Οι δυνατότητες ενός σύγχρονου Αεροδρομίου στα Γιάννενα…

on .

Διάβασα προ ολίγων ημερών στον «Πρωινό Λόγο» την είδηση ότι «Πάσχα με καινούργιο Αεροδρόμιο θα κάνουν οι Ηπειρώτες» και πιστεύω ότι αδικεί τον αγώνα που κάνανε κάποιοι παλιότερα για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, όταν οι άρχοντες της πολιτικής, πρώην υπουργοί, βουλευτές, περιφερειάρχες και δήμαρχοι, υποστήριζαν πως το αεροδρόμιο του Ακτίου είναι το αεροδρόμιο της Ηπείρου! Είχαν ξεγράψει ή δεν μπορούσαν να καταλάβουν -όπως φαίνεται και από τις προχειρότητες των δήθεν αναπτυξιακών προγραμμάτων τους- την αξία του Αεροδρομίου των Ιωαννίνων και της Λίμνης μας, για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και της ορεινής Ηπείρου. 

Υπενθυμίζω σχετικό άρθρο μου στους «Ν. Αγώνες» προ 4ετίας, αποσπάσματα του οποίου παραμένουν και σήμερα επίκαιρα: «…Οι διεθνοποιημένες δυνατότητες ενός μοντέρνου αεροδρομίου στα Γιάννενα και η ριζική εξυγίανση της Παμβώτιδας ως πυρήνα δημιουργίας ενός οικονομικού μοντέλου ιδιαιτερότητας για την πόλη, είναι θεμελιώδους σημασίας για το χτίσιμο νέων θέσεων εργασίας και εισοδήματος. Η ανάπτυξη δεν είναι αυτοματισμός. Η εμφάνιση στις αγορές όλο και περισσότερων ανταγωνιστών τα τελευταία χρόνια κάνει τον ανταγωνισμό σκληρότερο και οι διαφοροποιημένες ανάγκες στην τουριστική αγορά απαιτούν καθαρότερο πελατειακό προσανατολισμό, με προσφορά προϊόντων συγκεκριμένης ωφέλειας και σμίκρυνση των αποστάσεων.
»Η αναγκαιότητα αυτή επιβάλλει το ξεπέρασμα των όποιων εμποδίων σχετίζονται με την ανανέωση και την εξυγίανση του τουριστικού μηχανισμού για τον εκμοντερνισμό του αεροδρομίου και την απόκτηση του τεχνολογικά προηγμένου G B A S (Ground Based Augmentation System) συστήματος ασφαλούς προσγείωσης και όχι του αναχρονιστικού ILS. Το σύστημα της ασφαλούς προσγείωσης είναι στρατηγική αναγνώριση της περιοχής ως κοινωνίας ανοιχτής προς τα έξω, ικανής ν’ ανταποκριθεί στις προσδοκίες του διεθνούς τουριστικού δυναμικού.
Το σύστημα G B A S είναι το μέχρι σήμερα τεχνολογικά τελειότερο σύστημα προσγείωσης. Αναγνωρισμένο από το I C A O. Ουσία της εφαρμογής του είναι η δυνατότητα της μικρότερης σε μοίρες γωνίας καθόδου κατά την προσγείωση και η μείωση του θορύβου πτήσης κατά την προετοιμασία της προσγείωσης. Κατά τους ειδικούς με το σύστημα αυτό ξεπερνιούνται τα εμπόδια των υψηλών κατοικιών και των βουνών από τα οποία περιβάλλονται πολλά αεροδρόμια ορεινών περιοχών κατά την προσγείωση. Το θέμα της ομίχλης και της εθνικής οδού με την ακρίβεια του ελέγχου των αποκλίσεων που παρέχει το σύστημα είναι ξεπερασμένο….
»[…] Ο δρόμος προς τα έξω ανοίγει και μαζί μ’ αυτόν και οι προοπτικές για τον τουρισμό της ορεινής Ηπείρου και των Ιωαννίνων με το δυσκολότερο μέρος μιας εξειδικευμένης ανάπτυξης να προκαλεί. Η γιαννιώτικη κοινωνία δεν θα πρέπει να αρκείται σε μετριότητες. Η προσφορά της Ηπείρου στην χώρα μας και ιδιαίτερα την Αθήνα δημιουργεί υποχρεώσεις σεβασμού προς την Ήπειρο της Ευρώπης»!

* * * 
Κάποιος συνάδελφός σας δημοσιογράφος είπε τότε: Με το άρθρο αυτό δώσατε «ελπίδα στα Γιάννενα και ανοίξατε τον δρόμο για την ανάπτυξή τους». Δυστυχώς ούτε αυτό το κατάλαβαν μέχρι σήμερα οι σουλτάνοι της πολιτικής. Δεν χρειάζονται «ευχαριστώ». Ας κοιτάξουν την Ήπειρο! Τα Γιάννενα και η ευλογημένη Ορεινή Ήπειρος χρειάζονται Όραμα και Αγάπη για ν’ αναπτυχθούν, που δυστυχώς δεν υπάρχουν. Και εάν υπάρχουν δεν μπορούν να… αγοραστούν γιατί είναι πνευματικά αγαθά…
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΣΩΝΙΤΗΣ