Στόχος μας η προσέλκυση τουριστών στην Ήπειρο 365 ημέρες το χρόνο!..

on .

Η ανταπόκριση της φυσικής πολυμορφίας μιας περιοχής προς τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής αγοράς και η προσπάθεια εναρμόνισης της προσφοράς και της ζήτησης  στην σύνθεση του τουριστικού προϊόντος, είναι αξίωμα που στον τόπο μας έχει παρεξηγηθεί.
Σημασία στην διαμόρφωση ενός τουριστικού μοντέλου, δεν έχει η δική μας επιθυμία και η… σύγχυση που εμείς θέλουμε να προωθήσουμε «ως πραγματικά ξεχωριστό και ποιοτικό προϊόν που συνδυάζει, λίμνη, βουνό και θάλασσα, συναρπαστικές δραστηριότητες στην φύση, αναψυχή, διασκέδαση, σημαντική πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά και υψηλού σύγχρονου επιπέδου υποδομές σε καταλύματα και υπηρεσίες» (Θ. Μπέγκας- Πρ. Λόγος  8 Νοεμβρίου 2017). Είναι η εναρμόνιση του προσφερόμενου δυναμικού με την γνώση των τάσεων της αγοράς και τη σύνθεση ενός εξειδικευμένου προϊόντος, με ιδιαίτερο «ίματζ» και όφελος που να ικανοποιεί τις επιθυμίες των επισκεπτών και να κάνει γνωστό το όνομα της πόλης των Γιαννίνων και της ορεινής  Ηπείρου στην τουριστική αγορά.
Τα Γιάννενα και η ορεινή Ήπειρος βρίσκονται σήμερα πανευρωπαϊκά αλλά και παγκόσμια, σε ένα περιβάλλον δραστικών επιθυμιακών και ανταγωνιστικών ανακατατάξεων. Η άλλοτε ισχυρή αγορά της προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών, μεταβάλλεται σε αγορά ζήτησης και ο δυνατός ανταγωνισμός αναγκάζει και αυτούς ακόμη τους τουριστικούς οργανισμούς να μεταφέρουν τις πιέσεις των αγορών στις τουριστικές υποδομές.
Η πίεση στους ξενοδοχειακούς και τους συναφείς οργανισμούς γίνεται ασφυκτική. Τα περιθώρια του φτηνού τουρισμού στενεύουν. Τα τριήμερα των εορτών είναι προσωρινές λύσεις που όμως δεν μπορούν να συντηρήσουν υποδομές και να επηρεάσουν θετικά την γιαννιώτικη οικονομία σαν σύνολο. Στα πλαίσια της στρατηγικής επιλογής - και με την σύμπλεξη των πλεονεκτημάτων της ορεινής τοπογραφίας του Πωγωνίου, της Κόνιτσας, του Ζαγορίου, των Τζουμέρκων και των Ιωαννίνων σε δέσμη αλληλοσυμπληρούμενης δυναμικής, με άξονα τον πελατειακό προσανατολισμό - πολιτικοί, τουριστικοί προορισμοί και επιχειρήσεις θα πρέπει να κινούνται στην δημιουργία υποδομών με διαρκή ποιοτική ελκυστικότητα. Στόχος πρέπει να είναι η επεξεργασία νέων εξειδικευμένων αποκλειστικοτήτων και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, που θα δημιουργήσουν μια δυναμική προσέλκυσης απαιτητικών επισκεπτών από πλούσιες οικονομικά χώρες με σοβαρή οικονομική επιφάνεια.
Ποτάμια, λίμνες, θάλασσες, αναψυχή και συναρπαστικές δραστηριότητες, όπως απαριθμούνται παραπάνω, χωρίς την αισθησιακή βίωση χειροπιαστού οφέλους, υπάρχουν στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι πολλές και μάλιστα χωρίς τις… παιδικές  αρρώστιες του αεροδρομίου των Ιωαννίνων και την καταστροφή της Παμβώτιδας. Η Λίμνη μας ως συνδυασμός της φύσης, του τοπίου, της ιστορίας, του πολιτισμού και του πλήθους των φυσικών και ψυχικών επιδράσεων, αποτελεί για τα Γιάννενα την σημαντικότερη αναπτυξιακή γέφυρα. Θα μπορούσε να ενώσει τα πλούσια αποθέματα της Ορεινής Ηπείρου, με το πνευματικό και τεχνολογικό δυναμικό του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων, σε ένα μοντέλο τουριστικής γοητείας και μοναδικότητας. Η ανάπτυξη της γιαννιώτικης  οικονομίας δεν βρίσκεται στην ενδιάμεση.... στάση  των τουριστικών αεροπλάνων στο γιαννιώτικο αεροδρόμιο και  την  τροφοδοσία των παραθαλάσσιων προορισμών και της Αλβανίας, ούτε και στην… αποθέωση των αμφισβητούμενων εκθεσιακών επισκέψεων με την απολογιστική ανυπαρξία. Ο ποθητός στόχος των 365 τουριστικών ημερών βρίσκεται στην δομική αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ηπείρου και στην σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς. Χωρίς πυξίδα και συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν χτίζουμε, δυστυχώς, παλάτια στην άμμο!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΣΩΝΙΤΗΣ