνωτ. Σχολῶν κ.ἄ). Ἔτσι θά τούς δοῦμε ὁδοκαθαριστές, σουβλατζήδες ἤ…! Δέν ὑποτιμοῦμε τά τιμητικά αὐτά γιά τήν κοινωνία μας ἐπαγγέλματα. Ἀλλά θά μποροῦν νά τά ἀσκήσουν κάποιοι ἄλλοι. Θά μοῦ πεῖτε εἶναι ὑποτιμητικό; Ἀσφαλῶς ὄχι. Ἀλλά δέν χρειαζόταν καί πτυχίο Νομικῆς, Παντείου, Πολυτεχνείου κ.ἄ. σχολῶν γιά νά κάνει κανείς τίς δουλειές αὐτές.
Ἡ ἀνεργία δημιουργεῖ ἀνασφάλεια καί πολλές ἄλλες ἀρνητικές συνέπειες (ψυχολογικές, οἰκονομικές, κοινωνικές κ.ἄ.). Καί κυρίως ψυχολογικές (κατάθλιψη, ἄγχος, μελαγχολία…). Ἔτσι ἀναγκάζονται σήμερα νά ξενιτευτούν γιά νά ζήσουν, ἐνώ ταυτόχρονα γεμίζει ἡ πατρίδα μας ἀπό ὅλες τίς «φυλές τοῦ Ἰσραήλ». Ποιός εἶναι ἠθικά ὑπεύθυνος γιά ὅλα αὐτά;
2. Παιδεία-ἐκπαιδευτική πολιτική
Ίσως ὑπάρχουν ἀγαθές προθέσεις γιά κάτι καλύτερο καί γιά «καλύτερες  μέρες» καί στήν παιδεία καί γενικά στή ζωή μας. Οἱ ἐγωισμοί, οἱ ἀντιπαλότητες, τό συμφέρον, ἡ «καρέκλα», οἱ διαφορετικές ἀντιλήψεις ἀκόμη καί τοῦ ἑκάστοτε ὑπουργοῦ τῆς ἴδιας κυβέρνησης, ἀναιροῦν τόν προκάτοχο ὑπουργό, φθάνοντας πολλάκις σέ πειραματισμούς ζημιογόνους γιά τούς μαθητές.
Διεπράχθη ἔγκλημα κατά τό παρελθόν μέ τήν κατάργηση τῆς διδασκαλίας τῆς μητρικῆς μας ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσας ἤ τήν κακοποίησή της. Καί ποιά γλῶσσα; Αὐτοί πού διδάσκουν ὅλοι σχεδόν οἱ πολιτισμένοι λαοί, πού εἶναι ἡ «μήτρα» τῶν ἄλλων γλωσσῶν, καί τήν καταργούμε ἐμεῖς! Κλασικά λύκεια λειτουργοῦν σέ ἄλλες χῶρες (Ἰταλία κ.ἀ.), ἐνώ στήν πατρίδα μας οὔτε… ἕνα.
Ἀπό τά βιβλία τοῦ Δημοτ. Σχολείου παρατηρήθηκε μιά τάση «ἀποχριστιανοποίησης» καί «ἀφελληνοποίησης»  τῶν μαθητῶν, ἀφοῦ λείπουν τά ἰδανικά καί οἱ αἰώνιες ἀξίες, οἱ ἥρωες  καί τά αὐθεντικά ἠθικά πρότυπα, πού παιδαγωγούν τά ἑλληνόπουλα. Κοντά σ’ αὐτά λείπει καί ἡ βασική ὑποδομή καί στελέχωση τῆς ἐκπ/σης λ.χ. ἀπό διδακτικό προσωπικό σέ πολλά σχολεῖα (ἰδιαίτερα κατά τούς μῆνες Σεπτέμβριο ἕως καί Νοέμβριο), ἀπό Σχολικούς Συμβούλους, οἱ ὁποῖοι «φορτώνονται» ἐξαιρετικά μεγάλες περιφέρειες καί δέν μποροῦν νά ἀνταποκριθοῦν στά καθήκοντά τους, καί ἄλλα. Ἐπιπλέον προστίθεται καί ἡ γλισχρότητα τῶν οἰκονομικῶν ἀποδοχῶν τῶν ἐκπαιδευτικῶν καί τῶν στελεχῶν τῆς ἐκπ/σης, ἐνώ ἄλλα στελέχη ἄλλων ὑπουργείων καί ΔΕΚΟ παίρνουν, προκλητικά, ὑψηλούς μισθούς.
3. Ἐθνική ἀξιοπρέπεια
Ὁ λατῖνος ποιητής Ὁράτιος στό ἔργο του «Saturae» (Σάτιρες)-(Σύμμεικτα), ΙΙ, 7, 81), ἔγραφε κάτι, πού ἔχει ἐπικαιρότητα καταπληκτική: «Ἐσύ πού μέ κυβερνᾶς, εἶσαι ἄθλιος σκλάβος ἑνός ἄλλου ἀφέντη καί σαλεύεις σάν ξύλινο νευρόσπαστο ἀπό σύρματα πού ἄλλοι κουνάνε».
Πολλές φορές δεχθήκαμε ἐθνικές ταπεινώσεις, ἐξευτελισμούς καί ἀπειλές ἀπό ἄλλους λαούς, ὅπως λ.χ. ἀπό Τούρκους (οἱ προκλήσεις στό Αἰγαῖο συνεχίζονται καί σήμερα καί μάλιστα μετά ἀπό ἐνταξιακές διαβουλεύσεις στήν Ε.Ε. τῆς Τουρκίας), ἀπό Ἀλβανούς (ἀκόμη καί σέ ποδοσφαιρικό ἀγῶνα Ἑλλάδας-Ἀλβανίας, μέ κάψιμο τῆς ἑλλην. σημαίας καί τό ἀνθελληνικό παραλήρημα) καί ἀπό Ἀμερικανούς.
Δέν ὑψώσατε, κ.κ. πολιτικοί, τό ἀνάστημά σας ὅσο ἔπρεπε εἴτε γιά θέματα ἐθνικά ἤ ἰδιαιτερότητας τοῦ ἑλληνισμοῦ καί τῆς διατήρησης τῆς ταυτότητάς μας. Μέ τήν ἀνοχή σας ἀνοίγονται συνεχῶς «τρύπες» στό «καράβι» της πατρίδας μας καί «μπαίνουν νερά», ξενόφερτοι τρόποι ζωῆς, ξένες πρός τήν παραδοσιακή κοινωνία μας ἀντιλήψεις, κ.ἄ. Κινδυνεύει νά «βουλιάξει» ἀπό τήν ὑποκριτική διαλλακτικότητα, τίς «κουμπαριές» καί τά «ζεϊμπέκικα», στό ἄμεσο παρελθόν, την ψευδοεπικοινωνία μέ λαούς πού ἔχουν ἰμπεριαλιστικές τάσεις καί τήν χωρίς ὅρια ὑποχωρητικότητά σας στίς ἀπαιτήσεις τους (λ.χ. προσπάθεια «ἀλλαγῆς» τῆς ἱστορίας μας, γιατί δῆθεν «θίγονται» οἱ Τούρκοι καί Ἀλβανοί ἤ ἱστορική προδοσία μέ τήν παραχώρηση τοῦ ὀνόματος «Μακεδονία» στούς σκοπιανούς).
Καί ἄς μήν ξεχνάμε καί τήν ἀνασφάλεια πού νιώθουν οἱ Ἕλληνες, πού ζοῦν εἴτε σέ παραμεθόριες ἀκριτικές περιοχές, εἴτε στίς μεγαλουπόλεις.
4. Ὑγεία
Εἰπώθηκε ἀλλά καί διαπιστώθηκε ὅτι τό ΕΣΥ ἀσθενεῖ ἀπό μόνο του, ἀφοῦ παρατηροῦνται ἀκόμη: ἔλλειψη ἐπαρκῶν ἐγκαταστάσεων καί μηχαν. ἐξοπλισμοῦ τῶν νοσοκομείων˙ ράντζα (παρά τήν φιλότιμη προσπάθεια τῶν ἀρμοδίων νά ἐξαλειφθοῦν)˙ ἔλλειψη νοσηλευτικοῦ καί ἰατρικοῦ προσωπικοῦ στά νοσοκομεῖα ὄχι μόνο τῶν ἀκριτικῶν νησιῶν ἀλλά καί τῶν μεγαλοπόλεων.
Ἐσεῖς καί ἄλλοι «λεφτάδες» πάτε στά ἰδιωτικά ἰατρικά κέντρα ἤ σέ νοσοκομεία τοῦ ἐξωτερικοῦ. Ἐμεῖς οἱ φτωχοί καί ἀνήμποροι, ποῦ θά πάμε; Ἐπίσης, οἱ ἀμοιβές νοσηλευτικοῦ καί ἰατρικοῦ προσωπικοῦ εἶναι χαμηλές, σέ ἀναλογία μέ τίς σημαντικές τους ὑπηρεσίες, πού προσφέρουν στόν πάσχοντα ἄνθρωπο. Πότε θά τακτοποιήσετε ὅλα αὐτά, ἐνώ ξοδεύονται ἀλλοῦ χρήματα ἀσκόπως ἤ…;
5. Ἀγροτική πολιτική
Ὁ γεωργός βαστάει στήν οὐσία τό κλειδί τῆς διατροφῆς τῶν ἀνθρώπων καί τῆς οἰκονομίας, ὅπως τό ἐπισημαίνει καί ὁ ἱστορικός Ξενοφώντας στόν «Οἰκονομικό» του, ὅταν λέει: «Ὅταν πηγαίνει καλά ἡ γεωργία, τότε στηρίζονται καί ὅλες οἱ ἄλλες τέχνες. Ὅπου ὅμως ἀναγκαστικά ἡ γῆ δέν ἀξιοποιείται καί γίνεται χέρσα, τότε σβήνουν καί οἱ ἄλλες τέχνες καί κατά ξηράν καί κατά θάλασσαν».
Δέν τ’ ἀκοῦτε αὐτά; Δίνετε, λοιπόν, ὑποσχέσεις προς τους γεωργοκτηνοτρόφους καί δέν τίς ὑλοποιεῖτε. Οἱ τωρινές καί οἱ προηγούμενες ἀγροτικές δυναμικές κινητοποιήσεις, δηλώνουν τήν περιφρόνησή τους ἀπό την πολιτεία καί τήν ἀσυνέπειά της.
6. Οἰκονομική καί ἠθικοκοινωνική πολιτική
Σοσιαλισμοί καί κάθε είδους -ισμοί (ἀριστερισμοί κ.ἄ.) ὑπάρχουν μόνο στά χαρτιά καί ἀποτελοῦν προπέτασμα ἤ δόλωμα γιά τόν λαό, μέ προπέτασμα τήν δῆθεν «προοδευτικότητα».
Οἱ ἀνισότητες τό ἀποδεικνύουν, μαζί μέ τήν ἀναξιοκρατία ἤ τό ρουσφέτι ἤ τήν τακτοποίηση τῶν «δικῶν» μας παιδιῶν.
Ἐπισημαίνουμε ἐπιγραμματικά κάποια ἀρνητικά σημεῖα καί κάποιες ἰσχύουσες κραυγαλέες ἀντιθέσεις μέσα στήν κοινωνία μας:
- Συντάξεις πείνας καί συντάξεις «ἄπιαστες» (ἐνώ ἡ χορήγησή τους ἀργοπορεῖ πολύ καί πολλοί δέν προλαβαίνουν, γιατί ἤδη ἔχουν… ταξιδέψει γιά τήν αἰωνιότητα).
- Αὐξήσεις καταργήθηκαν παντελῶς σέ μισθούς ἐργατῶν καί ὑπαλλήλων σέ ἀντίθεση μέ τίς προκλητικές ἀποδοχές λ.χ. τῶν βουλευτῶν, κ.ἄ.
- Στίς ΔΕΚΟ κ.ἄ. ὑψηλόμισθοι, ἐνώ σέ ἄλλους δίνονται πενιχροί μισθοί (συγκριτικά στοιχεῖα δημοσιεύτηκαν στόν ἡμερήσιο Τύπο).
- Ἄνιση φορολογική μεταχείριση τῶν πολιτῶν.
- Αὐξήσεις τελῶν αὐτοκινήτων, τηλεφώνων, ταχυδρομείου καί ἄλλων (παρά τά ἀντιθέτως λεγόμενα).
- Διαγωνισμοί ΑΣΕΠ διαβλητοί; «Κάτι» ἔγραψαν οἱ ἐφημερίδες ὅτι δέν πήγαινε καλά… Ἐρωτηματικά…αἰωροῦνται. Σήμερα δέ εἶναι ἀνύπαρκτοι.
- Λαθρομετανάστες καί ἑλληνοποιήσεις τους (κυρίως προεκλογικά στό ἄμεσο παρελθόν), μέ ἀρνητικές οἰκονομικές, ἠθικοκοινωνικές καί ἐθνικές συνέπειες στή χώρα μας.
Δέν ἔχουμε, βέβαια, τίποτα μέ τούς ἀνθρώπους.  Ἀπλά διερωτώμεθα: Τούς χρειαζόμαστε ὅλους; Γιατί ἦρθαν καί πῶς ἦρθαν; Τούς ζήτησε ἡ ἑλληνική πολιτεία; Τί; Πῶς; Γιατί; Ἐρωτήματα πού θέλουν ἀπάντηση. Καλύπτονται ὅλοι πίσω ἀπό τήν προσφυγιά!
Ἀλλά καί πόσα ἄλλα ἠθικοκοινωνικά προβλήματα δέν ὑπάρχουν ἀκόμη, πού περιμένουν τή δυναμική ἀντιμετώπισή τους: Διαφθορά, διαπλεκόμενα (-οι) καί διαδικτυώσεις σέ διακίνηση «ἐμπορίου»  ναρκωτικῶν, ἀρχαιοκαπηλείας, μεταφορᾶς καί ἐκμετάλλευσης γυναικῶν προερχόμενες ἀπό ἀνατολικές κυρίως χῶρες, παιδική πορνεία, ἀνεξέλεγκτη προβολή ἀπό τά Μ.Μ.Ε.  πορνοέργων καί σέξ, πράξεις βίας καί ἐγκληματικότητας, ἀνήθικων προτύπων, ἐκπομπῶν τύπου Fame Story ἤ Big Brother καί τόσων ἄλλων, πού ὑποσκάπτουν τά θεμέλια τῆς κοινωνίας μας καί καταστρέφουν κυρίως τό νεανικό δυναμικό τῆς πατρίδας μας.
Καί ὅλα αὐτά καί τόσα ἄλλα, πού θά μποροῦσε νά ἀναφέρει κανείς, γίνονται μέσα στό πνεῦμα τῆς Παγκοσμιοποίησης (πού ἤδη τώρα τό καταλαβαίνουν οἱ λαοί καί ἀντιδροῦν) καί ὄχι τῆς γνήσιας, ἀληθινῆς καί οὐσιαστικῆς Οικουμενικότητας ἤ Παγκοσμιότητας πού προσφέρει ὁ Χριστιανισμός.
Οἱ πολιτικοί μας, λοιπόν, ἄς συνειδητοποιήσουν ὅτι δέν εἶναι ἡ πολιτική ἐπάγγελμα γιά ἐπιβίωση καί πλουτισμό, ἀλλά ἀποστολή κοινωνική καί δέν μπορεῖ νά τήν ἀσκήσει ὁ ὁποιοσδήποτε ἀφοῦ  «τέχνη τό ἄρχειν ἐστίν, οὐχί ἀξίωμα μόνον…» (Ἰ. Χρυσόστομος).
Τί νά τόν κάνουμε, λοιπόν, τόν δικό σας «πολιτικό πολιτισμό», ὅπως τόν ἐννοεῖτε ἐσεῖς στούς κενούς πολιτικούς σας λόγους;
Εὐχόμεθα το νέο ἔτος νά ἀλλάξετε πορεία πλεύσης γιά τό καλό τῆς πατρίδας καί ὅλων μας. Εἴθε! Ἐμεῖς δέ οἱ πολίτες ἔχουμε τό μεγάλο «ὅπλο» τῆς ψήφου. Ἄς τό χρησιμοποιήσουμε σωστά, ὅταν κληθοῦμε νά ψηφίσουμε στίς ἑπόμενες ἐκλογές. Τελείωσαν πλέον τά ὅρια ἀνοχῆς καί τῆς κοροϊδίας!

ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΛΟΥΚΑΣ