Κατακόρυφη αύξηση εισερχομένων οχημάτων και πολιτών από Κακαβιά!
• Τη δυναμική αύξηση της διέλευσης των οχημάτων από το Μεθοριακό Σταθμό Κακαβιάς καταγράφει στατιστική ανάλυση της DatAnalysis σε συνεργασία με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων κ. Στάθη Σιούτη. Σύμφωνα με ανακοίνωση που υπογράφουν ο υπεύθυνος της έρευνας Κωστής Κρικώνης και ο Στάθης Σιούτης, «η εταιρεία προχώρησε στη στατιστική ανάλυση δεδομένων της ΕΛΣΤΑΤ, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τη σπουδαιότητα του διασυνοριακού σταθμού της Κακαβιάς, αναφορικά με τα οχήματα που διέρχονται από αυτόν ανά μήνα, αλλά για να γίνει και η σύγκριση με τον αντίστοιχο σταθμό της Κρυσταλλοπηγής στη Φλώρινα. Στόχος της έρευνας είναι η παρουσίαση και ανάλυση της πορείας που ακολουθεί η χρήση του υπάρχοντος οδικού δικτύου με σκοπό να συγκροτηθεί μία βάση δεδομένων σχετικά με την φυσιογνωμία των μετακινήσεων». Συμπερασματικά, η ανάλυση καταλήγει: «Τα δεδομένα είναι ενδεικτικά της εμπορευματικής και επιβατικής σημασίας που έχει η σύνδεση του συνοριακού σταθμού της Κακαβιάς με το Διευρωπαϊκό οδικό άξονα των Δυτικών Βαλκανίων, που με την ολοκλήρωσή του, θα μας καταστήσει ως έναν από τους πιο σημαντικούς κόμβους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Τα επιμέρους στοιχεία της ανάλυσης είναι τα εξής:
-Κατά το διάστημα 2014-2020 η είσοδος των ΙΧΕ από την Αλβανία προς την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 25%. 2 Από το 2013 ως το 2019 παρατηρήθηκε αύξησης της τάξης του 55% στα κενά Φ/Γ που εισήλθαν στην Ελλάδα από την Αλβανία μέσω Κακαβιάς. Αντίστοιχα, η έξοδος προς την Αλβανία των κενών Φ/Γ μειώθηκε κατά 34%. 2 Αναφορικά με τα έμφορτα Φ/Γ που εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω Κακαβιάς το ποσοστό αυξήθηκε κατά 8% για το διάστημα 2014-2020 ενώ αντίστοιχα το πλήθος των έμφορτων από την Ελλάδα προς την Αλβανία αυξήθηκε κατά 25%. Παρατηρείται, δηλαδή, μια τάση να εισέρχονται κενά και να εξέρχονται έμφορτα.
- Για το ίδιο διάστημα, 2014-2020, παρουσιάζεται μία αύξηση της τάξης του 19,8% επί του μέσου όρου στα εξερχόμενα ΙΧΕ μέσω του διασυνοριακού σταθμού. 2 Τέλος, ένα αρκετά σημαντικό εύρημα είναι πως για την περίοδο από το 2013 ως το 2019 οι αφίξεις στο σταθμό της Κακαβιάς εμφανίζουν αύξηση 30%, ενώ για το ίδιο διάστημα οι αφίξεις στο σταθμό της Κρυσταλλοπηγής μειώνονται περίπου κατά 20%.